AUTOpro
AUTO pro Exclusiv Eveniment Generale Green car Stiri

Dacia Spring stabiliește o autonomie urbană record!

Chiar dacă prețul nu a fost comunicat, avem primele informații importante despre Dacia Spring. Cu o baterie foarte mică, prima Dacia EV stabiliește un record de autonomie și eficiență energetică, 295 km în ciclu WLTP City!

Dan Vardie și Gabi Gogiu

„Asistăm la cea de-a III-a revoluție făcută de Dacia!” a declarat Denis Le Vot, Executive Comitee member grup Renault și liderul diviziei Dacia. Chiar dacă nu au fost anunțate nici un fel de prețuri „Spring devine cea mai competitivă mașină electrică din Europa!” potrivit executivului francez. AUTOpro a estimat anterior că prețurile vor demara de la 15-17.000 de Euro. Afirmația lui De Vot pare să confirme prognoza AUTOpro făcută în premieră în luna martie a acestui an.

Motorizare și încărcare

Spring are un motor de 44CP și un cuplu de 125 Nm. La 26,8 kWh, bateria este una din cele mai mici din industrie dar oferă o impresionantă autonomie WLTP – 225 km și chiar o autonomie urbană WLTP City spectaculoasă, de 295 km! Autonomia poate fi extinsă cu aproape 10% prin acționarea butonului ECO de pe planșa de bord, care limitează puterea la 23 kW (în loc de 33 kW) și viteza maximă, la 100 km/h. Cu aceste cifre, Spring devine cea mai eficientă energetic mașină electrică din Europa! Producătorul nu a comunicat masa bateriei dar este de așteptat să fie undeva la 100-150 kg, cea ce se traduce printr-o masă totală care nu trece peste 1,2 t- un alt record pentru un EV! Le Vot afirmă că la un parcurs zilnic de 31 de km – naveta zilnică medie la nivel european- un „plin” de baterie este suficient pentru a săptămână întreagă! Bateria are o garanție de 8 ani sau 120.000 km, alte cifre comparabile cu orice concurență de azi.

Spring oferă multiple posibilități de încărcare: la o priză standard de 220V, cu ajutorul unui cablu furnizat în serie, la un Wallbox (cu un cablu oferit opțional) sau la o stație DC (opțional). Durata de încărcare a bateriei Litiu-ion este de mai puțin de o oră pentru o încărcare 80% la o stație DC 30 kW, sub 5 ore pentru o încărcare 100% la un Wallbox de 7,4 kW, 8h30 pentru o încărcare 100% la un Wallbox de 3,7 kW sau maxim 14 ore pentru o încărcare 100% la o priză standard/ obișnuită de 2,3 kW

Aplicația gratuită MY Dacia, disponibilă pe smartphone, va permite afișarea în timp real a nivelului bateriei, a autonomiei restante în kilometri, activarea de la distanță a sistemului de climatizare pentru încălzirea sau răcorirea habitaclului și localizarea mașinii în timp real. Atunci când Spring este conectat la priză, aplicația permite afișarea informațiilor cu privire la nivelul de încărcare și activarea sau oprirea, la nevoie, a acesteia.

  • Motor electric 33 kW (44 CP), 125 Nm

  • Baterie :  26,8 kWh Încărcare: AC până la 6,6 kW / DC până la 30 kW (opțional)

  • Autonomie : 225 km WLTP / 295 km WLTP City

  • Volum portbagaj :300l

  • Viteză maximă : 125 km/h

  • Dacia Spring dispune de o garanție de 3 ani/100 000 km iar bateria sa este garantată 8 ani/120 000 km.

Un model de oraș cu aspect de crossover

Într-o mișcare deloc uzuală în lumea auto, în care drumul de la concept la vehculul de serie este extrem de lung și presărat cu importante modificări de design, Dacia a păstrat aproape neschimbat aspectul lui Spring, astfel că versiunea ce va intra în producția de serie pentru uz civil (vom detalia ceva mai jos despre ce este vorba) este cvasi-identică prototipului pe care îl știm deja cu toții. Până și accentele de culoar portocalie și-au regăsit calea către producția de serie, semn că Dacia pune un accent din ce în ce mai mare pe design și pe personalizare!

Design surprinzător

Concret, Spring – primul model electric dar și primul model din segmentul mini al mărcii Dacia – afișează un design inedit pentru o mașină EV „convențională”. Garda la sol înălțată, protecțiile de la nivelul pasajelor roților și barele de pavilion îi conferă un aspect de mini off-roader, ideal pentru a înfrunta jungla urbană. Aspectul acesta nu a fost întâmplător ales având în vedere populariatea crescută a SUVurilor și crossoverelor, dar și faptul că acest design permite oferirea unui dintre cele mai spațioase interioare din clasă!

În linia generală a lui Spring au fost inserate elemente specifice universului modelelor crossover – pasaje ale roților bine conturate, bare de pavilion, bare de protecție ranforsate în partea inferioară, scut de protecție în partea din spate, dar și o gardă la sol supraînălțată, ce ajunge la150 mm atunci când automobilul este gol. Conform dimensiunilor sale, cu 3,73 m lungime, 1,62 metri lățime și 1,51 m înălțime (dimensiuni ușor superioare „Micului Gigant” – Matiz), Spring aparține segmentului mini.

Partea frontală a lui Spring face parte clar din familia Dacia, chiar dacă în cazul acestui model blocurile optice cu LED, a căror linie orizontală este prelungită de ornamentele din partea superioară a calandrului, sunt mult mai înguste decât la frații de marcă. Tot ca o sugestie de apartenență la familia crossover, Spring vine cu o capotă proeminentă, bare de protecție generos dimensionate și un scut de protecție în zona inferioară a parașocului spate. Element distinctiv pentru vehiculele electrice, calandrul modelului Spring nu este perforat. Cu un aspect modern, subliniat de elemente 3D, acesta include și trapa de acces pentru cablul de încărcare, a cărei deschidere se realizează din interiorul mașinii. Pentru că, totuși, Spring este un automobil gândit special traficului din orașe, spatele noului model vine cu artificii estetice specifice citadinelor: luneta este ușor bombată, blocurile optice (ce beneficiază de noua semnătură luminoasă în formă de Y, specifică de acum modelelor Dacia) au un contur rotunjit iar marginil hayonului este definit de linii curbe. Un artificiu stilistic de efect : două fante verticale având aspectul unor prize de aer, dispuse de o parte și de alta a barei de protecție, adăpostesc catadioptrii.

Două chestiuni surprinzătoare în versiunea de lansare a modelului Spring sunt detaliile exterioare vopsite în portocaliu și  noile roți Flexwheel. Astfel, în portocaliu sunt vopsite: carcasa oglinzilor retrovizoare, ornamentele situate în partea din spate a barelor de pavilion,

Capacele de roți ale modelului Spring au un aspect similar jantelor de aliaj. Acest lucru este posibil datorită tehnologiei Flexwheel : jantele din oțel sunt perforate pentru a permite instalarea unor capace cu aspect elegant. O soluție estetică și economică dacă este nevoie ca jantele să fie schimbate.

Un spațiu interior record

După cum spuneam, în pofida dimensiunilor sale exterioare reduse, Spring oferă un spațiu interior extrem de generos, suficient de încăpător pentru patru adulți. Grație pavilionului supraînălțat, pasagerii locurilor din spate beneficiază de un spațiu generos deasupra capului, iar distanța de la genunchi la spătarul scaunelor din față este de 100 mm. Ocupanții locurilor din față au la dispoziție spații de depozitare la nivelul torpedoului, fețelor de portieră și la baza consolei centrale, care totalizează 23,1 L. Pasagerii din spate beneficiază de buzunare amplasate în spătarele scaunelor din față. Marele atu al lui Spring în privința spațiului interior este la capitolul portbagaj, care dispune de cea mai mare capacitate de încărcare din segment : 300 de litri (fără a lua în calcul spațiul de sub portbagaj destinat roții de rezervă disponibile în opțiune). Această valoare se regăsește de obicei în fișa tehnică a unor modele din segmentul superior, subcompact. Bancheta spate este rabatabilă, oferind astfel la nevoie o capacitate de încărcare de circa 600 litri.

Echipare generoasă

Printre echipamentele disponibile în echiparea de serie (sau opțional), se numără: direcția cu asistență variabilă 100% electrică, închiderea centralizată de la distanță, geamurile electrice, sistem de aer condiționat manual, sistem multimedia, reglaj electric al oglinzilor retrovizoare sau sistem de asistență la parcare cu senzori și cameră de marșarier a cărei imagine este afișată pe ecranul sistemului multimedia cu linii de ghidare dinamice. De asemenea, între cadranele de bord este amplasat un ecran cu afișaj digital de 3,5 inch iar sistemul de recunoaștere vocală Google sau Apple poate fi activat la o simplă apăsare pe un buton de comandă amplasat pe volan. Spring este primul model Dacia care abandonează clasica manetă a schimbătorului de viteze în favoarea unui selector rotativ cromat, cu 3 poziții: D (drive/mers înainte), N (neutral/punct mort) și R (return/marșarier).

Disponibil în echiparea opțională, echipamentul multimedia Media Nav cuprinde un touch screen de 7 inch, sistem de navigație, radio DAB, conexiune Bluetooth, o priză USB și este compatibil Apple Carplay și Android Auto. Funcția de recunoaștere vocală (via smartphone) poate fi activată cu ajutorul unei comenzi amplasate pe volan.

Demn de menționat: Spring oferă o rază de bracaj de numai 4,8 m, un atu deloc de neglijat în traficul din oraș.

Dacia Spring beneficiază de un număr remarcabil echipamente de siguranță, printre care: limitator de viteză, ABS, ESP, repartitor electronic al forței de frânare, 6 airbag-uri, apel de urgență (buton SOS), aprindere automată a farurilor și frânare automată de urgență. Activ la viteze cuprinse între 7 și 125 km/h, sistemul detectează, datorită radarului frontal, distanța față de vehiculul aflat în față (atât la staționare, cât și în deplasare). În cazul în care este detectat un risc de coliziune, sistemul alertează șoferul atât vizual cât și acustic înainte de a amplifica performanța sistemului de frânare dacă șoferul frânează dar riscul rămâne prezent sau de a acționa automat frânele dacă șoferul nu apasă pedala.

Lansarea lui Spring se va face în cîteva luni dar doar în sistem car sharing și doar în câteva piețe vestice, începând cu Franța. Le Vot a anunțat că primele comenzi pentru persoane fizice vor fi luate începând cu sfârșitul primăverii anului viitor, iar primele livrări vor veni în ultima parte a anului viitor. Încă nu a fost precizată ordinea țărilor unde Spring va fi comercializată, dar este de așteptat ca România să nu fie în primul val.

Le Vot nu a spus nici unde va fi fabricată mașina. Știm că fabricația va fi în China și că în funcție de evoluția vînzărilor, este de așteptat o mutare a producției în Franța.

Articole similare

Interviu în exclusivitate cu Silvio Angori, CEO Pininfarina: ”Prin design putem face lumea un loc mai bun”

Filip Sîrbu

Noul SUV electric KIA EV5 va avea o versiune de performanță GT

Mihai Morcovescu

Subaru Impreza a ajuns la a cincea generație

administrator_autopromag

Leave a Comment