AUTOpro
Green car Stiri

BMW continuă dezvoltarea tehnologiei fuel cell pentru BMW i Hydrogen NEXT

În condițiile în care unii producători renunță, cel puțin momentan, la tehnologia de alimentare cu hidrogen, BMW anunță că va continua dezvoltarea platformei BMW i Hydrogen NEXT, în parteneriat cu Toyota.

Văzută acum câțiva ani ca soluția perfectă pentru automobilele (și nu numai) complet nepoluante, tehnologia hydrogen fuel cell a înregistrat recent un recul puternic. Are avantajul de a rezolva problemele de autonomie ale mașinilor cu propulsie electrică, elimină timpii mari de încărcare, dar vine la pachet cu dezavantaje deloc de neglijat. Stațiile de alimentare cu hidrogen sub presiune pun probleme de siguranță, ca să nu mai amintim și de costurile necesare construirii și echipării uzinelor de producere a acestui combustibil. Chiar și în cazul automobilului în sine apar probleme de siguranță, pentru că transportă rezervoare de hidrogen sub presiune mare, chiar dacă în cantități mici.

Recent, unii producători au anunțat oficial că renunță la dezvoltarea acestei tehnologii pentru a direcționa resursele către automobilele electrice. Unul din ei este Volkswagen, al cărui președinte, Herbert Diess, a afirmat că renunță la programul “hydrogen fuel cell”, așa cum AUTOpro v-a anunțat acum câteva săptămâni.

În acest context, BMW anunță că va continua susținut dezvoltarea platformei sale BMW i Hydrogen NEXT, la care lucrează împreună cu Toyota, în cadrul unui parteneriat mai vechi. Constructorul bavarez recunoaște însă că această soluție tehnologică este destul de departe de producția de serie și va mai dura până când clienții ar putea cumpăra un asemenea automobil. Cât? Peste doi ani, o mică flotă de modele BMW X5 echipate cu această tehnologie va intra într-un program de testare, dar un model destinat clienților nu va fi disponibil decât în a doua jumătate a acestei decade.

La acest moment, BMW i Hydrogen NEXT are deja caracteristici interesante. Dezvoltă 170 CP de energie electrică rezultată din reacția chimică dintre hidrogen și oxigenul din aer. Platforma include un convertizor electric, motorul electric și baterii. Perechea de rezervoare are o capacitate combinată de șase kilograme de hidrogen stocat la o presiune de 700 bari. Pentru accelerații puternice, bateria eliberează un plus de putere, care duce ansamblul la un total de 374 CP.

Articole similare

Noua generație MINI Cooper primește display OLED și sistem de operare nou. Debutul, în 2024

Mihai Morcovescu

Grupul auto format din PSA și FCA va purta numele STELLANTIS

Robert Stan

Renault Rafale – Exclusivitate AUTOpro: Prim contact cu noua navă amiral a francezilor

Darius Pana

Leave a Comment