Producătorul chinez de automobile electrice Xiaomi și-a propus să-și extindă activitățile dincolo de granițele Chinei în următorii doi ani.
Anunțul a fost făcut de șeful companiei, William Lu, cu prilejul evenimentului Mobile World Congress de la Barcelona.
Noul Xiaomi SU7 Ultra a depășit toate așteptările în materie de vânzări

În ultimii ani, mai mulți producători chinezi de vehicule cu emisii zero au pătruns vertiginos pe piețele externe, inclusiv în Europa, iar Xiaomi și-a fixat un obiectiv similar. Marele anunț a fost făcut de CEO-ul companiei, William Lu, în timpul unei conferințe de presă organizată în cadrul evenimentului Mobile World Congress (MWC) de la Barcelona. Oficialul asiatic nu a oferit, însă, detalii precise despre planul de expansiune al celor de la Xiaomi.
În prezent, Xiaomi are în portofoliu două modele, SU7 și YU7, care deocamdată sunt comercializate doar pe piața chineză. Acest lucru se va schimba în cel mult doi ani, deoarece Lu tocmai a confirmat planurile de expansiune la nivel global.
Pentru moment, constructorul chinez se concentrează pe respectarea reglementărilor de pe piața locală. Cu toate acestea, conform unui raport din decembrie 2024, Xiaomi a format grupuri de lucru pentru a înțelege mai bine cerințele piețelor internaționale.






Conform publicației CNEVPost, este posibil ca asiaticii să lanseze pentru început modelele electrice amintite în câteva țări pentru a putea evalua reacțiile pieței. Ulterior, vor extinde disponibilitatea acestora pe scară largă, inclusiv pe piețele europene.
Ținând cont de succesul internațional înregistrat de BYD, cei de la Xiaomi și-au propus să repete succesul, mai ales având că modelele SU7 și YU7 au fost foarte bine primite în China.
Xiaomi a lansat la începutul lui martie pe piața chineză noul sedan de performanță SU7 Ultra, care oferă 1.527 CP. Acesta are preț de pornire de 73.000 de dolari. Au fost înregistrate peste 10.000 de comenzi, ceea ce înseamnă că obiectivul de 10.000 de unități pentru primul an de vânzări va fi depășit cu mult.