AUTOpro
Stiri Industrie

De ce investește Chevron în soia

chevron-soia

Unul dintre cei mai mari jucători din industria petrolieră alege acum să investească în soia. Iată de ce!

Chevron urmărește ca benzina, motorina și alte derivate din petrol precum kerosenul să rămână în continuare în uz, dar nu în formula în care sunt ele folosite în prezent. De aceea, încearcă să obțină un echilibru care să contribuie și la scăderea emisiilor rezultate din arderea produselor pe care le vine, și la conformarea cu regulile din ce în ce mai stricte pregătite de UE, Canada și SUA.

În acest sens, Chevron a ales să investească 600 de milioane de dolari în două locații ale Bunge. Această decizie duce la crearea unui joint venture (acord de utilizare a resurselor comune) pentru dezvoltarea de combustibili regenerabili. Potrivit unui memorandum deja încheiat și anunțat public, Chevron și Bunge își asumă această misiune în sectorul energiei. Mai mult, americanii vor avea drept de preemțiune asupra uleiului din soia procesat de Bunge.

Joint venture-ul dintre Chevron şi Bunge va permite dublarea capacităţii de procesare a facilităţilor Bunge din Destrehan, Louisiana, şi Cairo, Illinois, până în 2024. În prezent aceste facilităţi pot procesa până la 7.000 de tone de soia boabe pe zi, din care pot fi produse aproximativ 330.000 de galoane (aproximativ 1,2 milioane litri) de motorină pe bază de soia.

Companiile americane care se ocupă cu rafinarea de petrol şi-au majorat producţia de carburanţi regenerabili, ca urmare a stimulentele financiare acordate de autorităţile federale şi centrale, iar în prezent se grăbesc să îşi asigure un acces garantat la uleiuri vegetale, grăsimi animale şi uleiul de gătit folosit, care potrivit unor firme sunt deja greu de găsit.

Firmele de rafinare au în vedere parteneriate cu producătorii de produse agricole pentru a-şi asigura şi procesa uleiuri vegetale astfel încât să poată produce carburanţi verzi.

Articole similare

Tesla raportează o creștere de peste 41% a livrărilor în trimestrul al treilea din 2022. Care sunt previziunile pentru 2023?

Mihai Morcovescu

Gigafabrica Tesla din Germania, amanata de serpi care hiberneaza

Florin Amariei

Ford renunță la motoarele pe benzină pentru Mondeo în favoarea versiunilor hybride

Leave a Comment