Producătorul american de automobile Ford a anunțat, prin intermediul șefului Jim Farley, că va continua să ofere pe modelele sale conexiune Android Auto și Apple CarPlay.
Această veste vine la scurt timp după ce General Motors anunțase că intenționează să renunțe la cele două servicii pe viitoarele sale vehicule electrice.
Ford: „relația dintre client și mașină nu trebuie perturbată”
Într-o epocă în care tehnologia mobilă este la tot pasul, aproape fiecare vehicul nou pe care îl puteți cumpăra vine cu conectivitate Android Auto și Apple CarPlay.
Există, însă, unii constructori care vor să renunțe la cele două servicii în favoarea unor tehnologii proprii. Cele mai celebre cazuri sunt General Motors și Tesla
Cele două servicii reprezintă dotări standard pe aproape toate automobilele produse în prezent, iar Ford tocmai a anunțat că nu va renunța la Android Auto și Apple CarPlay.
CEO-ul companiei americane, Jim Farley, a declarat că „relația dintre client și mașină nu ar trebui perturbată”. În acest context, producătorul din Dearborn a anunțat că va continua să ofere cele două servicii de conectivitate pe mașinile pe care le construiește.
Mai mult decât atât, potrivit șefului de la Ford, 70% dintre clienții mărcii utilizează Apple. În aceste condiții, renunțarea la serviciul CarPlay ar fi o decizie complet neinspirată.
În plus, „ovalul albastru” vrea să ofere cele mai bune experiențe posibile, bazate pe Android Auto și Apple CarPlay. Cu toate acestea, productivitatea și siguranța vor fi în continuare prioritare.
În martie, General Motors a anunțat că va renunța la funcționalitățile Apple CarPlay și Android Auto în viitoarele sale vehicule electrice în favoarea sistemului său de software Ultifi.
Se spune că mișcarea va permite viitoarelor sisteme avansate de asistență a șoferului și afișajelor complexe ale vehiculelor să fie mai bine implementate folosind software-ul intern, comparativ cu un telefon „pass-through”.