AUTOpro
Generale Stiri

BMW a prezentat noul M5: motor V8 plug-in hybrid de 727 CP

Producătorul german de automobile BMW a publicat informațiile și fotografiile oficiale referitoare la cea de-a șaptea generație M5.

Pentru prima dată în istorie modelul primește un motor V8 hibrid cu încărcare la priză de 727 CP. Astfel, acesta devine cel mai puternic M5 de serie produs în cei aproape patruzeci de ani de existență.

Noul M5 este primul hibrid din istoria modelului bavarez

BMW

La capătul unei îndelungi campanii de promovare, constructorul german a dezvăluit noul M5. Acesta debutează cu un limbaj de design mai agresiv comparativ cu noul Seria 5. În același timp, berlina de performanță primește un motor hibrid pentru prima dată în istoria modelului.

Și pentru că este vorba despre o premieră, vom începe cu detaliile legate de sistemul de propulsie. Ansamblul este alcătuit dintr-un motor V8 de 4,4 litri cu tehnologie M TwinPower, care dezvoltă de unul singur 585 CP și 750 Nm de cuplu. Unitatea termică este asistată de un una electrică de 197 CP.

În total, noul M5 oferă o putere maximă de 727 CP și un cuplu de 1.000 Nm, ceea ce îl face cel mai puternic M5 de serie din istorie. Motorul este asociat la o cutie de viteze automată M Steptronic cu 8 rapoarte. Aceasta transmite puterea către toate roțile prin intermediul sistemului xDrive.

Cu aceste resurse, sprintul 0-100 km/h se realizează în 3,5 secunde, iar viteza maximă este limitată electronic la 250 km/h. Aceasta poate crește, însă, până la 305 km/h dacă este ales pachetul opțional M Driver’s.

Noul BMW M5 poate să ruleze în modul pur electric până la o viteză maximă de 140 km/h. Unitatea electrică este alimentată de o baterie cu o capacitate netă de 18,6 kWh, care oferă o autonomie electrică de până la 69 de kilometri în regim WLTP. Sedanul sport dispune de o priză de încărcare care permite alimentarea acumulatorului cu un curent de maxim 7,4 kW.

Sportiva germană vine în standard cu suspensie adaptivă M și cu un sistem de direcție integrală. De asemenea, pe puntea față a fost montată o suspensie cu brațe duble, iar în spate una de tip multi-link. În plus, pe axa posterioară există și un diferențial activ controlat electronic. Tot în pachetul de bază modelul dispune de frâne M Compound, iar opțional sunt disponibile și frâne din carbon ceramică.

Noul BMW M5 adoptă un design mai agresiv comparativ cu noua Serie 5

Din punct de vedere estetic, noul M5 adoptă un design mai agresiv comparativ cu ceea ce am văzut pe noua Serie 5. Astfel, berlina de performanță din Munchen vine cu o grilă dublă iluminată, cu bare de protecție față și spate reproiectate, cu oglinzi în carcase din fibră de carbon și cu embleme specifice M5. Aspectul exterior este completat de jantele de 20 de inch pe față și de 21 de inch pe spate și de cele patru terminații ale sistemului de evacuare, care sunt finisate în negru.

La interior se observă o modificare la nivelul consolei centrale, unde bavarezii au montat un panou de unde se pot schimba setările mașinii. Astfel, șoferul poate să selecteze unul dintre modurile de rulare Road, Sport, Track, precum și clasicul buton pentru comutarea în M Mode. De asemenea, există un alt buton de unde cel de la volan poate să comute între modul de rulare hibrid și cel pur electric.

Ca detalii estetice, regăsim un volan din piele aplatizat în partea inferioară, pe care există butoane iluminate. Bineînțeles, nu lipsește ansamblul curbat BMW Curved Display cu noua sa grafică, specifică lui M5. În standard sunt incluse scaune față încălzite și îmbrăcate în piele Merino, sistemul BMW Live Cockpit Professional cu BMW Maps și realitate augmentată, climă automată pe patru zone și plafon panoramic.

Nu în ultimul rând, clienții vor beneficia și de iluminare ambientală cu animație specială de bun-venit, un sistem audio Bowers & Wilkins și o zonă de încărcare wireless pentru smartphone. Pe lista de „opționale” figurează pachetul exterior M Carbon, un volan încălzit, scaune cu ventilare activă și un plafon în Alcantara. Sunt disponibile și componente M Performance, cum ar fi jante forjate și elemente de protecție din plastic ranforsat cu fibră de carbon.

Noul BMW M5 își va face debutul public cu ocazia Festivalului de Viteză de la Goodwood (Marea Britanie) în luna iulie. Tot la începutul lunii viitoare va demara și producția la uzina de la Dingolfing, urmând ca lansarea pe piață să aibă loc în noiembrie, odată cu noul M5 Touring.

Sursa: BMW

Articole similare

Mclaren va colabora cu BMW, pe partea de motoare cu ardere internă

Filip Sîrbu

Land Rover Defender 2024 primește un nou motor diesel și actualizări la interior și exterior

Mihai Morcovescu

Mazda2 a primit o serie de actualizări de ordin estetic, iar nivelurile de echipare au fost redenumite

Mihai Morcovescu