Gigantul tehnologic chinez Xiaomi a anunțat că primul său model electric, sedanul SU7, va costa sub 65.000 de euro pe piața din Europa.
Listele de comenzi pentru noul automobil cu emisii zero vor fi deschise în următoarele zile.
Noul sedan electric Xiaomi SU7 va fi disponibil în trei versiuni
După exact 1003 zile de dezvoltare continuă și o investiție ce depășește 1,5 miliarde de dolari, Xiaomi a dezvăluit în ultimele zile din 2023 primul său vehicul electric.
Este vorba despre sedanul cu tracțiune spate SU7 (n.n. – SU este acronimul pentru Speed Ultra) marchează intrarea producătorului de smartphone-uri pe segmentul vehiculelor electrice. Aici, modelul unde va rivaliza cu vehicule consacrate ca Porsche Taycan și Tesla Model S.
Co-fondatorul Xiaomi, miliardarul Lei Jun, spunea atunci că obiectivul companiei pe care o conduce este acela de a deveni unul dintre primii cinci producători de mașini din lume. Iar noul SU7 reprezintă principala armă a chinezilor pentru a cuceri o cotă importantă din piaţa „electricelor”.
Acum, șeful Xiaomi a confirmat că noul SU7 va fi lansat oficial pe piață și va costa sub 70.000 de dolari (aproximativ 65.000 de euro). Listele de comenzi urmează să fie deschise în zilele următoare. Astfel, se confirmă spusele lui Jun, care anunțase anterior că lansarea mașinii ar putea să aibă loc în prima jumătate a anului 2024.
Două versiuni cu autonomii de până la 1.200 km
În momentul lansării, noul sedan cu emisii zero va fi disponibil în trei versiuni: SU7, SU7 Pro și SU7 Max. Modelul de bază va fi se bazează pe o arhitectură de 400 de volți și folosește o motorizare HyperEngine V6 de 299 CP și 400 Nm. Varianta intermediară SU7 Pro se va baza pe o arhitectură de 800 de volți și va folosi același propulsor, dar într-o configurație cu 374 CP și 500 Nm.
Vârful de gamă SU7 Max va folosi o unitate HyperEngine V8, care dezvoltă 578 CP și 635 Nm de cuplu. Ca performanțe, viteza de vârf a variantei de bază va fi de 210 km/h, în timp ce vârful de gamă va ajunge la 265 km/h. Repriza 0-100 km/h va fi realizată în 2,78 secunde în cazul versiunii de top.
Mașina va folosi baterii produse în colaborare cu companiile chineze BYD și Contemporary Amperex Technologies. Vor exista două versiuni. Una de 132 kWh, care va asigura o autonomie de circa 1.000 de kilometri, iar cealaltă de 150 kWh, cu o autonomie de 1.200 de kilometri.
Potrivit producătorului, autonomia lui Xiaomi SU7 în sezonul rece va fi printre cele mai bune de pe piață. În timp ce modelele rivale gestionează temperaturi de până la -15°C, noul sedan electric chinezesc nu ar trebui să aibă probleme până la -20°C.
Xiaomi SU7 dispune de tehnologie de conducere autonomă
Primul automobil cu emisii zero din istoria Xiaomi pune accent în timpul condusului pe conectivitate, ceea ce a dus la crearea așa-numitei Smart Cabin alimentat de un cip Qualcomm Snapdragon 8295. De asemenea, mașina folosește acelaşi sistem de operare HyperOS care se regăsește și pe smartphone-urile dezvoltate de compania chineză.
Acesta este integrat în sistemul multimedia cu ecran central tactil de 16,1 inch și permite telefonului mobil să comunice cu mașina. Odată ce șoferul s-a urcat la volan, telefonul se va conecta automat la mașină prin Wi-Fi. Tabloul de bord este Snapdragon 8295 od Qualcomm.
Noul SU7 este dotat cu un afișaj Heads-Up de mari dimensiuni și cu tablete de mari dimensiuni pentru pasagerii din spate de la care vor putea fi operate o serie de funcții ale mașinii. Sedanul electric SU7 dispune de tehnologie de conducere autonomă, cu elemente de recunoaștere a benzii de rulare, cu parcare automată cu o precizie de 0,05 metri și cu o serie de senzori și radare.
Între timp, se estimează că piața vehiculelor cu energie nouă din China va crește cu aproximativ 20% anul viitor, ajungând la 11 milioane de unități, ceea ce înseamnă că aproximativ una din trei mașini vândute în țară va fi electrică, conform estimărilor Asociației Chineze a Autovehiculelor de Pasageri.