AUTOpro
Test scurt Eveniment Stiri

Ne-am întâlnit în România cu noul Opel Grandland

Noul Opel Grandland

Noua generație Opel Grandland a fost dezvăluită presei din țara noastră în cadrul unui eveniment ce ne-a dat ocazia de a-i descoperi principalele argumente cu care atacă piața locală.

AUTOpro a făcut cunoștință cu noul Opel Grandland încă din august 2021, când publicația noastră a fost invitată în Germania. Acum, avem la dispoziție informații despre versiunile disponibile în România și putem emite câteva impresii după ce l-am condus pe Opel Grandland 2022 și pe drumurile mioritice.

Haideți pentru început să vedem care sunt opțiunile de sub capotă:

  • motorizare turbo pe benzină, anume un agregat de 1.2 litri, cu 3 cilindri în linie, ce dezvoltă 130 CP la 5500 rpm și 230 Nm la 1750 rpm. Acest motor poate fi combinat cu o cutie manuală cu 6 trepte sau cu una automată cu 8 rapoarte;
  • diesel cu 4 cilindri în linie și capacitatea cilindrică de 1.5 litri. Propune aceeași putere precum motorul pe benzină, pe care însă o atinge la 3750 rpm, în timp ce cuplul maxim de 300 Nm este disponibil la aceeași turație de 1750 rpm.
  • Hybrid de tip Plug-In cu tracțiune față, ce combină un motor turbo pe benzină de 1.6 litri în 4 cilindri cu unul electric de 110 CP. Cei 224 CP și 360 Nm ai sistemului sunt transmiși punții față printr-o cutie automată cu 8 trepte. Consumul mediu de benzină calculat după normele WLTP este în acest caz de 1.8 – 1.3 l/100 km, cu emisii de 41 – 29 g/km. Autonomia pur electrică poate fi de până la 53 – 64 km.
  • Plug-In Hybrid cu tracțiune integrală, ce folosește același sistem precum cel de mai sus, dar căruia îi adaugă un al doilea motor electric de 113 CP pe puntea spate. Cu ajutorul acestuia puterea combinată ajunge la 300 CP, în timp ce cuplul maxim urcă până la 520 Nm. Transmisia este aceeași automată cu 8 rapoarte. Consumul de carburant și emisiile de CO2 sunt ușor îmbunătățite, cu 1.7 – 1.2 l/100 km, respectiv 39 – 28 g/km, la fel și autonomia electrică, ce poate fi în acest caz de până la 65 – 55 km (date WLTP).

Bateria de pe noul Opel Grandland Hybrid PHEV beneficiază de o garanție de 8 ani sau 160.000 km.

Ambele sisteme PHEV stochează energia electrică în baterii cu capacitatea de 13.2 kWh, ce suportă un interval de tensiune între 240 și 400V. Acumulatorul a primit o răcire pe bază de apă și glicol și se poate încărca standard cu 3.7 kW și opțional cu 7.4 kW, caz în care încărcarea completă durează mai puțin de 2 ore.

În ceea ce privește nivelurile de echipare, la deschiderea vânzărilor sunt disponibile trei versiuni: GLX, Business Edition și GS Line. Prețurile, conform configuratorului Opel, pleacă de la 25.200 Euro pentru GLX cu motorul de 1.2l și transmisie manuală.

Printre cele mai interesante echipamente disponibile standard sau opțional pe noul Opel Grandland, amintesc:

  • scaunele față sport certificate AGR, cu reglaje pe 18 direcții pentru cel al șoferului;
  • farurile IntelliLux LED Pixel – integrează 84 de elemente LED pe 3 rânduri în fiecare bloc optic, ce ajustează fasciculul de lumină în funcție de configurația drumului, de condițiile meteo și de trafic;
  • sistemul Night Vision, ce detectează pietonii pe timpul nopții, aflați la o distanță de până la 100 de metri, și care avertizează șoferul în caz de primejdie;
  • Highway Integrated Assist – sistem ce odată activat păstrează o distanță constantă față de vehiculul din față, menținând în același timp mașina pe centrul benzii de rulare, prin combinarea datelor pe care le primește de la diferite sisteme și senzori;
Noul Opel Grandland
  • centrală de infotainment cu ecran tactil de 7 inch (standard) sau cu unul de 10 inch, disponibil opțional sau ca parte a echipărilor superioare. Panoul de bord poate fi reprezentat de un display cu diagonala de 8 sau 12 inch, în funcție de versiunea aleasă;
  • ansamblul ADAS – poate cuprinde Active Emergency Braking, Forward Collision Alert, asistență menținere bandă, avertizare punct mort, cruise control adaptiv, sistem recunoaștere semne trafic din generația a doua, sistem avertizare oboseală șofer, asistent pentru parcarea automată, cameră video la 360 de grade ș.a.

În timp ce am condus un Opel Grandland GS Line 1.2 AT8 am descoperit SUV-ul dezvoltat pe noua platformă EMP2, pusă la dispoziție de grupul Stellantis, ce pune serios accentul pe confort. Suspensia suplă tratează cu maximă prudență orice denivelare îi apare în cale și astfel nu deranjează pasagerii, niciun șoc nu este transmis către ei de la suprafața de rulare. În plus, suspensia își face eficient treaba fără a răspândi zgomote nedorite, ce nu ajung în habitaclu nici de la motor, de la anvelope ori de la motor.

Apropo de acesta, toarce liniștit sub capotă și nu își face auzită prezența decât la turații înalte. Puterea și cuplul dezvoltate de agregatul pe benzină fac față fără mari probleme caroseriei grele de circa 1.4 tone, dar nu imprimă un spirit dinamic. Accelerația până la 100 km/h durează 10.3 secunde, în timp ce viteza maximă este de 196 km/h.

Noul Opel Grandland

Spațiul interior generos poate acomoda în bune condiții chiar și 5 pasageri adulți, ale căror bagaje își vor găsi ușor locul în portbagajul de 514 litri. Scaunele față, dar și bancheta, sunt configurate corect, oferă un confort ridicat, fiind dimensionate generos și nu pe atât de tari precum te-ai putea aștepta de la o mașină nemțească. Da, noul Opel Grandland este un SUV german cu acte în regulă, fiind dezvoltat și fabricat chiar în patria recunoscută pentru rigurozitate și meticulozitate.

Avem de gând să testăm în amănunt Opel Grandland 2022, așa că rămâneți în așteptare până ce îl vom întoarce pe toate părțile pentru a vă putea oferi detalii complete.

Articole similare

Ford Mondeo nu va mai fi produs în Europa

Florin Amariei

Cel mai bun prieten al familiilor – inovatorul Opel Combo Life

Filip Sîrbu

Waymo a rămas fără CEO

Filip Sîrbu