AUTOpro
AUTO pro Exclusiv Interviuri

Cum vrea VW să ne facă să renunțăm la Google Maps, Waze și Apple Maps în mașinile lor electrice

Google Maps

Google Maps, Waze și Apple Maps reprezintă alegeri naturale pentru extrem de mulți șoferi, din întreaga lume, când vine vorba de aplicații de navigație. În cadrul unei mese rotunde oraganizate de Juriul AUTOBEST, avându-l ca Fondator și Chairman pe Dan Vardie, Dr. Silke Bagschik, Head of Marketing & Sales, Product Line e-Mobility în cadrul Volkswagen, a dezvăluit cum își propune să-i facă pe șoferii de VW ID. să folosească doar sistemul de navigație de la bordul mașinilor lor.

Dr. Silke Bagschik, despre ale cărei idei împărtășite cu membrii Juriului AUTOBEST am mai discutat aici și aici, a dezvăluit cu ocazia mesei rotunde de zilele trecute încă o idee extrem de interesantă legată de viitorul gamei ID.

VW ID.7

Pentru a eficientiza și mai tare modul în care se deplasează pe distanțe lungi proprietarii și utilizatorii de VW ID., Dr. Silke Bagschik spune că sistemul de navigație de la bordul mașinilor dezvoltate de divizia pe care o conduce va fi mai bun comparativ cu Google Maps, Waze, Apple Maps sau oricare altă astfel de aplicație.

Încă din 2015, Audi, BMW și Mercedes au achiziționat în comun de la Nokia aplicația de navigație HERE Maps, un competitor pentru Google Maps, printre altele.

HERE WeGo - competitor Google Maps
HERE WoGo poate fi descărcată gratuit din Google Play Store și Apple AppStore.

Acum, HERE Maps se numește HERE WeGo, iar o versiune special adaptată a acesteia este integrată în sistemul de infotainment al modelelor VW ID. și nu numai.

Dr. Silke Bagschik spune că sistemul de navigație din orice VW ID. va contribui la o eficiență cu mult mai mare pentru orice tip de deplasare, dar în special pe distanțe lungi. Navigația va configura traseul nu doar ca rută, ci și ca opriri pentru încărcare, realizând o strategie cât mai bine adaptată pentru o călătorie pe cât de rapidă, pe atât de eficientă.

Mai mult, mașina, prin sistemele de asistență din ce în ce mai avansate, va recomanda și chiar interveni pe viitor în a menține o viteză medie de deplasare care să îmbine cât mai corect economia de energie cu durata de deplasare, ceea ce nu poate face Google Maps.

ACEA
Volkswagen ID.4 GTX, ID.4, ID.3, ID.5 și ID.5 GTX.

Astfel, folosirea unui sistem de navigație precum Google Maps, Waze, Apple Maps sau oricare altul la bordul modelelor VW ID. se va dovedi o decizie greșită, în opinia Dr. Silke Bagschik. Mai mult, dacă mașinile electrice și infrastructura de încărcare vor reuși pe viitor să comunice constant, timpul petrecut la stațiile de încărcare va fi din ce în ce mai bine gestionat, din nou prin sistemul de navigație integrat în vehicul și nu prin Goolge Maps, de exemplu.

Întreg articolul dedicat interviului cu Dr. Silke Bagschik, va fi publicat în următorul număr al revistei AUTOpro, mai exact în numărul 95.

Articole similare

“Ne place să spunem că noi oferim Data Power, nu Horse Power, într-un dispozitiv inteligent, pe roți.”Andreas Schaaf, CCO Byton.

Dan Damian

Gala Premiilor AUTOBEST: au fost desemnați câștigătorii ediției 2023 (cu video)

Revista AUTOpro

Ce anume ține sus prețurile mașinilor electrice?

Darius Pana