AUTOpro
Stiri Green car Test drive Test scurt

Drive test. Ford Mustang Mach E – primul contact cu căluțul electric

test romania ford mustang mach e

Redactorul-șef al AUTOpro, Dan Vardie, a testat noul Ford Mustang Mach E pentru prima dată pe drumurile din România. Iată concluziile sale și datele reale cu privire la consumul de kWh oferite de primul EV al companiei americane făcut cu încrederea că va cuceri Europa.

Este Mustang Mach E un autovehicul complet electric pe baterii (BEV) care poate să ia cu asalt piața din România în momentul de față? Să aflăm împreună citind experiența avută de Dan Vardie în România cu această mașină!

Ford alege poate cea mai interesantă cale de a intra în forță în lumea EV. Legendarul Mustang primește botezul total electric și evuluează spre un SUV cu carismă pe orice meridian. Am avut un prim drive cu acest „căluț electirc” și am rămas mai impresionați decât ne-am așteptat.

Să faci din legandarul Mustang un SUV EV care să mai fie și primul Ford (cu adevărat ) EV, este o mișcare îndrăzneață. Ca să nu creadă cineva că avem amnezie, știm că a fost cândva un Focus EV dar nici noi și nici producătorul nu prea ne mai amintim… Erau vremuri de pionierat, când și Ford și alții încercau marea cu degetul. Însă noul Mustang Mach E, nu este doar o încercare ci o acțiune deliberată, cu o strategie – o recunoaștem – bine pusă la punct.

Să ne amintim, de exemplu, „disputa” cu Hummer-ul EV al lui GM cu ocazia Superbowl, despre care AUTOpro a scris la vremea aceea. Să faci un Prim Ministru al Norvegiei să afirme că lui îi place pizza cu ananas livrată cu Mach E… Este o performanță! Nu uităm nici faptul că la început, unele Mach E după încărcare nu mai plecau de pe loc… Însă acum lucrurile sunt rezolvate.

Mustang Mach E în România. Calculele privind autonomia

Modelul condus de noi a fost un AWD cu baterie extinsă de 98 kWh – din care utilizabili 88kWh – un full spec ce includea pachetul Tehnologie Plus de 2650 Euro și culoarea Albastru Infinit metalizată de 1050 Euro (prețuri fără TVA). Asta conduce la un frumos Mustang E de 72.650 Euro (cu TVA). Dacă apelezi la programele Rabla se poate deduce ceva mai mult de 10.000 Euro. V-am spus încă de la început cum stăm financiar, ca să nu ne acuze cineva că-i irosim timpul…

Însă dacă treci de primul șoc legat de preț, Mach E are multe surprize plăcute care merită explorate. Pentru noi cea mai mare și plăcută a fost bateria și soft-ul care face managementul acesteia. Oficial, în ciclu WLTP, Ford-ul nostru are o autonomie de 540 km. Noi am preluat de la BDT mașina cu bateria full și 427 km autonomie – așa cum ne afișa dispay-ul de bord. Da, cu peste 100 km mai puțin decât versiunea oficială. Însă practica testelor cu EV-uri ne arată că aproape tot timpul avem asemenea situații și doar după niște sute bune de km este bine să judeci mașina la acest capitol. Marea surpriză despre care vorbeam este că am rulat 65 km și la sfărșitul testului nostru, autonomia afișat scăzuse doar la 407 km. Adică cu 20 km de baterie am parcurs 65 km reali!

Cum cel mai mult am condus-o în modul mai agresiv numit „Untamed”, este cu atât mai mult o performanță remarcabilă. De-a lungul testului am avut senzația de consumuri normale, rezonabile. Informațiile afișate nu ne-au speriat ci ne-au dat încrederea că nu riscăm să rămânem fără „corent” în baterie.

Mustang Mach E în România. Puriștii n-au întotdeauna dreptate

Apropo de modul „untamed”, acesta vine însoțit și de un sunet gutural de Mustang ICE care poate fi amplificat printr-o setare la un click distanță. Este totul indus digital, dar senzația este cam aceeași și poți să te bucuri. Mach E este unul din primele EV-uri care oferă sunete asociate unui motor electric care nu are cum să sune ca un V8 – de exemplu. Și, oricum, acesta este viitorul!

O altă surpriză plăcută a fost condusul „one pedal” o modalitate de condus specifică mașinilor EV. Cu ajutorul setărilor făcute noi am văzut că doar cu puțină experiență de condus aproape că nu mai ai nevoie de pedala de frână. Sigur, o mașina de peste 2,1 t are nevoie de frâne foarte bune atunci când ai nevoie. Și le are! Dinamica mașinii este impecabilă. Cele 2 motoare însumează 351 CP și 580 Nm și au suflu, nu glumă. Mach E se ridică la ADN-ul lui Mustang – poate spre surprinderea puriștilor mărcii care nu prea privesc cu ochi buni electrificarea acestui icon american. Ca o paranteză de comparație, când a apărut Porsche Cayenne, puriștii lui 911 la fel au spus – subsemnatul inclusiv – și uite ce succes mondial a devenit Cayenne! Iar aluzia că Mach E poate face și el epocă este cât se poate de explicită!

Bateria se poate încărca în toate modurile AC și DC. Cea mai rapidă este DC la stații de 150 kW – dar pe care nu le avem, deocamdată sperăm – și în doar o oră și jumătate pleci cu mașina full! Sigur la wall box-uri AC timpii sunt sensibili mai mari dar este cât se poate de normal. La o priză normală durează un pic peste…

Citește întregul drive test făcut de Dan Vardie în România cu noul Ford Mustang Mach E în numărul din septembrie al Revistei AUTOpro!

Articole similare

Bugatti Bolide – conceptul care strapunge limitele

Florin Amariei

Dacia a vândut 100.000 de modele Duster în Marea Britanie

Mihai Morcovescu

GM cumpără Cruise Automation

administrator_autopromag

Leave a Comment