Cu ocazia ediției 2023 a Consumer Electronics Show (CES) Peugeot a dezvăluit mult-așteptatul concept electric Inception. Sedanul cu patru locuri anunță viitorul limbaj de design al noilor modele electrice pe care producătorul francez le va lansa începând cu anul 2025.
Reprezentanții mărcii anunță o putere totală de 680 CP și o autonomie de până la 800 de kilometri cu o singură încărcare.
Peugeot Inception Concept este dezvoltat pe arhitectura STLA Large

Peugeot Inception este construit pe STLA Large, una dintre cele patru platforme viitoare ale Grupului Stellantis „BEV-by-design“, care va apărea în acest an. Ca gabarit, noul concept are o lungime de 5 metri și o înălțime de 1,34 metri.
Din punct de vedere vizual, acesta afișează un aspect futurist și încorporează o serie de detalii estetice specifice „leului”, precum cele trei „gheare”. Remarcăm grila frontală și spatele, care sunt realizate integral din sticlă.
De asemenea, prototipul se distinge printr-o suprafață vitrată uriașă, care se întinde pe aproape tot plafonul. Acesta a primit un set de jante Aerorim de 20 de inch cu inserții textile forjate, pe care sigla amplasată în mijloc rămâne statică atunci când conceptul se află în mișcare. În interiorul jantei, etrierul este acoperit cu sticlă de oglindă.






Portierele integrează așa-numita „bară tehnologică” (n.n. – Tech Bar), care transmite mesaje diferite către exteriorului vehiculului atunci când șoferul și pasagerii se apropie de acesta.
Totodată, inteligența artificială face posibilă recunoașterea șoferului pentru configurarea setărilor de confort dorit de fiecare pasager, cum ar fi poziția scaunului, temperatura, modul de rulare sau preferințele multimedia.
Sistemul de control Hypersquare, un i-Cockpit evoluat

La interior se remarcă noul sistem de control Hypersquare, care este în esență o evoluție a celebrului i-Cockpit. Inspirat de jocurile video, acesta propune un volan cu tehnologie „steer-by-wire”, care oferă o conducere mai simplă și instinctivă, similară cu cele din jocurile video.
Prin simpla atingere cu degetul mare, fără a fi nevoit să ia mâna de pe volan, șoferul va controla toți parametrii de conducere. În centrul volanului există un ecran de tip tabletă, pe care sunt afișate toate informațiile de control. Instrumentarul de bord clasic a fost înlocuit cu un ecran rotund, denumit Halo Cluster.





Când mașina va rula în modul autonom, volanul se va retrage în planșa de bord, iar un ecran panoramic va glisa din podea. Cei de la Peugeot spun că acest Hypersquare va fi introdus pe modelele de serie până la sfârșitul acestui deceniu.
Inception Concept oferă poziții noi pe scaune, care sunt mai alungite și care, astfel, se adaptează mai ușor formei corpului fiecărui pasageri. Sistemul audio poartă semnătura francezilor de la Focal-JM Lab. Materialele din habitaclu sunt reciclate, inclusiv catifeaua specială, care acoperă scaunele și podeaua.
Sprint 0-100 km/h în mai puțin de 3 secunde și autonomie de 800 km



Din punct de vedere tehnic, noul concept Peugeot Inception este echipat cu un sistem de propulsie format din două motoare electrice, care dezvoltă în total 680 CP.
Prototipul dispune de tehnologie de încărcare la 800V și de o baterie de 100 kWh, care îi permit să parcurgă până la 800 de kilometri cu o singură încărcare.
Cu aceste resurse, Inception poate sprinta de la 0 la 100 km/h în mai puțin de 3 secunde, în timp ce consumul de energie anunțat de francezi este de 12,5 kWh/100 km.
Bateria se încarcă la echivalentul pentru o autonomie de 30 km într-un minut sau pentru 150 km în cinci minute. De asemenea, există posibilitatea încărcării prin inducție.