AUTOpro
AUTO pro Exclusiv Interviuri

Exclusivitate mondială. Duster rămâne un 4×4 veritabil! Bigster nu-l înlocuiește

În interviul cu domnul Le Vot am primit confirmarea în premieră mondială că Duster va rămâne 4×4, ca o parte emblematică a modelului și mărcii Dacia! De asemenea, noi la AUTOpro adăugăm că suntem siguri că și Bigster va avea opțiune 4 x4! Revenim cu al doilea episod al interviului în exclusivitate cu Denis LeVot.

Dan Vardie: Care sunt planurile pentru noul Duster, varianta facelift? Am observat că tracțiunea integrală a fost păstrată, lucru care mă bucură. În continuare, pentru viitoarea generație din 2024 va fi păstrată abilitatea de a circula în off road și va rămâne motorul diesel în ofertă?

Denis LeVot: În primul rând, Duster este un 4×4. Nu există îndoială. Nu vindem așa multe cu tracțiune integrală, dar rămânem fideli acestei idei. Într-același timp, emisiile de CO2 sunt o grijă pe care o avem în vedere. Noua platformă CMF-B împrumutată de la Renault Captur va permite adaptarea soluțiilor tehnice de electrificare. Putem face un PHEV pe Sandero dacă vrem, dar nu facem asta. Dacia este esențială și așa va rămâne. Nu vrem să creștem prețurile. Păstrăm mașinile la o greutate minimă și „hibridizarea” Dacia este făcută prin păstrarea ofertei cu GPL direct din fabrică. Motorizarea diesel rămâne până la introducerea Euro 7 în 2024, dar și din acel moment Duster va fi un autovehicul 4×4 care va putea fi folosit în off road. Pot să confirm acest lucru.

Chiar și așa, este destul de devreme pentru discuția legată de motorizările pe care le vom regăsi pe noua generație Duster din 2024. Păstrăm această conversație pentru altă dată, întrucât nu știm exact ce presupune noul Euro 7. Nici măcar nu este scris încă.

Dan Vardie: Nu va există E-tech pentru Dacia acum, așadar?

Denis LeVot: Până în 2024, clar nu.

Dan Vardie: Finalmente, va fi Bigster produs la Pitești?

Denis LeVot: Nu pot să îți confirm acum, dar îți voi răspunde când ne vom întâlni față în față.

Ce îți pot spune acum, însă, este că ideea de a progresa la Dacia nu înseamnă să facem ceva mai ieftin sau mai multe exemplare. ADN-ul Dacia este compus din aceste trei aspecte cheie pe care ți le-am enumerat. Dacă mergem în direcția opusă, atunci devenim Skoda sau Citroen și nu este scopul nostru să scumpim mașinile pentru a complica oferta de vânzare.

Există, însă, ceva ce putem face: intrarea în segmentul C. În anumite piețe, acesta este dominant. Dar, în loc să ne extindem în Africa sau America, ne vom folosi de noul Bigster pentru a avansa cota noastră de piață în țările în care deja activăm. Mai mult, grație folosirii platformei CMB, noi putem să răspundem noilor norme de poluare, Euro 6d și viitorul Euro 7 inclusiv, fără a face mașina mai grea. PHEV-urile, ca idee, sunt mașini care au o sarcină mare de mutat constant. Bigster va fi o mașină ușoară care nu va avea nevoie de putere mare și nici de electrificare pentru a fi mișcată. Drept urmare, emisiile vor fi menținute la un nivel scăzut.

Designul este cel mai important. Vom face un crossover pentru segmentul C care va fi puternic, dar simplu și utilitar. Bigster va fi un „cool crossover”. Costul pentru construirea acestui C-SUV se bazează pe ceea ce cheltuim deja pentru realizarea Sandero, doar că pentru Bigster vom include câteva noutăți la capitolul suspensie, design interior și tehnologie.

Va fi și un Duster care va arăta ca Bigster, așadar avem încredere maximă în profitabilitatea acestui nou model și suntem încântați de bucuria deja afișată pentru noul limbaj de design exterior. Noul Bigster se adresează celor care își doresc un automobil mai mare sau cu gardă la sol mai bună, așa cum este Sandero Stepway, dar nu îi mulțumesc dimensiunile mașinii. Aici intervine noul exemplar Dacia. Vom intra fix în acest segment C care se află în continuă expansiune și vom furniza soluția care să nu trimită clienții la alte mărci în căutare de crossovere. Nu vrei Sandero Stepway sau Duster? Avem Bigster!

Dan Vardie: Îți mulțumesc frumos. Răspunsul tău a fost unul complet și clar. Eu conduc un Duster deja de peste doi ani, fiind, cred eu, singurul de pe planetă care a renunțat la Range Rover pentru acest automobil. Acum că vine un nou model al mărcii – Bigster – am studiat valoarea de revânzare a Duster și am constatat că deprecierea nu reprezintă o grijă. Mai mult, am fost primul din România care s-a interesat realmente de achiziția noului Spring.

Detaliile complete despre strategia din spatele Dacia Spring și despre cum se pregătește compania pentru a întâmpina cu brio interesul crescut al clienților pentru acest BEV veți afla din următorul număr al revistei AUTOpro.

Articole similare

COMMENT: Bateria de 1,6 mil. km și mașina electrică la preț de Dacia

Dan Vardie

Renault a livrat 122 de ambulanțe către Inspectoratul General pentru Situații de Urgență

Dragos Baltateanu

Exclusivitate: detalii despre interiorul Dacia Spring

Gabi Gogiu

Leave a Comment