Chinezii de la Xiaomi au dat startul vânzărilor noului lor SUV electric YU7, cel de-al doilea model din portofoliu.
Producătorul asiatic a anunțat YU7 este disponibil în trei versiuni: Standard, Pro și Max. Noul model intră în luptă directă cu cel mai bine vândut model similar pe piața chineză, Tesla Model Y.
Noul Xiaomi YU7 costă între 30.170 euro și 39.270 euro pe piața din China

În martie 2024, Xiaomi a lansat primul său model electric, sedanul sport SU7, care se bate de la egal la egal cu modele similare de top Tesla Model S și Porsche Taycan. Acum, la mai bine de un an, gigantul tehnologic asiatic își îmbogățește portofoliul cu primul SUV electric, botezat YU7.
Ca gabarit, noul Xiaomi YU7 are o lungime de 4.999 mm, o lățime de 1.996 mm, o înălțime de 1.600 mm și un ampatament de 3.000 mm. Aceste dimensiuni se traduc printr-un spațiu interior foarte generos.






Din punct de vedere estetic, YU7 are o parte frontală „bot de rechin”, flancată de faruri LED înguste care prezintă canale ce direcționează aerul prin capotă. Se observă portierele cu mânere încastrate și acoperișul panoramic din sticlă, oferit standard. Modelul este lansat în trei culori – verde Smarald, argintiu Titaniu și portocaliu Lavă – care contrastează cu accentele negre lucioase.
Aerodinamica a jucat un rol esențial în dezvoltarea lui YU7, care dispune de zece canale de aer cu flux continuu și 19 guri de ventilație optimizate pentru a gestiona cu precizie fluxul de aer. Coeficientul de rezistență la înaintare este de 0,245.
Xiaomi a anunțat lansarea oficială a noului YU7 pe piața chineză. Cu un preț de pornire de 253.500 yuani (aproximativ 30.170 de euro), Versiunea medie, YU7 Pro AWD Long Range, costă 279.900 de yuani (aproximativ 33.315 de euro), iar vârful de gamă YU7 Max, cu AWD Performance, are un preț de 329.900 de yuani (39.270 de euro).
Noul YU7 vine în trei versiuni cu până la 690 CP
Cabina este excesiv de minimalistă, fiind dominată de un sistem de infotainment de 16,1 inch și de un afișaj panoramic HyperVision, care se află la baza parbrizului.
SUV-ul electric va fi disponibil în trei niveluri de echipare: Standard, Pro și Max. Prima dintre acestea va folosi un motor electric de 320 CP și un cuplu de 528 Nm, oferă o accelerație 0-100 km/h de 5,88 secunde și o viteză maximă de 240 km/h. Bateria are 96,3 kWh și oferă o autonomie CLTC de 835 km.
YU7 Pro primește două motoare cu o putere cumulată de 496 CP și 690 Nm de cuplu, tracțiune integrală și un timp de 4,27 secunde pentru sprintul până la 100 km/h. Viteza de top rămâne neschimbată, însă autonomia scade la 760 km.






Varianta de top YU7 Max are un sistem îmbunătățit de tracțiune integrală cu două motoare, care dezvoltă 690 CP și 866 Nm. Cu aceste resurse, SUV-ul atinge „suta” în doar 3,2 secunde și o viteză de vârf de 253 km/h, potrivit Carscoops. Varianta Max folosește o baterie ternar cu litiu de 101,7 kWh, care asigură o autonomie de 760 km.
În plus, YU7 se bazează pe o arhitectură electrică de 800V. Asta în permite să primească energie pentru 620 km în doar 15 minute de încărcare. Când bateria este descărcată, încărcarea de la 10% la 80% se face în doar 12 minute.
Xiaomi a confirmat, de asemenea, că YU7 dispune de o tehnologie avansată de asistență a șoferului. Acest lucru este posibil datorită unui senzor LiDAR montat pe plafon, unui radar 4D cu unde milimetrice, 11 camere de înaltă definiție și 12 radare cu ultrasunete.