Piața auto este în derivă în acest an, totul fiind cauzat de epidemia de COVID-19, care a dus la reticență din partea clienților și închiderea aproape generalizată a uzinelor.
Anul 2020 a început foarte prost pentru piața de mașini noi. Dacă în luna ianuarie s-a înregistrat o scădere de 7,6% comparativ cu aceeași lună a anului trecut, în februarie scăderea a fost de 7%, ceea ce face ca scăderea pe primele două luni ale lui 2020 să fie de 7,3%, la un volum de 2.194.706 unități, conform datelor Jato Dinamycs. Mai mult, în februarie s-a înregistrat cel mai mic număr de înmatriculări din anul de referință 2015, atunci când volumul a fost de doar 955.113 unități.
Chiar și așa, tendința pieței de a merge către electrificare nu doar că s-a păstrat, ci s-a și intensificat. Dacă în februarie 2019 erau 75.400 de mașini eletrificate (EV și hibride), luna trecută au fost înmatriculate 135.500 de unități, ceea ce reprezintă o creștere de peste 80 de procente. Evident, acest nivel al creșterii s-a produs pe fondul scăderii înmatriculărilor de mașini echipate cu motoare clasice.
Surprinzător, clasa medie a înregistrat o creștere importantă, doar BMW Seria 3 și Volkswagen Passat cumulând 31% din volumul segmentului.
Pe de altă parte, Volkswagen Golf a fost detronat de pr primul loc în favoarea noului Renault Clio, dar acest lucru a fost influențat și de faptul că modelul francezilor a fost mai mult timp disponibil pe piață.
Din păcate, specialiștii Jato Dynamycs consideră că epidemia de coronavirus nu a inluențat încă decisiv piața de mașini noi, urmând ca primele date în acest sens să le observăm pe statisticile lunii martie.