AUTOpro
Stiri Industrie

Uzina Mecanică și de Șasiuri Dacia de la Mioveni a produs motorul TCe cu numărul 3 milioane

Producătorul de automobile Dacia a anunțat că marți, 27 septembrie, de pe linia de asamblare a departamentului Motoare al Uzinei Mecanice și Șasiuri de la Mioveni a ieșit motorul TCe cu numărul 3 milioane. Este vorba de un propulsor ECO-G 100 dual-combustibil pe benzină/GPL.

Motorul are o capacitate cilindrică de 1 litru și produce o putere maximă de 100 CP și 170 Nm de cuplu. Unitatea va intra în echiparea unui model Logan Prestige, care urmează să ajungă la un client din România.

Motorul produs la Dacia Mioveni echipează modelele Renault Clio V și Nissan Micra

Dacia

Prima generație de motoare TCe, care este cunoscută sub numele de cod intern HR09, a intrat în fabricație la Uzina Mecanică și Șasiuri Dacia (UMCD) de la Mioveni în urmă cu 10 ani. Actuala generație, care este cea de-a doua, este denumită HR10 și se află în producție de la finalul lui 2018. 

Peste 40% din producția de motoare realizată de UMCD echipează automobilele produse pe platforma industrială de la Mioveni. Totodată, motoarele TCe sunt livrate la export către uzine vehicule ale Renault Group din Franța, Slovenia și Turcia și echipează, printre altele, modele precum Renault Clio V sau Nissan Micra.

„Producem un motor adaptat nevoilor clienților. Este economic, fiabil și se încadrează în normele ecologice actuale sau depășesc așteptările în această privință, cum este cazul variantei cu GPL. (…) Cifra de 3 milioane este o mărturie a continuității activității la Uzina Mecanică, a competențelor și a eforturilor făcute de salariați și bineînțeles a încrederii pe care ne-o acordă clienții”

Gabriel Vieru, Director Executiv al Uzinei Mecanice și de Șasiuri Dacia

După cum AutoPro.ro v-a informat, brandul low-cost din cadrul Grupului Renault și-a propus să continue cu motoarele termice atât timp cât acest lucru se va putea. În timp ce Renault intenţionează să vândă modele complet electrice în 2030, marca românească va păstra posibilitatea de a face marele salt abia în 2035 atunci când motoarele cu ardere internă vor fi interzise în Europa.

Dacia

„Renault face eforturi pentru a fi un lider pe segmentul motoarelor electrice, iar această abordare prezintă anumite riscuri”, a explicat Dennis Le Vot, directorul general Dacia.

Constructorul de la Mioveni continuă să se bazeze pe motoare de mic litraj alimentate cu combustibili fosili şi GPL, care reprezintă o treime din vânzările companiei, Cu toate acestea, marca autohtonă intenţionează să lanseze primul model hibrid în 2023.

La începutul lunii septembrie, conform unor informații care au circulat la acel moment în industrie, gigantul chinez Geely ar fi gata să investească masiv în viitoarea unitate de business Horse a grupului Renault, care se va concentra exclusiv pe dezvoltarea automobilelor convenționale echipate cu motor cu ardere internă. O nouă entitate în care producătorul autohton Dacia va juca un rol extrem de important.

Sursa: Dacia

Articole similare

Waymo a rămas fără CEO

Filip Sîrbu

Volkswagen devine Voltswagen. Începe o nouă eră

Florin Amariei

Peugeot E-308 SW este primul break compact complet electric de la un producător auto european

Darius Pana