AUTOpro
Generale Stiri Tehnologie

Hyundai și KIA creează un nou concept de anvelope de iarnă: lanțuri integrate în roți! (VIDEO)

Producătorii sud-coreeni de automobile Hyundai și KIA au prezentat o nouă tehnologie revoluționară care ar putea debuta pe mașinile de serie într-un viitor nu foarte îndepărtat.

Este vorba despre anvelope de iarnă care integrează lanțuri speciale pentru utilizarea în timpul sezonului rece și care sunt acționate electric.

Tehnologia dezvoltată de Hyundai și KIA se va regăsi pe viitoarele modele ale celor două mărci

Hyundai

Una dintre preocupările șoferilor pe timp de iarnă o reprezintă anvelopele de iarnă și punerea lanțurilor de zăpadă, însă Hyundai și KIA se pare că au găsit soluția.

Cei doi constructori asiatici au dezvoltat împreună o tehnologie care promite să revoluționeze cauciucurile de iarnă. Concret, soluția tehnologică a grupului sud-coreean constă în integrarea unor lanțuri de iarnă direct în roți, care sunt acționate electric.

Lanțurile revoluționare sunt activate sau dezactivate, după caz, cu ajutorul unor module speciale din aliaj, care memorează forma anvelopelor. Acestea sunt montate în interiorul jantei și al anvelopei. La apăsarea unui buton, un semnal electric va fi transmis, iar aceste modulele vor împinge lanțurile pentru o mai bună aderență pe zăpadă.

Comparativ cu o anvelopă obișnuită, noile anvelope cu lanțuri prezintă câte șase caneluri radiale mari, care adăpostesc aceste module. Reprezentanții grupului spun că, în timpul unui condus normal, lanțurile vor rămâne comprimate în roată într-o formă de „L” și nu vor intra în contact cu suprafața de rulare.

Odată funcția activată, aliajul va reveni la profilul său original, iar lanțurile vor fi împinse afară pentru ca acestea să ofere mai multă aderență pe zăpadă. Uzura anvelopelor va putea fi recunoscută în funcție de cât de mult sunt vizibile lanțurile atunci când ele sunt dezactivate.

Hyundai și KIA au solicitat ca tehnologia să fie brevetată atât în ​​Coreea de Sud, cât și în SUA. Deși vor lua în considerare producția în masă a acestor anvelope pentru viitoarele automobile ale celor două mărci, acest lucru se va întâmpla numai după „o dezvoltare tehnologică ulterioară și teste de performanță”.

Sursa: Carscoops

Articole similare

Interviu în exclusivitate cu Denis Le Vot, CEO Dacia: „Secretul Dacia este că reutilizăm ceea ce există deja” (VIDEO)

Mihai Morcovescu

Noul Jeep Avenger a ajuns în România. Cât costă SUV-ul electric pe piața locală?

Mihai Morcovescu

Noua generație Skoda Enyaq va fi lansată cel mai târziu în 2029 și va folosi o nouă platformă