AUTOpro
Industrie Stiri

Daimler vrea să fie mai mic!

Daimler, concernul german care deține brandul Mercedes-Benz, intenționează să devină o companie mai mică, axată doar pe construirea vehiculelor electrice si autonome. Planurile Daimler se potrivesc cu noua eră în care luxul nu se mai definește doar prin opulență și exces, ci și prin durabilitate și eficiență

Potrivit Reuters, Mercedes Benz, compania fondată de Carl Benz, care a brevetat prima mașină pe benzină în 1886, accelerează planurile de a face trecerea de la vehiculele cu motor cu combustie la cele electrice, dorind ca acest lucru să aibă loc până în anul 2025.

„Daimler va ​​fi o companie mai mică peste cinci ani, axată pe captarea veniturilor recurente din servicii bazate pe software, deoarece Mercedes-Benz încearcă să redefinească luxul într-o eră a mașinilor electrice cu conducere autonomă”, a declarat directorul executiv Ola Kaellenius.

Însă, această hotărâre va duce la pierderea locurilor de muncă, deoarece este nevoie de mai puțin timp pentru a construi o mașină electrică decât o versiune convențională pe benzină sau diesel.

Timpul redus pentru fabricarea vehiculelor electrice se datorează faptului că bateria și motorul acestora au doar 200 de componente, în comparație cu cele aproximativ 1.400 de piese găsite într-un motor pe combustie internă.

Pentru ca trecerea de la combustibilii fosili la vehiculele electrice și autonome să se desfășoare conform planului, este nevoie ca producătorul auto să-și dubleze eficiența, astfel încât să poată avea resurse pentru construirea acestora.  „Angajăm o mulțime de ingineri software noi, experți în chimia bateriilor, electrificare”, a adăugat Kallenius.

Mercedes-Benz se bazează pe expertiza echipei sale de Formula 1 pentru a construi EQXX, un vehicul electric care își propune să fie cel mai eficient automobil, capabil să transporte pasageri din Stuttgart, Germania, până în Marsilia, Franța, cu o singură încărcare.

Daimler dorește, de asemenea, să ofere clienților servicii digitale noi, precum funcționalitățile de conducere asistată și serviciile de infotainment, care vor fi lansate în 2024, o dată cu un nou sistem de operare pentru mașini. Acest plan vizează obținerea de venituri recurente, care să îi ajute în construirea noilor modele de vehicule electrice.

Pentru a investi în tehnologia digitală, Daimler intenționează să exploateze creșterea din China, unde Mercedes-Benz vede cel mai mare potențial de creștere în următorii 10 ani. Producătorul auto are de gând să construiască modele noi, dar totul va depinde de modul în care se dezvoltă piața.

 

Articole similare

SALONUL AUTO-MOTO deschide oficial sezonul evenimentelor auto-moto din România

administrator_autopromag

Hyundai a publicat noi detalii despre a doua generație Kona: motorizări termice și hibride cu până la 198 CP

Mihai Morcovescu

China a devenit cel mai mare exportator de mașini din lume

Mihai Morcovescu

Leave a Comment