AUTOpro
Generale

OFICIAL: Acesta este noul MINI

Cea de a treia generație MINI sub tutela BMW a fost dezvăluită în mod oficial astăzi. Păstrându-și esteticul inconfundabil, ale cărui rădăcini se trag din Mini-ul anilor ’60, noul MINI reîmprospătează liniile-i clasice cu câteva elemente care-i conferă maturitatea unei a treia generații. Din punct de vedere al dimensiunilor, noul MINI se îndepărtează încă un pic de concepția originală a lui Issigonis, însă o face motivat, adaptându-se astfel cerințelor pe care le are publicul de la un vehicul din segmentul B.

Noul MINI 2014

Noul MINI este cu 98 de milimetri mai lung (3.821 mm), cu 44 de milimetri mai lat (1.727 mm) și cu 7 milimetri mai înalt (1.414 mm) decât predecesorul său, iar ampatamentul a crescut cu 28 de milimetri (2.495 mm). În timp ce această redimensionare aduce un plus de agresivitate noii generații, la interior se traduce prin mai mult spațiu, mulțumită și unui proces de reorganizare a habitaclului. Spațiul portbagajului a crescut cu 51 de litri, ajungând la un volum de 211 litri.

Noul MINI 2014

Habitaclul noului MINI întărește ideea de premium (prin materialele și finisajele de calitate) și o păstrează pe cea de vehicul lifestyle, punctând mai serios și la capitolul „ergonomie”. Planșa de bord a fost reorganizată, cu instrumentarul de bord montat pe coloana de direcție, în spatele volanului (vitezometrul de pe consola centrală a fost înlocuit de un sistem luminos ambiental / de avertizare), în timp ce consola centrală primește (opțional) un ecran de 8,8 inci diagonală. Controalele sistemului de infotainment, poziționate pe tunelul median, sunt acum mai ample, prezentându-se ca un… MINI iDrive. Flapsurile de pe consola centrală care controlau deschiderea și închiderea geamurilor s-au mutat pe cotiera portierelor, făcând loc unui flaps care ia locul „contactului” convețional.

Noul MINI Cooper 2014

Printre noutățile pe care le aduce cea de a treia generație MINI se numără motoarele de 1,5 litri, în trei cilindri – care dispun, așa cum ne-am obișnuit, de tehnologia BMW TwinPower Turbo. Astfel, noul MINI va avea sub capotă la debut un diesel de 1,5 litri  (pentru MINI Cooper D) cu 116 CP și 270 Nm @ 1.750 rpm, alături de o unitate pe benzină de 1,5 litri (pentru MINI Cooper S) cu 136 cai-putere și 220 Newtoni-metru (230 cu overboost) @ 1.250 rpm. MINI Cooper S dispune și de motorul pe benzină de 2,0 litri, care livrează acum 192 CP și 280 Nm (300 Nm cu overboost). Transmisia standard pentru oricare motorizare este manuală, în șase trepte, putându-se opta pentru una automată (sau una automată sport, care vine cu padele pentru schimbarea treptelor) cu șase rapoarte.

Noul MINI Cooper 2014

În timp ce MINI Cooper S cu motorul de 2,0 litri se laudă cu performanțe sportive (0-100 km/h în 6,8 secunde / 6,7 sec. cu cutie automată; viteză maximă de 235 km/h), Cooper D vine cu cifre de consum impresionante: 3,5-3,6 l/100 km. Cu toate că nu a făcut rabat de la caracteristicile dinamice care au făcut renumit MINI, producătorul a ținut cont și de cifrele de consum și a implementat tehnologii – regăsite și pe vehiculele BMW – care îmbunătățesc consumul de combustibil (cum ar fi cea de Coasting, disponibilă în cazul transmisiilor automate). Conform declarațiilor oficiale, noul MINI este cu până la 27 de procente mai economic decât în cazul generației anterioare.

Pentru un confort la rulare îmbunătățit, pentru noul MINI este disponibil (opțional) și sistemul Dynamic Damper Control – disponibil pentru prima dată pe model – care modifică tăria suspensiei în funcție de modul presetat ales prin intermediul MINI Driving Modes: Sport sau Green. Cele două moduri presetate influențează și reacțiile pedalierului, alături de modificarea greutății direcției și de cea a acustii în habitaclu.

Noul MINI Cooper 2014

Noul MINI vine cu noutăți și pe partea de asistență la condus: este disponibil cu un Head-Up Display și Driving Assistant cu pilot automat adaptiv, cu asistent de avertizare în cazul riscului de coliziune sau pentru pietoni, cu fază lungă automată și cu cititor de semne de circulație. Parcarea poate fi asistată și este facilitată de o cameră de luat vederi.

Noul MINI Cooper 2014

Prețurile încă nu au fost comunicate. Până la aflarea lor, aruncați o privire în galeria de mai jos și spune-ți-ne cum vi se pare noul MINI.

Articole similare

CEO-ul grupului Stellantis spune că bateriile mașinilor electrice sunt prea grele

Mihai Morcovescu

Noul SUV electric KIA EV5 va avea o versiune de performanță GT

Mihai Morcovescu

Acesta este noul MINI Cooper Cabriolet: acoperiș textil retractabil și până la 204 CP

Mihai Morcovescu