AUTOpro
Generale PHEV Stiri

BMW M5 Touring se întoarce cu un motor V8 PHEV de 790 CP

BMW

Germanii de la BMW vor lansa în cursul anului viitor noul M5 Touring, varianta break a modelului de performanță bavarez.

Potrivit celor mai noi informații care circulă în industrie, acesta va debuta cu un motor V8 plug-in hybrid, care va dezvolta o putere maximă de 790 CP.

Noul BMW M5 Touring va dezvolta 790 CP și un cuplu de 999 Nm

BMW

În ultimele zile, noul M5 Touring a fost testat pe legendarul circuit de la Nürburgring Nordschleife. Break-ul de performanță urmează să își facă debutul oficial în 2024, la 14 ani de la apariția ultimei generații E60.

După ce BMW a publicat câteva imagini oficiale cu noul M5 Touring camuflat, acum au apărut și primele detalii tehnice. Astfel, potrivit publicației britanice Autocar, break-ul va primi un motor V8 plug-in hybrid de 4,4 litri bi-turbo.

Acesta va funcționa în tandem cu o unitate electrică montată pe axa spate și va dezvolta o putere maximă de 790 CP și un cuplu de 999 Nm. Motorul electric va fi alimentat de o baterie ce va fi dezvoltată de divizia de performanță BMW M.

Noul break va primi o transmisie automată cu 8 trepte, iar puterea va fi transmisă către toate roțile prin intermediul sistemului de tracțiune integrală xDrive.

Prototipurile noului M5 folosesc în teste o baterie litiu-ion cu o capacitate similară cu cea de 12 kWh de pe BMW 545e. Însă, faptul că viitoarele PHEV 530e și 550e primesc o baterie de 19,4 kWh indică faptul că break-ul bavarez ar putea primi o baterie mai mare. De asemenea, noul M5 Touring va avea un șasiu revizuit comparativ cu un Seria 5 standard, iar punțile vor fi mai late.

Mașina este testată nu doar pe circuit, ci și în zonele urbane, drumurile de țară și autostrăzile din jurul orașului München, precum și la sediul BMW M din Garching. Cum spuneam, noul BMW M5 Touring va fi lansat în 2024.

Sursa: Autocar

Articole similare

Bentley trece la Audi?

Andrada Arsenie

Kia XCeed: toate detaliile despre noul crossover urban

Dragos Baltateanu

ACEA: piața auto europeană a crescut cu aproape 14% în 2023. Dacia a stabilit noi recorduri

Mihai Morcovescu