Producătorul chinez de automobile electrice BYD și-a propus să cucerească piața din Europa lansând modele accesibile, care să ofere un excelent raport calitate-preț. Unul dintre aceste vehicule este noul Dolphin, care tocmai a câștigat cel mai prestigios premiu AUTOBEST pentru anul 2024: „Best Buy Car of Europe”.
De asemenea, compania asiatică a anunțat recent că a pregătit o investiție de miliarde de euro pentru construirea în Ungaria a unei fabrici de vehicule cu emisii zero și baterii pentru acestea. Despre acestea, dar și despre planurile de expansiune pe Bătrânul Continent ale companiei a vorbit Directorul General BYD pentru Europa, Michael Shu, care a acordat un interviu în exclusivitate pentru AUTOpro. De altfel, este pentru prima dată când Shu a acceptat să stea de vorbă în mod oficial cu un panel de media.
BYD a lansat în Europa într-un singur an cinci modele noi în 19 țări
Cu ocazia mesei rotunde organizate de Juriul AUTOBEST și moderată de Fondatorul și Președintele acestei organizații, Dan Vardie, Michael Shu ne-a oferit o serie de informații în premieră pe care le rezumăm în rândurile următoare.
Michael Shu și-a exprimat dorința ca BYD să devină „cel mai mare vânzător de vehicule electrice din lume dacă este posibil”. De asemenea, oficialul chinez ne-a mai spus că BYD își propune să dețină o cotă de piață de 10% în Europa până la sfârșitul actualului deceniu. El a subliniat faptul că Europa, în special Germania, sunt piețe strategice pentru producătorul chinez, care este deja prezent pe continentul european printr-o rețea de 150 de dealeri.
Această mișcare face parte, așa cum spuneam, din planurile de expansiune globală ale companiei condusă de Shu. Succesul de care se bucură acest producător este de netăgăduit, iar CEO-ul BYD îl pune nu doar pe tehnologie, ci și pe mașinile excelente pe care le produce.
„După cum probabil știți, BYD înseamnă «Construiește-ți visele». Suntem o companie axată pe tehnologie și pe inovație. Am început afacerea în urmă cu 24 de ani inovând în domeniul bateriilor pentru vehiculele electrice. Așadar, putem spune că avem o mare experiență în materie de baterii. Acum, ne dorim să devenim producătorul numărul unu de vehicule electrice din lume, iar în sprijinul acestei afirmații stau cele peste 5 milioane de unități pe care le-am livrat în întreaga lume. Și vă asigurăm că vom crește din nou acest număr. În urmă cu doar un an am debutat pe piața din Europa, unde am lansat cinci modele noi în 19 țări, ceea ce reprezintă o premieră pentru un brand nou. Toate aceste realizări nu se bazează doar pe tehnologia patentată de BYD, ci și pe mașinile noastre excelente. Sprijinul clienților, al partenerilor și al prietenilor noștri din mass-media este, de asemenea, foarte important pentru această expansiune”, a declarat Shu.
Michael Shu: „BYD Dolphin a devenit repede apreciat de clienții europeni”
Mergând mai departe, Michael Shu ne-a spus că motivul pentru care BYD are un progres atât de important este acela că s-a angajat să ofere mașini premium la prețuri accesibile. „Dorim să includem toate aceste tehnologii excelente în produsul nostru, precum și serviciile partenerilor pentru a oferi servicii de marcă clienților noștri din Europa. Astfel, primim din ce în ce mai multă atenție din partea clienților, chiar dacă notorietatea mărcii noastre este încă la început în Europa, însă tendința este foarte bună. Așadar, ne dorim ca tot mai mulți clienți, iar aceștia să beneficieze de cea mai bună tehnologie de mobilitate electrică. Ambiția noastră este să facem cât mai mulți oameni să se alăture tehnologiilor BYD”, a mai afirmat Michael Shu.
Referitor la premiul AUTOBEST „Best Buy Car of Europe” câștigat de modelul Dolphin, CEO-ul BYD a spus că acesta reprezintă o oportunitate importantă pentru companie de a crește gradul de conștientizare pe piața europeană. „Dolphin este primul model care se bazează pe platforma E 3.0 pe care am anunțat-o în urmă cu doi ani. De la lansare, în 24 de luni, peste 500 de mii de unități Dolphin au fost livrate clienților, iar acest lucru ajută modelul să devină cel mai vândut BEV la nivel mondial în acest segment. Lansat în Europa de câteva luni, Dolphin a devenit repede apreciat de clienții din multe țări. Vom continua să investim și să aducem îmbunătățiri mașinii. Vom avea o nouă versiune de caroserie, dimensiuni diferite, iar toate aceste actualizări sunt rezultatul feedback-ului oferit de clienți și de partenerul nostru media. Vom introduce toate aceste noi configurații în cursul anului viitor și credem că Dolphin va fi un produs din ce în ce mai bun. În mod evident, ne propunem să producem Dolphin în Europa deoarece suntem convinși că acest model va ajuta la accelerarea procesului de tranziție către o mobilitate 100% electrică în Europa. De aceea spunem să ne conectăm și să construim vise împreună”, a declarat CEO-ul BYD.