SUV-ul compact de la Porsche, Macan, și-a făcut apariția în premieră mondială în cadrul salonului auto de la Los Angeles din acest sfârșit de noiembrie. Cu un design care face trimitere atât către ADN-ul Porsche, cât și către practicitatea unui SUV compact, Macan promite o dinamică tipică producătorului din Stuttgart, combinată cu confortul tipic unei mașini utilizate zi-de-zi. Având în vedere precedentul de succes Cayenne și deschiderea pieței către nișa SUV-urilor compacte, Porsche s-a pregătit pentru o producție maximă de 50.000 de unități anual. Pentru aceasta, uzina din Leipzig a primit o linie nouă, pentru care s-au investit 500 de milioane de euro.
La debut, Macan vine în trei versiuni de echipare, după cum urmează:
Macan S, cu motor V6 bi-turbo de 3,0 litri și 340 CP, echipat cu tracțiune integrală cu cuplaj central multi-disc, controlat electronic. Transmisia PDK în șapte trepte ajută Macan S să atigă 100 km/h, cu start de pe loc, în 5,4 secunde (5,2 secunde dacă este echipat cu Chrono Pack) și să atingă o viteză maximă de 254 km/h. Cifrele de consum pentru Macan S sunt de 8,7-9,0 l/100 km, în timp ce emisiile de C02 sunt cuprinse între 204-212 g/km.
Macan S Diesel vine cu un V6 diesel de 3,0 litri, cu 258 CP, capabil să accelereze 0-100 km/h în 6,3 secunde (6,1 cu Chrono Pack) și să atingă o viteză maximă de 230 km/h. Însă cifrele cu care se laudă sunt cele de consum – 6,1-6,3 l/100 km – și cele ale emisiilor – cuprinse între 159 și 164 g/km CO2. Ca oricare dintre versiunile modelului, și acesta dispune de tracțiune integrală.
Versiunea de top este reprezentată de Macan Turbo, prezentat ca fiind cel mai puternic SUV compact de pe piață în momentul actual. Motorul V6 de 3,6 litri livrează 400 CP și, împreună cu transmisia PDK, propulsează Macan către suta de kilometri pe oră, cu start de pe loc, în doar 4,8 secunde. Pachetul Chrono Pack reduce timpul cu 0,2 secunde, la 4,6 secunde. Viteza maximă declarată de producător este de 266 km/h, în timp ce consumul se încadrează în intervalul 8,9-9,2 l/100 km, cu emisii de CO2 de 208-216 km/h.
Pentrucă vorbim de un SUV compact al clasei premium, lista de echipamente standard este destul de bogată, cuprinzând sistem de tracțiune integrală, cutie automată PDK, sistem audio de înaltă performanță și hayon operat electronic. Printre item-urile listei de opționale se numără suspensia pneumatică (o premieră în segment), sistemul Porche Vectoring System (care manageriază cuplul individual pe roți, în funcție de necesitate, lucrând în colaborare cu diferențialul electronic al punții spate), faza lungă ajustabilă automat Porsche Dynamic Light System Plus etc.
Interiorul întărește imaginea de sportivitate pe care o exprimă designul exterior și cifrele de performanță, în timp ce răsfață cu materiale de calitate și eleganța specifice clasei premium. Scaunele profilate continuă ideea de sportivitate, în timp ce asigură un confort specific unui mini-SUV.
În ciuda faptului că designul nu pare să încurajeze comportamentul off-road, Macan dispune de o setare off-road, care poate fi activată între în timpul rulării (până la o viteză maximă de 80 km/h) și care modifică reacțiile și comportamentul mașinii în consecință: schimbările de trepte sunt setate în așa fel încât să asigure un nivel mai mare de tracțiune, în timp ce diferențialul este pretensionat astfel încât să asigure o livrare mai rapidă a cuplului pe puntea față în caz de nevoie; de asemenea, și reacția pedalei de accelerație este modificată pentru o utilizare mai facilă în astfel de situații. În cazul echipării cu sistemul opțional de suspensie pneumatică, garda la sol poate fi mărită cu 40 de milimetri, ajungând la un maxim de 230 mm.
Pentru situații on-road / track, Macan vine disponibil cu un buton Sport, care face ca vehiculul să fie mult mai rapid în reacții, sensibilizând pedala de accelerație, ridicând limita de turații a motorului și scăzând și mai mult timpii de schimbare ai PDK-ului. Jantele mari, de 18 respectiv 19 inci (în cazul lui Macan Turbo) ascund discuri de frână cu diametru de 350 mm (360 mm pentru Macan Turbo) pentru roțile din față, cele din spate având „doar” 330 mm (356 mm pentru Turbo). Iar roțile față/spate de 235/255 mm asigură un nivel ridicat al tracțiunii.
Porsche încă nu a afișat prețurile pentru Macan, ci a livrat informațiile și imaginile pe care multă lume le aștepta. Având în vedere apartenența incontestabilă la clasa premium și lista de echipări standard impresionantă, probabil că nici prețurile nu vor fi modeste. Vă lăsăm cu galeria de mai jos, nu înainte de a vă întreba care este părerea voastră despre baby-Cayenne.