AUTOpro
Test drive

Test drive Kia EV6 – Premium electricity

Kia EV6 Test Drive

Cu multă experiență în domeniul EV, Kia vine azi în fața noastră cu prima mașină electrică construită pe noua platformă E-GMP (Electric-Global Modular Platform), pe care o aruncă direct în lupta crâncenă din segmentul premium, acolo unde este extrem de dificil să-i asiguri pe clienții pretențioși că meriți un loc la masa celor mari. Kia EV6 este însă un premiant înnăscut, ce convinge prin valoarea intrinsecă.

Test Drive Kia EV6

Pe măsură ce vehiculele electrice nu mai reprezintă doar apariții exotice, ci preiau o bună bucată din felia rezervată până acum câțiva ani strict mașinilor cu motorizări clasice, este tot mai greu să atragi atenția asupra ta doar prin propulsia EV, lipsită de emisii poluante. În prezent și de aici înainte, ai nevoie de atuuri incontestabile, de calități reale, palpabile. Kia EV6 ne-a demonstrat că o rețetă de succes va primi meritele cuvenite, câștigând distincții precum Mașina Anului în Europa, Mașina Anului în România, Mașina Anului 2022 din partea What Car?, premii Red Dot pentru cea mai inovatoare mașină și cel mai bun design. Totodată, EV6 a fost desemnat crossover-ul anului Top Gear, dar și Mașina Anului 2022 în categoria Premium în cadrul concursului German Car Of The Year (GCOTY). Așadar, nemții, care știu un lucru sau două despre ce înseamnă mai exact mașini premium, au ales să-i ofere lui EV6 cea mai înaltă poziție fix în această categorie.

Design exterior Kia EV6

Kia EV6 se înfățișează înaintea noastră de parcă ar fi un concept car căruia i-a fost îngăduit să ruleze pe șosea. Cu forme pe alocuri agresive, cu o prezență ce nu are cum să nu atragă privirile tuturor din jur, crossover-ul maschează eficient dimensiunile exterioare. Din poze sau de la depărtare este greu să realizezi că EV6 este lung de 4,68 m și lat de aproape 1,9 m. Jantele de 19” în standard sau cele opționale de 20” (precum avea exemplarul de test) creează iluzia unui hatchback de segment C, prin raportul dintre roți și caroserie. Odată ce te apropii de mașină, înțelegi că ai de-a face cu un crossover mult mai lung și ceva mai lat decât SUV-ul Sportage, față de care este însă mai scund cu aproape 10 cm (1550 vs. 1645 cm).

Spațiul din Kia EV6

Test Drive Kia EV6

Iar aceste cifre se regăsesc pe deplin înăuntru, unde Kia EV6 oferă spațiu din belșug la picioare și pe lățime, cu doar mici deficiențe la nivelul capului. Scaunele față extrem de confortabile și bine configurate propun reglaje electrice ample pe mai multe direcții, așa încât oricine își va găsi poziția ideală, atât în spatele volanului, cât și în dreapta acestuia. Mai mult, la o atingere de buton, scaunele frontale se transformă în adevărate șezlonguri în care poți trece către lumea viselor cât timp mașina stă la încărcat.

Încărcare baterie Kia EV6 77 kWh Long Range RWD

Pe de altă parte, dacă găsești pe undeva stații de încărcare DC cu putere de până la 350 kW, nu te vei bucura mai deloc de relaxare pe șezlongurile din Kia EV6, întrucât încărcarea bateriei de 77,4 kWh de la 10 la 80% durează doar 18 minute! O stație DC ce pune la bătaie 50 kW îți va permite un timp de odihnă de 73 minute pentru aceeași încărcare de la 10 la 80%, în timp ce la o stație de încărcare AC de 11 kW vei avea un somn de 7 ore și 20 minute până ce acumulatorul va ajunge de la 10 procente până la maximul capacității sale.

Interior Kia EV6 GT Line

Revenim la ambianța interioară. Ei bine, odată ce începi a lua contact cu tot ce este în jurul tău conștientizezi din ce în ce mai tare ce înseamnă premium la Kia EV6. Materialele au fost atent alese, selecționate doar cele de înaltă calitate, ce se simt grozav la atingere, dar care sunt și prietenoase cu mediul înconjurător. Ele sunt combinate unele cu celelalte într-o manieră unică, cu stil, și îmbinate cu mare grijă. Nivelul de finisare și atenția la detalii din habitaclu sunt demne de aprecierea oricărui client, indiferent de cât de pretențios este acesta din fire.

Tehnologiile avansate gândite de inginerii Kia atât pentru confortul, cât și pentru siguranța ta, fac din EV6 un vehicul autonom de nivel 2. Mașina este echipată din standard cu cruise control inteligent cu funcție de oprire și pornire în funcție de vehiculul din față, sistem avansat de menținere a benzii de rulare cu avertizare atenție șofer, sistem de asistare pentru evitarea coliziunii cu automobilul, pietonul sau biciclistul din față, sistem inteligent de limitare a vitezei, sistem de asistare pentru evitarea coliziunilor laterale în intersecții și în viraje, sistem automat de asistare a șoferului la rularea pe autostradă prin preluarea funcțiilor volanului, accelerației și frânei în vederea menținerii vitezei setate de șofer, a distanței optime față de vehiculul din față și a centrului benzii curente de rulare. Repet, aceste sisteme sunt standard, pentru orice Kia EV6.

Prin alegerea versiunilor superioare sau bifarea lor ca opționale te poți alege și cu Head-up Display cu funcții AR (Realitate Augmentată), sistem de avertizare și asistare pentru evitarea coliziunii cu vehiculele aflate în unghiul mort, sistem automat de asistare la parcarea cu spatele controlabil de la distanță (prin telecomandă), printre multe altele ce-și pot găsi loc în Kia EV 6.

Test Drive Kia EV6

Panoul de bord și sistemul de infotainment din Kia EV6sunt reprezentate de câte un ecran cu diagonala de 12,3” fiecare, disponibile din dotarea de bază. Cele două sunt așezate unul în prelungirea celuilalt, fiind ușor curbate spre a crea o vedere panoramică, de ansamblu, asupra tuturor informațiilor pe care mașina ți le poate transmite. Poți alege ce anume detalii vrei să primești în prim-plan, afișajul de bord fiind personalizabil.

Cum se conduce Kia EV6?

După ce te acomodezi și descoperi toate funcțiile avansate ale mașinii, îți dorești inevitabil să pleci la drum. Kia EV 6 rulează așa cum te aștepți de la o mașină premium. Îți oferă control deplin atunci când abordezi un stil de șofat mai dinamic, dar rămâne suficient de confortabilă pe drumurile mai puțin netede. Direcția și răspunsul la accelerație își pot schimba atitudinea în funcție de modul de conducere ales: Normal, Sport sau Eco. Am preferat opțiunea ”Normal”, întrucât am găsit cea mai echilibrată setare în acest mod de rulare.

Autonomie Kia EV6

Test Drive Kia EV6

Ajungem și la partea ceva mai sensibilă atunci când vine vorba despre EV-uri – autonomia. Cum aceasta depinde în măsură absolută de consumul obținut, hai să vedem ce am „pățit” eu. La un mers economic, dar fără a exagera, fără a deveni melcul din trafic, am prins un excelent 15,6 kWh/100 km. Acest consum ar trebui să asigure o autonomie de vreo 500 km, cam cât anunță producătorul ca valoare maximă. Cu un stil de șofat absolut normal, care a inclus atât parcurs urban, cât și extraurban, cu 4 pasageri în total în mașină și cu 2 genți medii de călătorie în portbagajul de 490 litri (520 litri fără excelentul sistem de sunet surround de la Meridian), consumul a ajuns la 19,2 kWh/100 km. Absolut remarcabil pentru un crossover cu o masă proprie de 2 tone, care va garanta în astfel de condiții o autonomie de circa 400 km. Ultimele cifre de consum se referă la un traseu strict urban, într-un București pe cât se poate de aglomerat, în care am rulat cu o viteză medie foarte redusă, deci nu am putut beneficia de aportul substanțial al extrem de eficientului sistem de recuperare a energiei de la decelerare, ce poate încărca bateriile cu până la 350 kW! Consumul a urcat astfel până la 24,8 kWh/100 km. Chiar și în astfel de condiții, autonomia ajunge până la aproximativ 310 km. Din nou impresionant cât de bine gestionează energia sistemul de propulsie ce lucrează la o tensiune de 800V, valoare cu care deocamdată puține EV-uri se pot lăuda.

Trebuie menționat că poți seta în ce măsură intervine sistemul de recuperare a energiei de la decelelare prin intermediul celor două padele din spatele volanului. Când duci recuperarea la maximum, activezi de fapt modul iPedal, care presupune o intervenție inteligentă a sistemului asupra frânării regenerative, ce ține cont de mașina din fața ta, de înclinația drumului și de viteza de rulare. Punând laolaltă aceste date (probabil și altele) sistemul decide dacă merită să activeze la maximum frânarea regenerativă sau, din contră, trece pe ”coasting”, adică lasă mașina să ruleze pe o distanță cât mai lungă. Eu am folosit iPedal în peste 90% din timp, întrucât l-am găsit excelent reglat și am simțit că a contribuit din plin la atingerea cifrelor de consum prezentate mai sus.

Preț Kia EV6

În final, ne punem întrebarea: merită Kia EV 6 un preț ce pornește de la 36.524 EUR cu TVA pentru varianta cu baterie de 58 kWh și tracțiune spate în echiparea de bază AIR și care poate ajunge la 48.497 EUR cu TVA pentru versiunea 77 kWh Long Range AWD GT-Line? (prețuri fără opționale, din care s-au scăzut maximul de tichete Rabla și Rabla Plus ce pot fi folosite). Eu zic că fiecare decide pentru el, dar eu aș alege ca primă opțiune o Kia EV 6 dacă aș fi în căutarea unei mașini electrice.

Date tehnice Kia EV6 77 kWh Long Range RWD GT Line

  • Motor: electric
  • Cilindree: –
  • Putere (CP/rpm): 229/4600-9200
  • Cuplu maxim (Nm/rpm): 450/0-4400
  • Transmisie: automată
  • Tracțiune: spate (RWD)
  • Dimensiuni (L/l/h, mm): 4.695/1.890/1.550
  • Ampatament (mm): 2900
  • Volum portbagaj (l): 490 (520)-1.300
  • Greutate model (kg): 2.000
  • Gardă la sol (mm): 160
  • Acceleratie 0-100 km/h: 7.3 s
  • Viteză maximă (km/h): 185
  • Consum (kWh/100km): 16,5
  • Emisii CO2 (g/km): 0
  • Preț (euro cu TVA): 63.568

Articole similare

Test drive Audi Q8 e-tron – Aspirații elevate

Filip Sîrbu

Test drive BMW 330e xDrive – Eficiență bavareză

Filip Sîrbu

Volkswagen T7 Multivan eHybrid – bun la orice

Alex Barbu