AUTOpro
Stiri Green car

Geely ar putea cumpăra motorizări de la Dacia?

Geely

Bursa zvonurilor a dat de înțeles că gigantul auto Geely este gata să investească masiv în viitoarea unitate de business Horse a grupului Renault, care se va concentra exclusiv pe dezvoltarea automobilelor conveționale, cu motor cu ardere internă. O nouă entitate în care producătorul autohton Dacia va juca un rol extrem de important…

Conform unor surse citate de Reuters (https://www.reuters.com/business/autos-transportation/exclusive-geely-oil-group-could-take-stakes-renault-engine-company-sources-2022-08-30), conglomeratul chinez Geely Automobile Holdings s-ar afla în discuții extrem de avansate cu cei de la Renault pentru achiziția unui pachet important de acțiuni în viitoarea unitate de business Horse a producătorului auto francez.

Geely

Pe lângă Geely, există zvonuri cum că mai există un alt mare jucător din industria petrolieră interesat de această nouă oportunitate creată de francezi, care au în plan să își separe definitiv și irevocabil destinele în ceea ce privește vehiculele electrice și cele convenționale. Zvonurile spun că Renault își va devoala în această toamnă planurile de separare a companiei în două unități de business distincte, care se vor ocupa pe de-o parte exclusiv de vehicule electrice (divizia Ampere), iar pe de cealaltă parte de vehiculele convenționale (divizia Horse).

Renault intenționează să rămână acționar majoritar în divizia electrică Ampere, care va cuprinde nu mai puțin de 10.000 de angajați până la listarea pe bursă preconizată a se consuma în prima jumătate a anului viitor. Însă schimbarea cu adevărat radicală va fi reprezentată de divizia de vehicule convenționale – incluzând aici și pe cele hibride – Horse, în care Renault va deține un pachet minoritar de acțiuni, lăsând astfel loc liber pentru alți investitori, cum ar fi Geely, care și-a anunțat deja intenția de a cumpăra 40% din pachetul de acțiuni.

renault geely china

Restul de 60% va fi împărțit între Renault (40%) și o companie petrolieră (20%) a cărei identități este ascunsă momentan sub o perdea de fum. O decizie care nu surprinde pe nimeni, având în vedere legăturile strânse dintre Geely și Renault, mai ales după ce producătorul francez a vândut o participație de 34% din subsidiara sa sud-coreeană Samsung companiei chineze în mai anul acesta (Renault se întoarce în China printr-un parteneriat cu Geely).

Urmările acestei decizii se vor propaga desigur și peste destinul mărcii Dacia, care are potențialul uriaș de a deveni un adevărat furnizor de motorizări cu ardere internă pentru gigantul auto Geely. Practic, Dacia se află în fața unui nou moment istoric și plin de relevanță, care nu va face decât să sedimenteze notorietatea și know-how-ul de excepție al mărcii autohtone.

Dacia Geely

Potențiala investiție a celor de la Geely în divizia de vehicule convenționale a celor de la Renault le va permite francezilor să își mute resursele financiare dinspre motoarele cu ardere internă către sistemele de propulsie pur electrice. Sursele noastre ne dau de înțeles că investițiile misterioasei companii petroliere în unitatea de business Horse a grupului Renault vor permite o tranziție mai lină către sistemele de propulsie pe bază de hidrogen, cu pile de combustie, pe care Renault vrea să le exploateze din plin în anii care vor veni.

Pentru moment, partenerul de Alianță Nissan nu s-ar arăta dispus să investească în noua unitate de business destinată sistemelor de propulsie convenționale. Pentru o transparență deplină, am solicitat un punct de vedere exclusiv reprezentanților Renault România, care ne-au transmis următorul punct de vedere: ” În acest moment, Renault Group nu comentează în niciun fel informația publicată de Reuters.” – Elena Apostol, EXTERNAL COMMUNICATION GENERAL MANAGER / COMMUNICATION Renault Group România.

Articole similare

Vânzarile Dacia au explodat în luna august

administrator_autopromag

Volkswagen și Rivian vor dezvolta împreună sisteme software pentru mașini electrice

Mihai Morcovescu

Fiat va produce în Serbia viitorul rival al Daciei Sandero

Mihai Morcovescu