Ford a confirmat că va continua să comercializeze modele echipate cu motoare termice și după anul 2030, când ar fi trebuit să devină marcă pur electrică.
Decizia vine ca urmare a faptului că cifrele de vânzări la mașinile electrice au fost sub așteptări.
Ford pregătește o gamă complet nouă de modele electrice
În februarie 2021, Ford anunța că își propune să vândă în Europa doar automobile cu emisii zero începând cu 2030. Cu toate acestea, tranziția către un viitor pur electric este lentă, ceea ce i-a determinat pe oficialii mărcii americane să-și revizuiască planurile de electrificare.
Pe fondul vânzărilor slabe de mașini electrice, cei de la Ford au anunțat că vor continua să comercializeze mașini echipate cu motoare cu ardere internă în următorul deceniu.
Prezent la Londra la summit-ul Financial Times Future of the Car, Martin Sander, directorul general Ford Europa, a recunoscut că cererea pentru vehicule electrice a fost „sub așteptări” comparativ cu estimările realizate de oficialii Ovalului Albastru. „Dacă vedem o cerere mare pentru vehicule hibride plug-in spre exemplu, atunci le vom oferi”, a precizat șeful companiei.
Ford s-a pregătit în ultimii ani pentru o gamă formată exclusiv din mașini electrificate. Astfel, producția lui Mondeo a fost oprită definitiv în aprilie 2022 la uzina din Valencia. Apoi, modelul EcoSport, care a fost produs la uzina de la Craiova, a fost eliminat în luna decembrie același an.
De asemenea, în 2023, Fiesta și S-Max/Galaxy au fost scoase din producția de serie la fabrica din Köln și, respectiv Valencia. În plus, ultimul Focus va ieşi anul viitor de pe linia de asamblare din Saarlouis.
Cum va umple Ford golurile rămase vacante în gama sa europeană? O versiune 100% electrică a crossover-ului subcompact Puma va debuta la sfârșitul acestui an. Apoi, Puma Gen-E va fi asamblat la uzina de la Craiova, iar un Explorer cu emisii zero va intra în producție în iunie la uzina din Köln. Acesta din urmă va fi construit pe platforma MEB dezvoltată de Volkswagen.