Daimler, compania care deține marca Mercedes, și filiala sa americană Mercedes-Benz USA LLC au ajuns la un acord pentru soluționarea acuzațiilor din scandalul Dieselgate. Instanța a hotărât că producătorul auto trebuie să plătească 2,2 miliarde de dolari, pentru că ar fi încălcat regulile privind emisiile de gaze din SUA și California.
După Volkswagen, Daimler este implicat în scandalul Dieselgate, cel care prevede încălcarea regulilor privind emisiile de gaze în Statele Unite ale Americii. Disputele legale provin din emisiile de gaze de eșapament de la aproximativ 250.000 de mașini și camionete diesel, care au determinat acțiuni legale din partea autorităților judiciare de mediu și ale statului California, a Departamentului de Justiție și Vamă al SUA. Acestea acuză Daimler că a ascuns faptul că a folosit software ilegal în vehiculele sale diesel pentru a înșela testele de emisii, prezentând astfel emisii mai bune decât cele produse efectiv.
După cinci ani de investigații, compania germană a ajuns la un acord de principiu cu diferitele autorități americane pentru a soluționa revendicările civile și de mediu referitoare la sistemele de control ale emisiilor pentru aproximativ 250.000 de autoturisme și autoutilitare diesel din Statele Unite.
Potrivit Reuters, Daimler a declarat în august că totalul decontărilor cu autoritățile americane vor ajunge la 1,5 miliarde de dolari, pentru penalități și alte costuri, iar luni a fost de acord să plătească 700 de milioane de dolari pentru soluționarea unui proces de acțiune colectivă din SUA, aducând totalul aferent presupuselor încălcări la 2,2 miliarde de dolari. Astfel, compania germană trebuie să plătească 3290 de dolari fiecărui proprietar pentru repararea vehiculelor poluante, dar și 83,4 milioane de dolari taxe de judecată. În total, Daimler va plăti 2,2 miliarde de dolari.
Un alt proces in Germania
Mercedes nu este la primul proces care prevede încălcarea regulilor privind emisiile de gaze. În anul 2019, autoritățile de reglementare germane au găsit aproape 240.000 de vehicule Mercedes-Benz care încălcau ordonanțele de mediu. În acest proces au fost vizate vehiculele din clasa C și din clasa E, care fuseseră echipate cu un software menit să înșele testele de emisii necesare.
În ceea ce privește scandalul Dieselgate, pe lângă Volkswagen și Mercedes, au mai fost implicați și alti producători auto, precum Fiat Chrysler Automobiles, Nissan, Audi, Renault și Porsche.
De asemenea, de la începutul investigațiilor, atât Volkswagen, cât și Mercedes au încetat să mai vândă vehicule diesel în Statele Unite. De atunci, producătorii de autovehicule și-au intensificat eforturile spre electrificare.