AUTOpro
Test drive

Jucărie urbană

Husqvarna SMR 125 este o motocicletă care poate să transforme traversarea orașului într-un joc foarte distractiv. Cu o greutate de 117 kilograme și o putere de 15 CP, supermoto-ul de la Husqvarna se strecoară cu ușurință prin traficul aglomerat al capitalei.

Text: Cosmin Voicu, Foto: Elena Hîrțan

Pentru majoritatea motocicliștilor, cilindreele sub 600 cmc par a fi plictisitoare, dar de cele mai multe ori, greșim când privim lucrurile astfel. Husqvarna SMR 125 dorește să ne arate acest lucru, iar noi nu puteam fi mai încântați. În primul rând, nu trebuie să ne lăsăm intimidați de șaua îngustă și înălțată la 900 mm. Un motociclist ce depășește 1.70 cm înălțime nu va avea nici o problemă în a atinge solul cu vârfurile ambelor picioare. Se poate ajunge la sol cu ușurință și cu toată talpa unui picior fără eforturi sau riscuri ale unei posibile căzături de pe loc.

22082013 117

Motocicleta disponibilă pentru test avea puterea limitată electronic, deci cei 15 CP/9000 rpm ai monocilindrului de 125 cmc nu au putut fi folosiți în întregime. Cu toate acestea, SMR 125 este destul de sprintenă și vioie în accelerație, sunetul motorului fiind puternic și rezonant. Cuplul maxim de 12 Nm este oferit la o turație de 8000 rpm. Datorită cutiei de viteze manuale cu 6 trepte, ale căror rapoarte sunt scurte, SMR 125 ajunge destul de repede la o viteză de 100 km/h.

Însă, cel mai bine se simte între 60-70 km/h. Manevrabilitatea este impresionantă, iar supermoto-ul de 125 răspunde prompt la orice mișcare în șa. Indiferent de viteza de deplasare, motocicleta schimbă direcția la fel de ușor ca la viteze mici. În plus, pe viraje, Husqvarna oferă o stabilitate foarte bună. Se înclină mult, cu ușurință, într-un mod intuitiv, iar trenul față este foarte stabil. Este o motocicletă ascultătoare și distractivă, căreia îi place să blocheze roata spate fără să existe ezitări.

Datorită celor 117 kilograme, sentimentul pe care motocicleta ți-l dă este că te afli pe o bicicletă cu motor. Există și câteva aspecte mai puțin plăcute, unul dintre acestea fiind faptul că dacă te aventurezi în afara orașului, șaua îngustă și relativ dură o să-ți provoace un disconfort după 30 de minute.

22082013 119

Husqvarna SMR 125 a fost echipată pe față cu o furcă telescopică up-side down Paioli, cu jambe de 40 mm și o cursă de 260 mm. Pe spate s-a optat pentru o basculă cu două braţe din aluminiu și un monoamortizor Sachs cu o cursă de 282 mm. Reglarea acestora este destul de moale, iar motocicleta trece peste denivelări cu ușurință fără ca riderul să simtă vreun disconfort. Sistemul de frânare este asigurat de către Brembo. Pentru față s-a ales un disc de 260 mm și un etrier flotant, iar pe spate s-a montat un disc de 220 mm și un etrier flotant. Forța de frânare este destul de puternică, dar nu trebuie exagerat cu viteza. Atâta timp cât pe bordul minimalist este indicată cifra 60, totul este în siguranță. Referitor la bord, informațiile furnizate sunt minime, dintre acestea lipsind nivelul de carburant, turația motorului sau treapta cutiei de viteze.

Transmisia este manuală și are 6 rapoarte foarte scurte, în timp ce ambreiajul este moale. Motorul se turează repede și astfel, SMR 125 reușește să se strecoare lejer prin traficul aglomerat al capitalei ajutată și de greutatea redusă, unghiul mare de bracare al ghidonului și poziția înaltă a acestuia. În timpul petrecut în șaua supermoto-ului de 125 cmc, nu ne-am putut imagina alt vehicul mai bun și mai distractiv pentru o deplasare urbană. Totuși, ne-a rămas o singură întrebare. Oare cum este Husqvarna SMR 125 fără limitarea de putere?

Specificații tehnice:

Husqvarna SMR 125

MOTOR monocilindru în 4 timpi, răcit cu lichid, 124.45 cmc
PUTERE 15 CP/9000 rpm CUPLU 12 Nm/8000 rpm
TRANSMISIE ambreiaj umed, multidisc, acţionat hidraulic, cutie de viteze cu șase trepte, finală prin lanț cu O-ring-uri PERFORMANȚE peste 100 km/h
SUSPENSII față furcă telescopică up-side down Paioli, jambe de 40 mm, cursă 260 mm;
spate basculă cu două braţe din aluminiu, monoamortizor Sachs, cursă 282 mm
FRÂNE față disc de 260 mm, etrier flotant Brembo;
spate un disc de 220 mm, etrier flotant Brembo
MASĂ PROPRIE 117 kg
DIMENSIUNI lungime 2200 mm, gardă la sol 255 mm, ampatament 1465 mm, înălțime șa 900 mm, volum rezervor 9.5 litri

Articole similare

TEST Volkswagen Touareg V6 TDI Facelift – Inexpugnabil

Stan Robert

Test drive Audi Q4 e tron Sportback – Supremație electrică

Filip Sîrbu

Drive test Renault Megane E Tech: Generația următoare

Dan Vardie