AUTOpro
Generale Stiri

Mazda va continua să vândă motoare diesel atâta timp cât va exista cerere

Producătorul japonez de automobile Mazda a lansat la începutul anului noul SUV de dimensiuni mari CX-90 dedicat pieței nord-americane.

Acesta este oferit și în versiune diesel, chiar dacă acest tip de motorizare va dispărea treptat de pe modelele din acest segment. De altfel, oficialii mărcii intenționează să păstreze dieselurile pe cele mai importante piețe ale sale, inclusiv în Europa.

Mazda va produce motoare diesel atâta vreme cât clienții vor continua să le cumpere

Mazda

În ultimii ani, cererea de mașini diesel a scăzut constant pe piețele din Europa, America de Nord și Asia. Din această cauză, ca urmare a scandalului Dieselgate din urmă cu 8 ani, mulți producători au început să elimine treptat din gamele lor versiunile diesel.

Există, însă, și constructori care vor continua să dezvolte și să ofere astfel de propulsoare, iar unul dintre aceștia este Mazda. Anul trecut, niponii au lansat noul SUV CX-60, iar la început de 2023 au debutat un alt SUV, CX-90. Ambele modele sunt oferite și cu noua motorizare diesel de 3,3 litri cu sistem mild-hybrid, care este oferită în două variante de putere: 200 și 254 CP.

Potrivit reprezentanților Mazda, niponii vor continua să ofere motoare diesel atâta timp cât va exista cerere. „Dacă clienții vor motoare diesel, atâta timp cât putem respecta reglementările cu privire la emisii într-un mod eficient, atâta timp cât putem face asta, vom continua să oferim motoare diesel”, a declarat Mitsuru Wakiie, managerul de program CX-90.

„Cererea de motoare diesel este în scădere, așa că este posibil ca nevoia pentru o astfel de motorizare să nu mai crească și de aceea oferim această unitate într-o manieră eficientă pe piețele care doresc motoare diesel, așa cum este cazul Japoniei și Australiei”, a mai adăugat Wakije.

De-a lungul istoriei, motoarele diesel au câștigat în popularitate datorită eficienței consumului de combustibil și a emisiilor reduse de dioxid de carbon comparativ cu versiunile pe benzină. Cu toate acestea, diverși factori au contribuit la o schimbare bruscă a preferințelor consumatorilor.

Spre exemplu, potrivit datelor Asociației Europene a Producătorilor de Automobile (ACEA), în 2017, mașinile diesel au reprezentat aproximativ 44% din cota de piață pe piața mașinilor noi din Uniunea Europeană. Cu toate acestea, până în 2021, această cifră a scăzut dramatic până la circa 25%. Mai mult decât atât, în luna iunie a acestui an, s-a înregistrat o nouă scădere majoră până la 13,4%.

Sursa: Motor1

Articole similare

Ford F-150 Lightning, oficial lansat. Războiul pick-up-urilor EV de-abia începe

Florin Amariei

Renault Rafale – Exclusivitate AUTOpro: Prim contact cu noua navă amiral a francezilor

Darius Pana

Noua generație Renault Zoe: autonomie de 390 km

Dragos Baltateanu