AUTOpro
Generale Green car Stiri

Noul BMW Seria 5: dimensiuni mai mari și versiuni electrice i5 cu autonomii de până la 582 km

Producătorul german de automobile de lux BMW a dat publicității primele fotografii și informații referitoare la cea de-a opta generație Seria 5. Noua iterație va fi produsă la uzina din Dingolfing (Germania) acolo unde se produce de 50 de ani.

Pentru prima dată în istorie, sedanul bavarez va avea și versiuni electrice, denumite i5. Acestea îi vor avea ca rivali direcție pe Mercedes-Benz EQE și pe viitorul Audi A6 electric, care va fi lansat anul viitor. De asemenea, modelul va fi disponibil și cu motorizări pe benzină și diesel mild-hybrid.

Noua generație Seria 5 poate fi comandată deja pe piața din România. Aici sunt disponibile cinci versiuni, iar prețurile pornesc de la 58.964 de euro cu TVA inclus (prețul este valabil pentru versiunea 520i cu motor pe benzină). Mai sunt oferite două dieseluri (520d și 520d xDrive) și versiunile electrice i5 eDrive40 și i5 M60 xDrive. Prețurile pot fi consultate AICI.

Noul BMW Seria 5 este mai lung, mai lat și mai înalt

BMW

Noua generație BMW Seria 5 a crescut în dimensiuni comparativ cu modelul anterior. Mașina măsoară 5.060 mm în lungime (+ 97 mm), 1.900 mm în lățime (+ 32 mm) și 1.515 mm în înălțime (+ 36 mm). În dreptul ampatamentului sunt trecuți acum 2.995 mm, ceea ce reprezintă un plus de 20 mm.

Din punct de vedere estetic, la partea frontală se distinge acum o grilă revizuită, cu un design modern, care poate fi comandată și în versiune iluminată (BMW Iconic Glow). De asemenea, avem faruri restilizate, lumini LED amplasate aproape vertical care servesc ca lumini de semnalizare și lumini de zi, precum și o bară de protecție nouă.

Aspectul exterior este completat de un set de jante cu diametrul cuprins între 18 și 21 de inch, praguri de culoare neagră și stopuri care integrează o bandă cromată. De asemenea, se remarcă cifra 5 embosată pe montantul C. Opțional sunt disponibile pachetele M Sport și M Sport Pro, iar paleta de culori include trei nuanțe „BMW Individual”.

Noul Seria 5 este primul BMW cu interior vegan

Dimensiunile mai mari ale noului BMW Seria 5 se traduc printr-un spațiu mai generos la interior. Clienții vor beneficia de sistemul Curved Display (instrumentar de bord de 12,3 inch și un ecran central de 14,9 inch), care se regăsește și pe noul BMW Seria 7. Tehnologia BMW Live Cockpit Professional, cu Head-up Display și realitate augmentată, este opțională.

Totodată, sistemul de operare BMW 8.5 pentru infotainment introduce o nouă funcție, denumită QuickSelect. Aceasta permite folosirea unor funcții ale mașinii fără accesarea unor submeniuri.

Mergând mai departe, volanul a fost redesenat și poate fi cu două sau cu trei spițe. Scaunele sport aui fost redesenate și sunt oferite standard, iar numărul butoanelor fizice a fost redus simțitor.

De asemenea, avem standard conexiune Android Auto și Apple CarPlay. Pe display-ul central pasagerii pot urmări conținut video, în timp ce platforma „AirConsole” permite acestora să se joace diverse jocuri video, însă doar atunci când mașina este staționată.

O altă premieră o reprezintă faptul că noul Seria 5 vine în standard cu un interior vegan. Ce înseamnă asta? Ei bine, scaunele, planșa de bord, fețele ușilor și volanul sunt îmbrăcate într-un material ecologic care imită pielea și care poate fi comandat și cu perforații. Opțional se poate comanda tapițeria din piele Merino.

Noul Seria 5 primește în premieră versiuni complet electrice

Noua generație Seria 5 este disponibilă într-o gamă variată de motorizări. Sunt oferite propulsoare termice pe benzină și diesel, care înglobează un sistem mild-hybrid la 48 de volți. Toate motorizările termice vor fi conectate la o transmisie automată nouă cu 8 rapoarte.

Astfel, vor fi puse la dispoziție o versiune 520i de 208 CP și versiunile 520d și 520d xDrive, care oferă ambele 197 CP. În primăvara anului viitor, vor fi introduse în gamă două variante plug-in hybrid și un motor diesel cu 6 cilindri în linie.

Versiunile hibride cu încărcare la priză vor fi 530e cu motor de 2,0 litri și 299 CP și 550e Xdrive cu motor de 3,0 litri și 489 CP. Autonomia în modul pur electric va fi cuprinsă între 87 și 102 kilometri.

Marea noutate oferită de noul Seria 5 este faptul că este disponibil încă de la debut în două versiuni pur electrice. Este vorba despre i5 eDrive40 și i5 M60 xDrive.

Prima dintre acestea folosește un singur motor electric, roți motrice spate și oferă 340 CP și 430 Nm de cuplu cu funcția Sport Boost sau Launch Control activată. Sprintul 0-100 km/h se realizează în 6 secunde, iar viteza maximă este de 193 km/h. Fără plusul de putere, i5 eDrive40 dezvoltă 313 CP și 400 Nm.

Cea de-a doua versiune cu emisii zero este echipată cu două motoare electrice și tracțiune integrală. Aceasta generează o putere maximă de 601 CP și 820 Nm cu Sport Boost șau Launch Control. Fără aceste funcții activate avem „doar” 517 CP și 795 Nm. Modelul atinge „suta” în 3,8 secunde, iar viteza de top este limitată electronic la 230 km/h.

În ambele cazuri, bateria are o capacitate utilă de 81,2 kWh. În aceste condiții, i5 cu roți motrice spate are o autonomie cuprinsă între 477 și 582 de kilometri, iar i5 cu tracțiune integrală poate parcurge cu un singur plin între 455 și 516 kilometri. Există și funcția Max Range, care crește autonomia cu până la 25%, prin limitarea puterii și prin dezactivarea mai multor funcții de confort.

Bateria poate fi încărcată la o stație rapidă cu până la 205 kW. În această situație, repriza de încărcare 10% – 80% durează în jur de 30 de minute. La o priză AC, mașina se încarcă standard cu 11 kW sau opțional cu 22 kW.

Noul BMW Seria 5 cu motoare termice va debuta pe piață în luna octombrie. Versiunile electrice pot fi deja comandate. Începând cu anul viitor, noua Seria 5 va fi disponibil și într-o variantă Touring (break).

Sursa: BMW

Articole similare

„Noi numim mașinile noastre Robocar, fiindcă sunt complet diferite!” – Interviu cu Xia (Joe) Yiping, CEO JIDU Auto și Frank Wu, VP, Head of Design JIDU

Darius Pana

General Motors, dincolo de mașini. Ținta nouă a gigantului auto

Florin Amariei

Un nou motor diesel pentru vârful de lance Opel Insignia

Filip Sîrbu