AUTOpro
Generale Industrie Stiri

Dacia a atins pragul de 8 milioane de mașini vândute la nivel global din 2004

Dacia

Producătorul român de automobile Dacia anunță că a vândut opt milioane de mașini din 2004, anul în care a fost lansată prima generație Logan.

Această realizare subliniază ascensiunea fulgerătoare pe care a avut-o marca autohtonă de la un simplu producător național la un brand de succes recunoscut în toată Europa.

Care sunt principalele cinci piețe de desfacere pentru Dacia

Dacia

În 2004, Dacia și-a început călătoria captivantă, promovând o viziune pragmatică pentru automobile, și anume redefinirea constantă a ceea ce contează cu adevărat. Iar aici ne referim la oferirea celui mai bun raport calitate-preț de pe piață.

Iar această politică funcționează și astăzi, după 19 ani. În această perioadă, constructorul din Mioveni s-a extins mai întâi în Europa de Est, iar mai târziu în multe alte țări europene, devenind un brand din ce în ce mai puternic. Cu modelele sale comercializate în 44 de țări din întreaga lume, marca autohtonă a adunat un număr tot mai mare de clienți și a devenit o companie de o forță disruptivă în industria auto.

Deși România este una dintre primele cinci piețe pentru Dacia, Franța este principala piață de desfacere, în timp ce pe locul al doilea se află Italia. Pentru al doilea an consecutiv, marca românească este lider la vânzările către clienții individuali. Totodată, este numărul unu în Portugalia și în Belgia și ocupă locul al treilea în Franța. Aceste rezultate subliniază importanța ofertei mărcii și calitatea modelelor pe care le produce.

Cum arată vânzările pe fiecare model în parte

Și vânzările continuă să crească. Până în 2022, producătorul autohton atinsese o cotă de piață record de 7,6% din totalul vânzărilor de retail față de 6,2% în anul anterior. În plus, pentru al șaselea an consecutiv, Dacia Sandero a fost cel mai vândut automobil pe piața europeană de retail, în timp ce Duster s-a clasat pe locul al doilea în 2022 și a fost cel mai bine vândut SUV pentru clienții privați din 2018.

Aceste două modele au jucat un rol major pentru ca Dacia să atingă pragul de opt milioane de mașini vândute. Din acest total, 2,78 milioane de unități au fost Sandero, 2,26 milioane de unități Duster, 1,97 milioane de unități Logan, 630.000 de unități Dokker, 93.000 de unități Spring, 80.000 de unități Jogger și peste 107.000 de unități Solenza.

Aceste cifre impresionante arată că clienții au îmbrățișat filosofia mărcii, care nu s-a schimbat niciodată de-a lungul anilor. Pentru a simboliza încrederea dintre Dacia și clienții săi, brandul și-a prezentat noua emblemă „Dacia Link” în 2021.

Spre exemplu, trebuie spus că 60% 40% dintre clienții Dacia locuiesc la oraș, iar restul de 40% în mediul rural. Cei mai mulți clienți care achiziționează un Duster – cel mai accesibil SUV din Europa – locuiesc în mediul rural (50%).

Care sunt fabricile pe care le deține Dacia?

Dacia deține în prezent trei fabrici. Prima a fost cea de la Mioveni și a fost înființată în 1968. Aici sunt produse modelele Logan, Sandero, Sandero Stepway, Duster și Jogger.

Cea de-a doua este fabrica din Casablanca (Maroc), care este deținută în proporție de 100% de Grupul Renault din martie 2019. Înființată în 1959, uzina asamblează modelele Logan, Sandero și Sandero Stepway.

Tot în Maroc, la Tanger, funcționează a treia fabrică Dacia, care și-a început activitatea în 2012. Aici sunt produse modelele Logan, Sandero, Sandero Stepway și Lodge.

Sursa: Dacia

Articole similare

BMW a publicat un teaser cu cea de-a doua generație X2: profil de coupe și grilă iluminată

Mihai Morcovescu

Volkswagen Golf 8 facelift: noi detalii despre versiunea restilizată a compactei germane

Mihai Morcovescu

Angajații Porsche primesc un bonus de 9.700 euro

administrator_autopromag