Studiu: CarPlay și Android Auto distrag atenția de la condus

Studiu: CarPlay și Android Auto distrag atenția de la condus

110
0
SHARE

Cel mai recent studiu axat pe impactul folosirii sistemelor CarPlay și Android Auto asupra atenției la condus dezvăluie rezultate îngrijorătoare.

Mult timp s-a crezut că nu există un pricol mai mare pentru atenția la trafic decât folosirea telefonului mobil fără sistem hands-free, dar un studiu comandat de IAM RoadSmart și realizat cu implicarea FIA arată că utilizarea noilor sisteme de infotainment este la fel de periculoasă. Sau chiar mai periculoasă. Inițiatorii studiului spun chiar că folosirea acestor sisteme reduce timpul de reacție mai mult decât alcoolul (limita legală, care în UK este de 80 mg/100 ml, în sânge) și chiar decât canabisul.

O primă concluzie este faptul că, la viteze de autostradă, utilizarea acestor sisteme reduce timpul de reacție, care se traduce în creșterea distanțelor medii de frânare cu până la patru sau cinci lungimi de mașină. Mai mult, operarea CarPlay și Android Auto, prin intermediul comenzilor touch, face ca șoferii să-și ia privirea de la drum timp de până la 16 secunde, echivalentul a peste 500 metri parcurși la viteza de 110 km/h.

Practic, studiul a inclus o serie de trei teste. Șoferii au avut de parcurs un traseu simulat, dar cu ingredientele unuia real. În primul test, șoferii nu au interacționat în nici un fel cu sistemul. În al doilea test l-au folosit doar prin intermediul comenzilor vocale, iar în al treilea doar prin intermediul comenzilor touch. Ultimele două teste au arătat faptul că șoferii, conștienți de faptul că sunt distrași de operarea sistemului, au redus viteza, dar chiar și așa au avut probleme în a menține o distanță constantă față de mașina din față, au avut timpi de reacție mai mari și dificultăți în a menține banda de circulație.

NO COMMENTS

LEAVE A REPLY