AUTOpro
AUTO pro Exclusiv Interviuri

Ce anume ține sus prețurile mașinilor electrice?

Volkswagen

Juriul European AUTOBEST a avut onoarea de a o avea invitată pe Dr. Silke Bagshick, considerată „mama familiei de modele ID. de la VW”, în cadrul unei mese rotunde. Cu această ocazie am aflat foarte multe lucruri extrem de interesante, unul dintre ele îl tratăm mai departe, cel legat de prețurile mașinilor electrice.

Când EV-urile abia își făceau timid apariția pe piața aglomerată din Europa, prețurile era cele care le făceau „exotice”. Probabil mulți și-ar fi dorit să poată face trecerea de la ICE la EV, dar costurile presupuse de o asemenea decizie erau peste puterea de cumpărare a majorității.

Ușor, am văzut cum prețurile se mai așează, dar încă există o diferență mai mult sau mai puțin consistentă, după caz, între prețul unei mașini termice față de cel al unui EV echivalent. Și asta luând în considerare nu doar că prețurile vehiculelor ICE au crescut în unele cazuri și cu peste 50%, în timp ce pentru un BEV există ecobonusuri de mii și mii de Euro.

Dr. Silke Bagshick, în calitate de responsabil direct pentru dezvoltarea întregii game VW ID., ne-a explicat de ce prețurile mașinilor electrice nu reușesc să mai scadă de la un anumit nivel. Asta deși executivul german este încrezător că în 2025 va putea pune pe piață un VW cu preț de 25.000 Euro.

VW ID.2- preturile masinilor electrice

Dar, până atunci, VW, ca și ceilalți mari constructori europeni, se confruntă cu prețuri extrem de ridicate pentru materia primă. Iar când vorbim de materie primă, vorbim în definitiv de litiu și celelalte materiale rare ce intră în componența celulelor de baterii.

Și chiar dacă VW are în plan construirea a două mari fabrici de baterii în Europa, problema materiilor prime va rămâne. Dr. Silke Bagshick ne-a arătat că situația geopolitică și lipsa unei piețe cu adevărat libere pentru tranzacționarea acestor materii prime sunt principalele vinovate pentru prețurile mașinilor electrice ce nu scad de ceva vreme.

Dr. Silke Bagschik
Dr. Silke Bagschik

VW este încrezător că prin eficientizarea procesului de cercetare – dezvoltare, al celui de aprovizionare și, nu în ultimul rând, prin cel de producție, mai poate obține economii, în consecință să controleze mai ușor prețurile mașinilor electrice. Una dintre metode, spune Dr. Silke Bagshick, este ca VW să nu dezvolte singur anumite tehnologii, ci să lucreze cu alți furnizori. Astfel, nu doar că poate alege cele mai eficiente soluții, dar și creează concurență între furnizori, ceea ce duce nu doar la inovație, ci și la costuri mai reduse.

Rămâneți alături de noi, mai avem câteva detalii interesante, nu doar despre prețurile mașinilor electrice, pe care le vom aduce în fața voastră după discuția cu Dr. Silke Bagshick, iar în revista AUTOPro nr. 95 veți putea descoperi întreg materialul, cu informații exclusive.  

Articole similare

Prim contact Dacia Jogger – întoarcerea la origini

Filip Sîrbu

EXCLUSIV – STLA Medium, prima platformă BEV cu baterii dezvoltate și produse în Europa

Darius Pana

Renault Rafale – Exclusivitate AUTOpro: Prim contact cu noua navă amiral a francezilor

Darius Pana