Stellantis nu-și va trăda originile individuale ale mărcilor sale, dar se va asigura că acestea vor continua să respecte trendul electrificării și că se vor plasa deasupra limitărilor minime impuse de autorități. Carlos Tavares a confirmat cu încredere acest lucru într-o întâlnire cu jurnaliștii. Iată toate noutățile relevante!
Stellantis are nu mai puțin de 14 mărci în portofoliu. PSA și FCA au adus prin fuziunea lor sub același acoperiș branduri emblematice care au contribuit activ la dezvoltarea industriei auto, au stârnit pasiuni și au creat comunități. Odată cu CES 2022, conglomeratul și-a prezentat noua viziune pentru viitor prin vocea CEO-ului Carlos Tavares.
Oricărei companii auto îi este acum mai ușor să nască din nimic și să facă EV-uri. Tesla a făcut primul pas concret, Toyota a contribuit activ la popularizarea electrificării, iar europenii au întărit pe plan internațional convingerea ca este imperativ să facem treptat pasul către electrificarea totală. De aceea, astăzi avem HEV-uri, PHEV-uri, REEV-uri, BEV-uri și FCEV-uri. Soluțiile pentru renunțarea la combustibilii fosili sunt acum principala tema de atacat pentru toate companiile auto care vor să aibă un viitor și după momentul 2035. Inclusiv Bentley, Rolls-Royce și Ferrari au astfel de strategii planificate.
Pentru Stellantis, însă, misiunea este cu atât mai grea cu cât are de mulțumit milioane de clienți ale căror convingeri sunt greu de înlăturat sau înlocuit. De altfel, acest lucru a putut fi observat și în ultimele răspunsuri oferite de Carlos Tavares jurnaliștilor. Iată ce a spus acesta!
În primul rând, oficialul a arătat că modelele speciale cu motoare mari V8 vor rămâne în continuare în portofoliul mărcilor americane sau europene, însă acestea vor fi ajutate de electrificare din ce în ce mai mult. Tavares a admis că acestea rămân esențiale pentru piața americană, însă a subliniat faptul că direcția trebuie schimbată. Aceste mașini își vor păstra caracterul, dar unele componente vor fi modificate pentru a se alinia noilor politici publice specifice.
Se poate și cu V8-uri în portofoliu, și cu electrificare!
„Odată ce adăugam electrificarea în scenariu, vom fi atenți la aspecte tehnice. Spre exemplu, centrul de greutate va scădea și mașinile vor avea o manevrabilitate mult îmbunătățită”, a specificat Tavares. El a promis că noile motoare termice vor oferi o senzație similară cu cele electrice și viceversa, numai că toată lumea trebuie să fie gata pentru renunțarea la benzină în favoarea kWh. A mai arătat că un nou model, Peugeot 508 PHEV, rămâne extrem de dinamic în ciuda faptului că i-a fost adăugată o baterie. Simbioza dintre termic și electric funcționează în avantajul tuturor.
În plus, CEO-ul Stellantis a spus că fiecare marcă din portofoliu va păstra legăturile strânse pe care le are dezvoltate cu entuziaștii.
În al doilea rând, Tavares a arătat că Peugeot nu va mai ajunge în SUA pe termen scurt, chiar dacă a fost promis astfel anterior. Preluarea Opel și redefinirea brandului german (care în SUA a fost cunoscut drept Buick până în 2020 pentru că a aparținut GM) a captat o bună parte din cheltuielile pentru R&D și investiții. Drept dovadă, ofensiva Opel deja se face resimțită prin Astra, Mokka și Grandland. Acest lucru, însă, nu este definitiv. Peugeout va face cunoștință, în cele din urmă, și cu piața americană.
Revitalizări
În al treilea rând, Stellantis are un proces clar de revitalizare pregătit pentru Dodge și Chrysler. Acest mărci vor fi redefinite în acord cu moștenirea lor și vor furniza clienților vechi și noi experiențe pe care le doreau. Tavares n-a specificat exact ce urmează să se întâmple. A dat, însă, suficiente asigurări jurnaliștilor prin reconfirmarea importanței pieței auto de peste ocean. Singurul lucru clar: tranziție totală către BEV-uri din 2028.
În al patrulea rând, compania vede motorsportul ca pe o unealtă folositoare de marketing. Chiar și așa, este foarte atentă la costuri și la rezultatul investițiilor făcute. Tavares a spus că Alfa Romeo va rămâne în F1, dar atenția mărcilor va fi îndreptată și înspre alte curse precum cele în care participă DS. Mai mult, din 2024 Alfa Romeo va deveni Alfa e-Romeo!
Concluzii și parteneriate
În al cincilea rând, Carlos Tavares explică un lucru înțeles până acum de toată lumea cu subtilitate: politicile publice cu privire la decarbonizare și electrificare sunt neclare și impredictibile. De aceea, Stellantis și-a setat propriile ambiții și, după oficializarea fuziunii, a devenit brandul numărul 1 din Europa la capitolul scădere emisii de CO2.
În cele din urmă, Stellantis a anunțat deja că a încheiat un parteneriat multianual cu Amazon și subsidiarele sale pentru a dezvolta noi tehnologii utile viitorilor proprietari. Va fi un nou și complet ecosistem! Acesta va garanta că proprietarii se vor bucura de opțiuni care le vor ușura viața.
Tavares a conchis întreaga conversație cu accentul pus pe faptul că dialogul că fanii și pasionații rămâne unul vital, iar identitatea fiecărui brand va rămâne în continuare neafectată de fuziune. Certitudinea rămâne electrificarea treptată!