AUTOpro
Stiri Romania my love

Din nou? România este codașa Europei în ceea ce privește achiziția automobilelor noi

Nu întâmplător, țara noastră se situează pe ultimul loc într-o statistică întocmită de platforma Confused.com, ce ia în considerare înmatriculările de automobile noi pe tărâm european în perioada 2010-2019.

Ne-am resemnat deja cu faptul că România are unul dintre cele mai vechi parcuri auto din Europa. Nivelul de trai modest, coroborat cu puterea de cumpărare mult sub media europeană și cu o sete de ieșit în evidență specifică popoarelor est-europene, au fost catalizatorii unui asemenea deznodământ mai mult decât previzibil.

Un adevărat dezastru ecologic, economic și social, care ne afectează zi de zi, și care, iată, se reflectă și în statisticile oficiale, spre rușinea noastră, a tuturor. După centralizarea datelor culese de la Eurostat între anii 2010-2019, platforma Confused.com a dat publicității o statistică în care România ocupă un neverosimil loc 1. Din coadă, din păcate…

România

Confused.com a preluat de la Eurostat statisticile legate de înmatriculările de autoturisme noi dintre anii 2010 și 2019, pe care le-au coroborat cu numărul de vehicule cu o vechime de cel mult 2 ani de pe piețele europene analizate. Rezultatele au arătat că România are cel mai învechit parc auto de la nivel european, cu o medie de 6,31 vehicule noi înmatriculate la 1000 de locuitori. Imediat deasupra noastră se situează Turcia, cu 7,83 de înmatriculări la 1000 de locuitori.

Treapta 1 a podiumului este ocupată de Luxemburg, cu 90,54 înmatriculări la 1000 de locuitori. Lista laureaților continuă cu Liechtenstein și Lituania, cu 52,47, respectiv 51,32 înmatriculări de autoturisme noi la 1000 de locuitori. În ceea ce privește procentajul vehiculelor cu vechime mai mică de 2 ani, țara noastră stă semnificativ mai bine, 4,96% din automobilele din parcul auto național având o vechime mai mică de 2 ani.

România

Ceea ce înseamnă că, din 20 de automobile, doar unul are o vechime mai mică de 2 ani. Un contrast uriaș față de Liechtenstein, unde una din 6 mașini este mai nouă de 2 ani. La acest capitol, România surclasează țări precum Letonia (3,19%), Macedonia de Nord (2,21%), Polonia (4,57%) sau Lituania (1,93%).

Cifrele de mai sus, colectate cu multă migală de platforma https://www.confused.com/car-insurance, nu ne surprind, nici pe departe, dar cu siguranță ne pun pe gânduri. Însă nu este de ajuns să ne pună pe noi pe gânduri. Trebuie puse urgent pe gânduri și organele de decizie de la vârful statului, care au lăsat de izbeliște parcul auto național, supus unei presiuni imense din partea pieței second-hand, care continuă să sugrume cu rable parcul auto național…

Vechimea unui automobil este însă invers proporțională cu costul asigurării, după cum ne declară Alex Kindred, expert în domeniul asigurărilor auto pe platforma Confused.com: ”Anul de fabricație al unui vehicul are un impact direct asupra prețului asigurării. Cu cât un automobil e mai nou, cu atât va fi mai scump de asigurat, pentru întrucât componentele noi sunt mult mai greu și scump de reparat.

Prețurile asigurărilor pot scădea însă dacă mașinile vin cu sisteme moderne de asistență, precum sisteme de menținere a benzii de circulație și de evitare a coliziunilor. Tocmai de aceea, recomand o consultare amănunțită a prețurilor asigurărilor în cazul în care aveți în proprietate un automobil nou.”

Articole similare

Ferrari 296 GTB, oficial prezentat. V6, 818 CP și o baterie!

Florin Amariei

Apple introduce Auto Do Not Disturb

Filip Sîrbu

Dilema producătorilor auto: comercializează SUV-uri și plătesc penalități sau restricționează vânzările

Robert Stan