CEO-ul concernului Volkswagen, Herbert Diess, a avut un mesaj taios pentru angajati. Acesta le-a spus ca e momentul pentru o schimbare importanta, intrucat “nu vrem sa sfarsim precum Nokia”.
“Devenim oare noi furnizorii unei carcase, unei simple forme care este echipata apoi cu un computer de la o alta companie ce conduce efectiv masinile noastre sau suntem capabili sa convertim acest dispozitiv pretios intr-o unealta reala IoT?” se intreaba retoric conducatorul Volkswagen.
Constructorul auto german se afla intr-un punct critic. A reusit sa treaca cu bine de inceputul pandemiei, insa noile decizii de carantinare creeaza un set cu totul nou de griji. Marca a inceput deja sa livreze primele sale masini complet electrice, insa ramane oarecum in spatele popularitatii Tesla. Volkswagen inca n-a reusit sa aduca gama sa noua I.D. in mentalul colectiv ca fiind “noul Golf”, noua masina potrivita tuturor celor care isi doresc mobilitate bazata pe avantajele oferite de electrificare. Cert este, insa, ca incearca!
Volkswagen are peste 635.000 de angajati in momentul de fata, iar tranzitia catre masini complet electrice naste mii de semne de intrebare. Printre preocuparile principale ale CEO-ului se numara si necesitatea de nou software si hardware capabile sa transforme gama I.D. in adevarati companioni contemporani. Schimbarea trebuie sa vina rapid, dar e necesar sa aduca solutia potrivita. In caz contrar, orice gigant poate sfarsi precum Nokia.
“Nu ca Nokia”
“Nokia este un exemplu perfect pentru cum o schimbare atat de mare se poate intampla in timp ce tu nu esti atent. Daca nu actionezi rapid, atunci nu vei supravietui”, explica Diess pentru Bloomberg in timpul unei interviu la sediul central al companiei pe care o conduce.
“Eu le ofer intotdeauna oamenilor nostri exemplul Nokia. Trebuie sa evitam prin anticipare ajungerea in acel punct”, a mai adaugat Diess.
Intrebat fiind daca al doilea val de infectari care se pare ca se intampla chiar acum la nivelul intregului continent european va afecta Volkswagen, Diess a spus ca acum sunt mai bine pregatiti ca la inceputul anului. “Numai aici, in Wolfsburg, avem capacitatea de a efectua minimum 2.000 de teste in fiecare zi. Incercam astfel sa izolam imediat persoanele infectate, astfel incat virusul sa nu afecteze productia. In plus, asa ne asiguram ca angajatii nostri raman tot timpul in siguranta, daca vin la birou”, a explicat CEO-ul.
Acesta a mai aratat ca tranzitia catre masini electrice nu presupune doar o modificare a sistemului de propulsie. Automobilul devine un dispozitiv care colecteaza o cantitate imensa de date si trebuie sa fie capabil sa le proceseze astfel incat proprietarul sa simta ca are in mainile sale un adevarat produs din nucleul Internet of Things (IoT). Inteligenta Artificiala, totodata, va juca un rol extrem de important in schimbarea modului in care privim acum autovehiculele. Aceste vor deveni mai inteligente, asadar vor fi puse in slujba proprietarilor cu mai multa utilitate.
Elon Musk, punct de referinta
CEO-ul Volkswagen a fost intrebat daca il vede pe seful Tesla drept potential, avand in vedere ca deja l-a numit competitor. “Tesla lui Elon Musk este un adversar foarte important pentru ca impinge intreaga industrie intr-o directie noua. Cum Elon vine cu un set de cunostinte si expertiza utile pentru crearea de software excelent, noi de-abia le dezvoltam acum. El e un punct de referinta pentru noi. Daca privim inspre propriul viitor si la ce ar trebui sa devina masina, atunci stim ca va fi complet electrica si neaparat un dispozitiv conectat complet la Internet”, a fost raspunsul sau.
Diess a mai explicat ca marca auto pe care o conduce se bucura de o serie de avantaje esentiale pe care Tesla nu le are. A dat exemplu Porsche Taycan si Audi e-Tron, automobile care “iti ofera o cu totul alta experienta, una cu adevarat premium”.
“Vrem sa fim competitorii Tesla si, in anumite zone, chiar sa-i depasim. Cand vine vorba de leadership pe piata auto, cursa este inca deschisa”, a conchis CEO-ul Volkswagen.
Grupul Volkswagen este format din Audi, Lamborghini, Bentley, Bugatti, Porsche, Ducati, MAN, Seat, Scania si Skoda.