AUTOpro
Generale Motorsport Stiri

Echipa Dacia Sandriders va concura în Raliul Safari din Africa de Sud

Echipa Dacia Sandriders se pregătește să ia startul în cea de-a treia etapă a Campionatului Mondial de Rally-Raid 2025, care se va desfășura pentru prima dată în Africa de Sud.

Participarea în această cursă va marca revenirea prototipurilor mărcii autohtone pe „continentul negru”, acolo unde Nasser Al-Attiyah a triumfat anul trecut în Raliul Marocului.

Dacia Sandriders va participa cu două echipaje în Raliul Safari

Dacia

După triumful de la Abu Dhabi Desert Challenge din luna februarie, obținută de echipajul Nasser Al-Attiyah/Édouard Boulanger echipa Dacia Sandriders se va alinia la startul raliului sud-african de la Sun City. În urma acelui succes, Al-Attiyah este lider în clasamentul general al piloților, în timp ce Boulanger domină ierarhia copiloților.

Team-ul Dacia Sandriders se situează în prezent pe locul secund în topul constructorilor, într-o luptă strânsă pentru supremație. Pentru echipa românească, raliul din Africa de Sud reprezintă o provocare cu totul nouă. Este pentru prima oară când echipa concurează pe acest tip de teren, radical diferit față de zonele deșertice cu care s-au obișnuit.

Raliul Safari din Africa de Sud va lua startul pe 19 mai. Traseul va avea o lungime totală de 2.759 de kilometri și propune o combinație tehnică de secțiuni de macadam, drumuri de pământ, porțiuni de savană și zone stâncoase de munte. Va fi un adevărat test de anduranță și de adaptabilitate atât pentru echipaje, cât și pentru mașinile Dacia.

Dacia va concura în Africa de Sud cu două echipaje: Nasser Al- Attiyah (QAT) / Édouard Boulanger (FRA) și Sébastien Loeb (FRA) / Fabian Lurquin (BEL).

Modificări importante aduse prototipurilor Sandrider

Pentru a face față condițiilor dificile din Africa de Sud, prototipurile Dacia Sandriders au fost adaptate în mod special. Extensiile aripilor au fost ranforsate pentru a rezista mai bine în contactul cu vegetația deasă, care, în alte condiții, le-ar putea smulge cu ușurință.

De asemenea, sistemul de admisie a fost revizuit pentru a permite instalarea unui snorkel pe ambele părți ale mașinii. Vorbim despre o necesitate în zonele cu praf dens și traversări de apă. Totodată, inginerii au adus o serie de ajustări la nivelul motorului și au întărit mai multe componente ale trenului de rulare, astfel încât prototipurile să poată face față solicitărilor extreme ale unui traseu variat și accidentat.

Sursa: Dacia

Articole similare

Timpi de încărcare record pentru un nou tip de baterie dezvoltată de un start-up elvețian

Filip Sîrbu

Audi va dezvolta o nouă arhitectură pentru mașini electrice împreună cu chinezii de la SAIC

Mihai Morcovescu

Acesta este noul MINI Cooper Cabriolet: acoperiș textil retractabil și până la 204 CP

Mihai Morcovescu