AUTOpro
AUTO pro Exclusiv Green car Interviuri

VW va lansa în 2025 un model electric sub 25.000 Euro

Dr Silke Bagschik

Dr Silke Bagschik, coordonatoarea familei ID de la VW, a declarat în timpul unei mese rounde exclusive pentru Juriul European AUTOBEST, că „ID.2 va fi un model care va costa 25.000 Euro. Producția va fi în Europa!”. Cu aceeași ocazie, Silke a mai dezvăluit și alte strategii ale grupului german.

Dr. Silke Bagshick este noul star al mărcii VW, considerată „the mother of ID family”! Este persoana cea mai autorizată să vorbească despre planurile de electrificare ale mărcii germane.

ID.2 nu va fi fabricat în Asia, ci în Europa. Mai exact, în Spania și va avea alte două mașini realizate pe aceiași platformă, un model Skoda și unul SEAT. Chiar dacă fabricația va fi realizată în Europa, prețul de 25.000 de Euro este posbil de atins!” a declarat Silke, care a insistat că fabricația de EV-uri în Europa trebuie să devină compeitivă la costuri.

Dr. Silke Bagschik
Dr. Silke Bagschik

VW ID.2 va fi lansat la vânzare în 2025


Mai mult, Silke ne-a dezvăluit că grupul german se gândește să lanseze și un model mai mic, poziționat sub ID.2. Cu alte cuvinte, este un model care ar putea concura direct cu Dacia Spring. Astăzi, grupul Volkswagen mai produce modelul e-UP care face parte din cel mai mic segment European, fiind singurul concurent al lui Spring. Însă nu a fost anunațată nici o informație legată de preț, proiectul fiind la început. Este foarte probabil ca VW să targeteze un preț absolut comparabil cu Dacia Spring pentru a fi competitiv.

VW ID.7

Bagschik consideră noul ID.7 ca noul benchmark al familiei ID ce reușește – în opinia sa – să repună în competiție gama ID. La capacitatea maximă a bateriei, autonomia este de 700 km, considerată suficientă pentru un utilizator obisnuit de automobil electric. „Nu cred că este nevoie de mai mult de 700 – 800 km de autonomie. Dimpotrivă, eu văd cum consumatorii încep să se uite mai puțin la autonomie, dar mai mult la capacitatea de încărcare a bateriei. Este mai uitil să oprești după 2-3 de ore de condus pentru o jumatate de oră și să încarci bateria cât mai rapid decât să stai la stație ceva mai mult timp pentru un „plin” de baterie!

Dr Silke Bagschik alaturi de VW ID.3


Silke consideră că bateriile vor evolua foarte mult, diversele tipuri de chimii și tehnologii urmând să facă salturi remarcabile. „LFP devine tot mai clar o soluție foarte bună de baterie de viitor, mai ieftină și cu mai puține materii prime critice. Sunt și alte tehnologii, inclusiv solid state. Vom vedea cum vor evolua lucrurile, VW este implicat în toate cercetările importante în domeniu.

Executivul german a vorbit și despre competiția foarte dură pemtru accesul la meteriile prime critice pentru baterii și a remarcat că acum există un dezechilbru care îi avantajează pe chinezi în timp ce europenii sunt rămași în urmă în această competiție! Aceasta a militat pentru o re-echilibrare a accesului la resurse pentru a oferi un mediu competitional corect. Dr Bagschik a vorbit despre MEB+ , noua evoluție / îmbunătiățire a platformei actuale care va echipa următoarele modele pentru performanțe ridicate. Chiar și Ford așteaptă această evoluție pentru a o introduce pe modele realizate pe baza acestei platforme VW. Inițial, Ford anunțase intenția de lansa primul model pe platforma MEB chiar la sfărșitul acestui an. Însă prin vocea Președintelui Ford Germania, compania americană a anunțat la Salonul IAA de la Munchen de la începutul lui septembrie amânarea lansării până la jumătatea anului viitor, așteptând MEB+.

AUTOpro va publica interviul exclusiv și complet pe care Dr Bagshik l-a acordat Juriului European AUTOBEST unde AUTOpro reprezintă România.

Articole similare

Un BMW vechi a devenit electric și se bate de la egal cu Tesla sau Bolt

Filip Sîrbu

Noul Mercedes-Benz EQS, un fel de CLS electric cu autonomie de 770 de km

Florin Amariei

VIDEO: Vehiculul complet autonom Amazon Zoox a fost testat pentru prima dată pe drumurile publice

Mihai Morcovescu