AUTOpro
Test drive AUTO pro Exclusiv

Test drive Peugeot e-208 – Colț alb

Peugeot 208 ne-a făcut o scurtă vizită, dar nu oricum, ci în versiunea electrică, care ne-a transmis sentimente contradictorii. Este e-208 o opțiune demnă de luat în seamă ? Filip Sîrbu are răspunsul.

Peugeot e-208

În spatele designului agresiv al noului Peugeot e-208 se ascunde un sistem de propulsie electric folosit pe scară largă de EV-urile grupului PSA, alcătuit dintr-un motor electric care dezvoltă 136 CP și 260 Nm, alimentat de o baterie de 50 kWh care oferă o autonomie WLTP de 340 km. Hatch-ul francez atinge 100 km/h – în modul Sport – în doar 8,1 secunde, e-208 fiind cel mai fâșneț 208 din gamă, cel puțin până la apariția viitorului 208 GTi.

Peugeot e-208

Pe parcursul testului nostru, care s-a întins pe 320 de km (parcurs 50% urban – 50% extraurban, viteză medie 33 km/h), la temperaturi de 4-6 grade Celsius, am obținut un consum mediu de energie electrică de 22,9 kWh/100 km. Chiar dacă am rulat în permanență în modul Sport, am abordat un stil de condus moderat spre liniștit, cu modul de regenerare al energiei la frânare activat permanent, și cu sistemul de climatizare pornit doar când era neapărată nevoie.

Consumul corespunde unei autonomii de 197 de kilometri, sau, în alte cuvinte, circa 58% din autonomia declarată pe hârtie de francezi. Nu am reușit sub nicio formă să scădem sub 20 kWh/100 km, chiar și atunci când am abordat un stil de condus mai ”bătrânesc”.

Cockpit cu design extrem de futurist. Materiale de o calitate excelentă pentru clasa din care face parte mașina.

Având în vedere numărul mare de EV-uri testate în ultima perioadă, valorile de consum care scad cu circa 40% la temperaturi de 5-6 grade Celsius nu ne-au mirat deloc, însă ce ne-a surprins neplăcut a fost faptul că e-208, deși se poate încărca teoretic cu maximum 7,1 kW în curent alternativ, bateria mașinii refuză pur și simplu să accepte mai mult de 4,5 kW, lucru pe care l-am constatat și în cadrul testului cu DS3 Crossback E-Tense, care are fix același sistem de propulsie.

La același încărcător la care încărcasem un alt EV cu o săptămână în urmă, la aceeași temperatură exterioară și după același parcurs (București-Snagov și retur), e-208 a reușit să încarce cu o putere medie de doar 3,47 kW, pe când acel EV a reușit să se încarce cu o putere medie de 6,39 kW! La o stație de încărcare în curent continuu, bateria lui e-208 s-a încărcat de la 27% la 55% în 30 de minute, timp în care bateria a înmagazinat 12,85 kWh, cifră corespunzătoare unei puteri de încărcare de 25,7 kW.

Mașina ne-a plăcut, e-208 având un feeling tineresc și high-tech, atât la exterior, cât mai ales la interior, dominat de uriașul ecran de 10 inch al sistemului de infotainment îndreptat spre șofer și de genialul i-Cockpit 3D, a cărui grafică excelentă poate fi admirată pe deasupra binecunoscutului volan compact Peugeot, cu inscripție GT și cu o priză excelentă. Luminile ambientale și inserțiile de plastic negru texturat care amintesc de fibra de carbon contribuie și ele din plin la impresia artistică transmisă de poate cel mai frumos interior din segmentul B.

e-208-ul GT testat de noi avea un preț de pornire de 35.346 euro, căruia i s-au adăugat opționale care au ridicat prețul până la 37.048 euro cu TVA. Dacă scădem bonusul Rabla Plus oferit de statul român, e-208 GT poate fi achiziționat la un preț de circa 27.000 de euro cu TVA.

Articole similare

Agilitate bavareză

Test drive Volkswagen Taigo – Un nou Crossover în oraș

Alex Barbu

Anduranță Ford Fiesta – Proba maturității

administrator_autopromag

Leave a Comment