AUTOpro
Generale Green car Stiri

Hyundai Ioniq 5 N1 Cup: primele fotografii cu versiunea de curse a modelului electric

Coreenii de la Hyundai au publicat în cadrul evenimentului N Festival din Coreea de Sud primele fotografii cu noul N1 Cup, versiunea de curse a modelului electric Ioniq 5.

Aceasta va concura din 2024 într-o nouă serie monomarcă, creată special pentru această mașină.

Hyundai Ioniq N1 Cup va debuta în competiție în primăvara anului viitor

Hyundai

Comparativ cu versiunile obișnuite ale hatchback-ului cu emisii zero, noul Ioniq 5 N1 Cup adoptă un design mult mai agresiv. Mașina vine cu o parte frontală revizuită, prize de aer masive, praguri noi, un difuzor de aer de mari dimensiuni și un eleron supradimensionat. Aspectul exterior este completat de jantele de 280/680 R18, care sunt încălțate cu anvelope slick de curse.

Din punct de vedere tehnic, modelul de curse propus de Hyundai a primit o suspensie cu o configurație mai rigidă, iar garda la sol este cu 71 mm mai mică decât un Ioniq 5 standard. De asemenea, modelul beneficiază de frâne mai performante cu etriere cu 6 pistoane pe față și 4 pistoane pe spate.

În plus, Hyundai Ioniq 5 N1 Cup (foto, jos) mai dispune de un „roll-cage” care respectă standardele impuse de FIA, un cric pneumatic și un sistem de protecție îmbunătățit pentru baterie. Cu toate aceste modificări, modelul de curse coreean este mai ușor cu 250 de kilograme comparativ cu versiunea de performanță Ioniq 5 N.

Detaliile complete nu au fost încă dezvăluite deoarece Ioniq 5 N1 Cup este încă în curs de dezvoltare, dar știm că geamurile laterale și luneta sunt din policarbonat. Modelul va debuta oficial pe circuit în luna mai 2024, în ceea ce Hyundai numește prima competiție monomarcă dedicată vehiculelor electrice.

Sursa: Motor1

Articole similare

Staţie de încărcare Elvi EVBox cadou pentru clienții Mazda MX-30

Gabi Gogiu

Skoda a publicat primele schițe de design cu noua generație Kodiaq

Mihai Morcovescu

EVENIMENT Exclusiv AUTOpro. Interviu Jörgen Wulfsberg, director la CEVT: Mașina n-ar trebui să-mi spună ce să fac

Florin Amariei