AUTOpro
Stiri Green car Test drive

Noul Opel Grandland 2022 – fără X în nume, dar cu multe noutăți

opel grandland 2022

AUTOpro a fost în Germania pentru a testa în premieră noul Opel Grandland 2021. Modelul a lăsat deoparte X-ul din nume, dar a primit o serie de actualizări importante și utile!

Așa cum urmăritorii noștri au putut vedea deja pe pagina noastră de Facebook, Grandland a primit un design proaspăt care aliniază automobilul la limbajul de design nou al mărcii germane. Proiectat și construit în Germania, acest nou SUV compact folosește o platformă franțuzească. Drept dovadă, grupul PSA din cadrul Stellantis reușește să furnizeze încă o dată un exemplar care atrage atenția printr-o ofertă destul de ambițioasă, dar bine poziționată.

Oficialii Opel ne-au informat înainte de sesiunea de test drive desfășurată prin împrejurimile metropolei Frankfurt că Grandland este mai pregătit ca niciodată să facă față provocărilor pe care le presupune tranziția către electrificarea completă și nevoia de conectivitate. Pe lângă o înfățișare exterioară mult mai bine definită, Opel Grandland 2022 (dar disponibil în România din toamna lui 2021!) va fi oferit clienților cu mai multe tipuri de motorizări. Printre acestea se numără și una plug-in hibrid de 300 de CP cu tracțiune integrală.

Vestea bună pentru cei care încă nu vor să facă pasul înspre un sistem de propulsie dual este că vor exista și două variante non-hibrid: una pe benzină și una pe motorină. Mai mult, va putea fi comandat și cu o cutie manuală în 6 rapoarte!

Întâmplarea face că sorții ne-au adus prima dată în față varianta plug-in hibrid a lui Opel Grandland 2022. Primul contact a fost cu exemplarul care oferă doar tracțiune față și 224 de CP. Pe numele său complet Opel Grandland Hybrid Ultimate 1.6T FWD, acest SUV compact mi-a furnizat o experiență la prima vedere plăcută. Opel nu a luat jumătăți de măsură cu noua sa mașină.

Farurile LED se aprind imediat ce acționezi închiderea centralizată silențioasă, habitaclul este iluminat corespunzător, ecranele reacționează imediat și îți afișează informațiile necesare, iar scaunele certificate de AGR pot fi ajustate electric fără probleme. Șezutul mi-a creat inițial o nemulțumire legată de lungimea sa, însă am reușit să găsesc poziția ideală de condus. Pornim în aventură!

La drum cu Opel Grandland 2022 PHEV

Odată cuplată centura și aranjate oglinzile, am plecat. Mașina a pornit automat în modul complet electric pentru că bateria era încărcată complet. Aveam 41 de km autonomie cu aerul condiționat pornit (și A/C-ul activat, normal!). Este bine! O astfel de valoare îți permite ca în timpul unei zile normale de activitate să nu activezi motorul termic pe benzină decât în situații care necesită un nivel de putere mai mare sau o decelerare imediată.

Am remarcat imediat direcția extrem de ușoară care, într-o parcare a unui hotel din Frankfurt, s-a dovedit un adevărat aliat. Mișcările necesare pentru a manevra noul Grandland nu îți vor solicita masa musculară deloc. Este o mașină delicată, chiar dacă proporțiile sale sunt generoase!

Opel Grandland 2022 în varianta plug-in hibrid (PHEV) de 224 de CP (300 Nm) produce numai 29 g/km de CO2 conform standardului WLTP și atinge 100 km/h în 8,9 secunde. Se oprește din accelerație la 225 de km/h. Bateria are o capacitate de 13,2 kWh din care se înfruptă un motor electric de 110 CP care permite accelerarea până la 135 km/h.

Folosind în continuare bateria, am pătruns cu încredere pe Autobahn. Acolo am descoperit…

Vezi testul complet și cele mai importante informații despre Opel Grandland 2022 în următorul număr al Revistei AUTOpro disponibil din septembrie!

Articole similare

Sir Stirling Moss – 1929-2020

Autopromag

Lincoln își ajută clienții să se relaxeze și să reducă anxietatea

Autopromag

NEVS nu renunță la ADN-ul Saab

Filip Sîrbu

Leave a Comment