AUTOpro
Generale Green car Stiri

ADAC, test de anduranță cu un Volkswagen ID.3. Cum se prezintă bateria după 100.000 de kilometri?

Clubul de Automobile German (ADAC) a publicat rezultatele unui test de anduranţă pe care l-a realizat cu un exemplar Volkswagen ID.3 Pro S.

În doi ani și jumătate, modelul electric a parcurs peste 100.000 de kilometri.

Bateria lui Volkswagen ID.3 mai avea la sfârșitul testului o capacitate netă de 93%

ADAC

ADAC este cel mai mare club auto la nivel european, cu peste 20 de milioane de membri. Pentru prima dată în istorie, inginerii de la Centrul de testare și tehnologie din Landsberg am Lech au realizat un test de anduranță cu un model electric Volkswagen. Este vorba despre ID.3 în versiunea Pro S.

Testul s-a întins pe o perioadă de doi ani și jumătate și a însumat peste 102.500 de kilometri parcurși. Specialiștii de la ADAC au remarcat în primul rând că bateria de 77 kWh a rezistat foarte bine. Astfel, la capătul testului, acumulatorul mai avea o capacitate netă de 93%, o valoarea cu mult peste cea de 70% estimată de către cei de la Volkswagen.

Rezultatul corespunde exact măsurătorilor de pe bancul de testare. Testul Aviloo a fost efectuat de mai multe ori pentru a determina starea de sănătate a bateriei pe durata de funcționare.

Volkswagen recomandă posesorilor de ID.3 instalarea celor mai recente actualizări software

Fotografii: Volkswagen / ADAC-Test und Technik

Cei de la ADAC au precizat faptul că specialiștii care au testat efectiv modelul ID.3 nu au menajat bateria. De asemenea, aceștia au încărcat-o des până la 100%, la stații rapide, contrar recomandărilor constructorului.

Producătorul din Wolfsburg recomandă ca încărcarea rapidă să fie făcută până la 80% tocmai pentru a se proteja bateria. În raportul ADAC se mai menționează și că autonomia maximă atinsă în condiții reale de trafic a fost de 400 de kilometri.

În urma acestui test, ADAC le recomandă posesorilor unui ID.3 să instaleze cele mai recente actualizări software. Spre exemplu, exemplarul testat a primit mai multe actualizări de software care, pe lângă diverse remedieri de erori, au adus, printre altele, și o creștere a puterii de încărcare până la 170 kW. 

De asemenea, cel mai recent pachet de actualizări a îmbunătățit în mod semnificativ consumul de energie pe distanțe scurte, la temperaturi scăzute de 0 până la 5° Celsius.

ADAC a precizat și că au fost o serie de incoveniente ale modelului cu zero emisii. Feedback-ul sistemului multimedia sau lipsa preîncălzirii pentru baterie sunt doar două dintre ele.

Sursa: ADAC

Articole similare

Supercarul electric Rimac Nevera a stabilit într-o singură zi 23 de recorduri mondiale (cu video)

Mihai Morcovescu

APIA: Este permisă circulația în afara locuinței pentru achiziția de autovehicule

Robert Stan

Toyota a dezvăluit cea de-a doua generație a SUV-ului CH-R

Mihai Morcovescu