AUTOpro
Stiri

Ferrari SF90 Spider dezvăluit în timpul unui eveniment digital

Primul hybrid plug-in al celor de la Ferrari, SF90 Spider stabilește noi repere de performanță și inovație nu numai pentru gama mărcii, ci și pentru întregul sector al mașinilor sport.

Noul model are aceleași performanțe ca și SF90 Stradale, modelul pe care se bazează, dar vine cu mai mai multă plăcere de a conduce, grație celei mai recente iterații ale arhitecturii plafonului retractabil semnate de Ferrari.

Plafonul rigid retractabil (RHT) a fost adoptat din nou deoarece garantează o izolare fonică optimă și protecție atunci când este ridicat, nu se deformează la viteze mari și oferă spațiu și confort pentru pasageri. RHT este compact și ușor și poate fi rabatat în doar 14 secunde, chiar și atunci când mașina este în mișcare.

Cheia succesului lui Ferrari RHT, care a avut premiera pe 458 Spider în 2011 și care a evoluat constant în anii următori, este că ocupă doar 100 de litri de spațiu, mult mai puțin față de cei 150-200 de litri necesari pentru un sistem tradițional. Chiar și la viteze mari, luneta electrică reglabilă garantează un confort suplimentar pasagerilor atunci când RHT este coborât.

La fel ca în cazul SF90 Stradale, Ferrari SF90 Spider este, de asemenea, disponibil cu o opțiune suplimentară. Pachetul Assetto Fiorano include o listă de opționale exclusiviste care îl diferențiază de mașina standard.

Printre opțiunile disponibile se numără amortizoarele multimatice derivate din experiența de curse GT a Ferrari și optimizate pentru utilizarea pe șosea, adoptarea de materiale de înaltă performanță (cum ar fi fibra de carbon și titan) care au eliminat 21 kg din greutatea mașinii, un spoiler spate din fibră de carbon și anvelope Michelin Pilot Sport Cup 2 omologate pentru șosea, care au fost concepute pentru a îmbunătăți performanța mașinii pe uscat, datorită unui compus mai moale și cu mai puține caneluri.

Exterior

Crearea formelor exterioare ale Ferrari SF90 Spider a fost inspirată de același principiu care a influențat dezvoltarea SF90 Stradale, în jurul unui design futurist, inovator, care comunică atât vocația de curse a mașinii, cât și conceptul de supercar de serie. Ca și la SF90 Stradale, motorul V8 este vizibil prin geamul din spate, chiar și atunci când plafonul este retractat.

Partea din față a mașinii este dominată de un profil foarte pronunțat, care subliniază caracterul său extrem de agresiv. SF90 Spider folosește, de asemenea, tehnologia farurilor cu matrice LED pentru a îmbunătăți vizibilitatea. Partea din spate a mașinii este dominată de țevile de eșapament plasate destul de sus și de inelele luminoase mai alungite ce creează o percepție mai orizontală a stopurilor, o schimbare radicală față de forma rotundă atât de uzitată de Ferrari până acum.

Interior

Aspectul habitatului a fost complet reproiectat. Instrumentarul de bord este acum predominant digital, iar toate ecranele devin complet negre atunci când mașina nu funcționează, conferind habitatului un aspect foarte minimalist. Cu toate acestea, odată cu apăsarea butonului de pornire a motorului de pe volan, începe o adevărată „ceremonie” care trezește treptat la viață întregul habitaclu.

Grupul central de instrumente cuprinde un singur ecran HD de 16 inch, orientat către șofer. Ecranul de navigare este pe o parte a contorului de turații, iar comenzile audio pe cealaltă.

Volanul SF90 Spider completează acest proces de transfer din lumea curselor și deschide o nouă eră prin introducerea unei serii de comenzi tactile, care permit șoferului să controleze fiecare aspect al mașinii fără a-și lua mâinile de pe volan. Comenzile includ iconicul Manettino, controlul farurilor montat pe volan și ștergătoarele. Printre noile comenzi tactile se numără tastatura din dreapta, care permite șoferului să navigheze pe ecranele centrale ale clusterului, dar și comenzile vocale, care sunt pe spițele din stânga. În secțiunea din stânga jos a zonei centrale, există patru butoane cu ajutorul cărora se selectează modul unității de alimentare.

 

Motorizare

În premieră pentru Ferrari, SF90 Spider are o arhitectură hibridă plug-in în care motorul cu ardere internă este cuplat cu două motoare electrice dispuse în partea din față a mașinii, care cuprind sistemul RAC-e (Cornering Angle Regulator, Electric), și unul în spate care este denumit UK (Motor Generator Unit, kinetic), după o inovație din Formula 1. Sinergia dintre motorul cu ardere internă și motoarele electrice permite mașinii să atingă maximum 1.000 CP, fapt ce pune SF90 Spider nu numai în vârful gamei Ferrari de mașini de serie, ci și în a categoriei sale.

Arhitectura grupului motopropulsor se bazează pe un V8 turbo ICE, o transmisie cu dublu ambreiaj, 8 trepte și diferențial controlat electronic, puntea frontală electrică RAC-e cu două motoare electrice independente, ce asigură și propulsie complet electrică, motorul MGUK situat în spate între motor și cutie de viteze, bateria de înaltă tensiune și sistemul de control al motorului electric (ce devine invertor pentru recuperarea energiei de frânare).

În plus față de o cei 780 CP (și o putere specifică de 195 cp / l), V8 dezlănțuie, de asemenea, cu 60 CP mai mult decât orice alt V8 turbo construit vreodată de Ferrari. Pentru a obține acest rezultat, inginerii Ferrari au reproiectat complet sistemele de admisie și evacuare.

Ferrari SF90 Spider preia cutia de viteze de pe SF90 Stradale, dar complet reproiectată. Aceasta dispune de un sistem carter uscat și un ambreiaj mai compact, cu un diametru exterior cu 20% mai mic decât cel din cutia de viteze cu 7 trepte.

În ciuda faptului că a fost adăugată a opta viteză, dar și a necesității de a transmite un cuplu maxim de 900 Nm (o creștere de peste 20% față de actuala cutie de viteze cu 7 trepte), greutatea totală a cutiei de viteze este de fapt cu 10 kg mai mică decât a predecesoarei sale. Performanțele ambreiajului sunt cu 35% mai mari, transmițând un cuplu dinamic de până la 1.200 Nm în timpul schimbărilor de viteză. Datorită sistemului hidraulic de acționare de nouă generație, timpul de umplere a ambreiajului este acum cu 30% mai rapid și timpul total de schimbare a vitezei a fost redus la 200 ms, o îmbunătățire de 30% față de DTC-ul anterior cu 7 trepte.

Fluxul de putere al noului model SF90 Spider poate fi împărțit astfel:

Mod electric, încredințat punții față (modul FWD);

Mod hibrid, încredințat ICE și MGUK (configurație RWD);

Mod hibrid 4WD, cu punte față electrică disponibilă la cerere pentru nevoile de tracțiune la ieșirea din viraje și pentru recuperarea de energie la accelerare / frânare.

În condiții normale de frânare, recuperarea energiei cu ajutorul motoarelor electrice este prioritară: sistemul de frânare hidraulică intervine pentru a-l susține pe cel electric în condițiile de decelerare bruscă. La viteze mari, contribuția combinată a motoarelor electrice în condiții de aderență ridicată ajută la scăderea timpilor de răspuns ai ICE, îmbunătățind astfel semnificativ urcarea în turații și, astfel, performanța.

Datorită rolului esențial pe care îl joacă managementul alimentării sistemului hibrid în experiența de conducere SF90 Spider, tradiționalul Manettino este acum flancat de un selector suplimentar montat pe volan, supranumit eManettino, care gestionează fluxurile de putere de la și către bateria de înaltă tensiune și roți (tracțiune). Acesta oferă șoferului o gamă de patru moduri:

eDrive: motorul cu ardere internă rămâne oprit și tracțiunea este încredințată în întregime axului frontal electric. Începând cu o baterie complet încărcată (cu o capacitate de 7,9 kWh), mașina poate parcurge până la 25 km în acest mod, ideal pentru conducerea în centrul orașului sau pentru orice altă situație în care șoferul dorește să elimine sunetul Ferrari V8. Limita de viteză de 135 km / h înseamnă că mașina poate fi folosită și pe drumurile din afara orașului.

Hibrid: această setare optimizează eficiența generală a sistemului. Logica de control decide în mod autonom dacă mențineți motorul cu ardere internă în funcțiune sau îl opriți. Debitul de putere de la motoarele electrice este limitat pentru a economisi energia bateriei;

Performance: acest mod menține ICE în funcțiune, deoarece prioritatea este mai mult pe încărcarea bateriei decât pe eficiență. Acest lucru garantează că puterea este instantaneu și complet disponibilă atunci când este necesar. Acest mod este cel mai potrivit pentru situațiile în care plăcerea de a conduce și distracția la volan sunt principalul obiectiv.

Qualify: acest mod permite sistemului să obțină o putere maximă, lăsând motoarele electrice să funcționeze la potențialul lor maxim (162kW). În acest mod sunt prioritizate performanțele maxime față de încărcarea bateriei.

Articole similare

Drive test. Ford Mustang Mach E – primul contact cu căluțul electric

Florin Amariei

Cele mai eficiente 10 mașini electrice din Europa. Pe ce loc se situează Dacia Spring?

Mihai Morcovescu

Noua generație MG HS își va face debutul în cadrul Goodwood Festival of Speed

Mihai Morcovescu

Leave a Comment