AUTOpro
Test drive

Test drive Citroen C3 facelift – Anti-clișeu

Citroen C3

Citroen C3 facelift a trecut recent printr-un sublim proces de reîmprospătare, ce focalizează mai armonios ca niciodată spiritul celui mai nonconformist hatch de segment B.

Platformă și concept

Citroen C3, recenzat de revista noastră încă de la momentul lansării actualei generații pe piață, a fost o adevărată mană cerească pentru producătorul francez, cochetul hatch de segment B fiind vândut în nu mai puțin de 750.000 de unități de la lansarea sa din 2016 și până în prezent. O cifră substanțială, care scoate în evidență aplecarea pieței auto pentru mașini cu spirit neconvențional și plin de culoare, precum acest simpatic Citroen C3.

Citroen C3

Spiritul său aparte, lipsit de clișee, a fost ușor rafinat de un facelift extins, pe care l-am ”gustat” în amănunt pe parcursul a peste 500 km. La capitolul design exterior, o schimbare marcantă introdusă de facelift este reprezentată de noua identitate frontală, ce propune acum un limbaj de design mai orientat către imaginea de marcă Citroen, celebra siglă fiind acum împărțită frățește între luminile de zi cu LED și farurile cu LED, disponibile acum în standard pe toate nivelurile de echipare.

Citroen C3

Celebrele protecții pentru portiere AirBumps au trecut de asemenea printr-o ușoară restilizare, designul acestora migrând acum spre un minimalism extrem de plăcut. Stâlpul C găzduiește o altă noutate prezentă exclusiv pe Citroen C3 facelift, metamorfozată sub forma unui ornament eliptic, ce nu reprezintă nimic altceva decât o punte stilistică între plafon și caroserie.

Citroen C3

În rest, Citroen C3 a rămas același hatch plin de nonconformism și de spirit funky. Din păcate însă, platforma a rămas neschimbată, C3 având la bază platforma PF1 a grupului PSA, ce are o vechime de peste două decenii. Însă, chiar și așa, C3 rămâne un as al confortului, orice denivelare fiind foarte puțin spre deloc resimțită în habitaclu, Citroen C3 fiind unul dintre cele mai – dacă nu chiar cel mai! – confortabile automobile din segmentul B testate vreodată.

Citroen C3

Oferta de motorizări a rămas neschimbată. Mașina testată de noi avea sub capotă același agregat de 1,2 litri cu 3 cilindri pe benzină, care dezvoltă 110 CP și 205 Nm, cuplat la o cutie de viteze automată cu 6 trepte și convertizor de cuplu Aisin, care chiar dacă nu este vreun reper la capitolul timpi de reacție, își duce totuși în mod extrem de onest și liniar la bun sfârșit sarcinile de schimbare a treptelor de viteză.

Citroen C3

Pe lângă lentoarea cutiei, care mai poate fi trecută cu vederea, Citroen C3 nefiind o mașină cu pretenții sportive, am găsit ca fiind mai mult decât deranjante vibrațiile care sunt transmise în habitaclu de grupul moto-propulsor în momentele premergătoare opririi mașinii. La viteze de 4-5 km/h, apar o serie de vibrații de-a dreptul deranjante în habitaclu, micuțul motoraș în 3 cilindri fiind ținut la un regim ușor nefavorabil de cutia de viteze Aisin.

Habitaclu

În ceea ce privește habitaclul, faceliftul aduce cu sine modificări mult mai consistente, cum ar fi noile scaune Citroen Advanced Comfort cu 1,5 cm de spumă, care îți răsfață fiecare vertebră din trup, noua cotieră – cam subțire ce-i drept, dar bună la casa omului – dar și noua ambianță Techwood, care vine la pachet cu o serie de ornamente din plastic care imită cu o fidelitate surprinzătoare lemnul.

Citroen C3

În afară de aceste mici modificări, pe ici-colo, prin locurile esențiale, habitaclul lui Citroen C3 a păstrat același layout minimalist, aerisit și nonconformist, care îți poate da din când în când bătăi de cap, mai ales când vrei să acționezi comenzile sistemului de climatizare, mutate definitiv și irevocabil într-unul din meniurile sistemului de infotainment. Care, apropo, vine cu fix aceeași grafică, și cu fix aceleași meniuri ca și până acum.

Citroen C3

Comportament dinamic (10 s 0-100 km/h, v max = 191 km/h)

Cei 110 CP puși la bătaie de micuțul motoraș de 1,2 litri cu 3 cilindri alimentați cu benzină transformă citadina Citroen C3 facelift într-un mijloc de mobilitate surprinzător de fâșneț și jucăuș, timpii de reacție ușor întârziați ai cutiei de viteze automate Aisin cu convertizor de cuplu fiind singurul obstacol în calea împlinirii automobilistice depline.

Cele 10 secunde necesare demarajului până la 100 km/h sunt exact ce trebuie pentru o mașină din segmentul B, Citroen C3 facelift oferind prestații decente pentru clasa de preț din care face parte. Bineînțeles, suspensia orientată spre confort va penaliza fără ascunzișuri orice tentativă de condus sportiv pe drumurile virajate, însă tot ea vă va proteja ficatul și rinichii în momentul în care veți trece peste veșnicele cratere din carosabil.

AUTO Pro a punctat noul Citroen C3 facelift la capitolele

  • Confortul oferit de noul Citroen C3 facelift se păstrează în continuare la cote înalte, mai ales în tandem cu noile scaune Citroen Advanced Comfort, cu 1,5 cm de spumă, care te fac să te simți ca într-un veritabil lounge franțuz
  • Nonconformismul plin de culoare este în continuare unul din atuurile incontestabile ale citadinei franceze
  • Autonomia mixtă poate depăși chiar și 700 km, ceea ce este excepțional pentru un hatch de segment B cu motor cu aprindere prin scânteie

AUTO Pro a depunctat noul Citroen C3 facelift la capitolele

  • Sistemul de climatizare poate fi în continuare comandat exclusiv prin intermediul sistemului de infotainment
  • Noua cotieră, deși este o adiție binevenită la bordul noului Citroen C3 facelift, este totuși extrem de îngustă și neplăcut de folosit de persoanele mai corpolente
  • Am fi apreciat ca dotare standard un sistem de pornire prin buton, pornirea cu cheie clasică fiind ușor prea clasică pentru vremurile noastre
  • Așteptăm noua generație C3 pentru un binemeritat salt la o platformă din secolul 21, actualul C3 fiind construit pe o platformă veche de peste 20 de ani…

Preț/dotări – 17.765 euro cu TVA

Trecerea prin facelift a presupus și o reorganizare a nivelurilor de echipare, Citroen C3 fiind disponibil acum în doar două niveluri de echipare: Pure și Shine. Mașina testată de noi venea la pachet cu nivelul de echipare de top Shine, care vine cu dotări standard precum faruri automate ECO LED, ștergătoare automate, pilot automat, sistem de alertă pentru depășirea involuntară a benzii de circulație, alertă atenție șofer, precum și cu volan îmbrăcat în piele. Pentru acest nivel de echipare de top trebuie să scoateți din buzunar fix 17.000 de euro cu TVA, în cazul în care vă hotărâți să optați pentru motorul de 1,2 litri și cutia de viteze automată cu 6 trepte și convertizor de cuplu.

Exemplarul testat de noi mai venea și cu câteva dotări opționale în valoare de 1.764 euro cu TVA, precum scaune față încălzite (+386 euro), jante aliaj de 16 inch bi-ton (+77 euro), caroserie bi-ton (+386 euro), sau roată de rezervă de 15 inch (+108 euro). Toate acestea au dus prețul final al mașinii la 18.765 euro cu TVA. După aplicarea unui discount special în valoare de 1000 de euro cu TVA, prețul mașinii testate se oprește în dreptul cifrei de 17.765 de euro cu TVA.

Verdict

În cazul în care așteptările dumneavoastră de la un hatchback de segment B converg către un confort sporit și un nonconformism exacerbat, atunci Citroen C3 este o alegere mai mult decât potrivită. O mașină simpatică, decent echipată, care vine la pachet cu un spirit atipic dar și cu o cutie cu convertizor de cuplu, o raritate într-un segment B aflat la un adevărat punct de cotitură.

Articole similare

Test drive Citroen C5X PHEV – Exces de țel

Filip Sîrbu

Test drive Cupra Born 58 kWh – Direcție antrenantă

Filip Sîrbu

Test Drive în Premieră națională Noul Range Rover – Cu „sanctuarul” prin Germania și Austria

Dan Vardie

Leave a Comment