AUTOpro
Test drive Generale

Test drive Suzuki Across PHEV – Te cunosc de undeva!

Cu un design japonez, cuminte dar în același timp incisiv, care aduce ”un pic” cu Toyota RAV4, Suzuki Across PHEV a preluat de la Toyota și minunatul sistem de propulsie PHEV, pe care l-am analizat în amănunt în cei peste 1000 de km în care Across ne-a fost aproape, la bine și la rău.

Suzuki Across PHEV

Iată că, ajutați fiind de fratele mai mare Toyota, niponii au decis să se aventureze și în ”lumea bună” a segmentului D, pe care au de gând să îl atace cu Suzuki Across PHEV, un SUV plug-in hybrid, copie (aproape) fidelă a Toyotei RAV4, ceea ce îi asigură celui mai scump Suzuki din istorie un avantaj de excepție.

Sistemul PHEV, preluat direct, fără niciun fel de adaptare, de la Toyota, este compus dintr-un motor cu aprindere prin scânteie de 2,5 litri, aspirat, care face echipă excelentă cu două motoare electrice, unul montat pe puntea din față, celălalt pe puntea din spate, care oferă o putere cumulată de 300 CP.

Suzuki Across oferă astfel un sistem de tracțiune integrală fără legătură mecanică între punți, care permite un control superior în condiții de teren dificile, întrucât un motor electric pune jos cuplul maxim dezvoltat încă de la 0 rpm, lucru pe care l-am experimentat și noi în cadrul celor 4 zile petrecute de Across pe litoralul românesc, grav afectat de un ciclon care a adus cu el ploi, noroaie și descărcări electrice.

Priza de 230V din portbagaj își poate dovedi utilitatea în cele mai neașteptate scenarii.

Noroaie, mai bine zis, tranșee de noroaie, pe care Across le-a depășit fără niciun fel de probleme în modul de conducere Trail, care ne-a permis să defilăm prin noroaiele adânci culmea, în mod complet electric, motoarele electrice având suficient cuplu și resurse chiar și fără intervenția motorului termic.

Sistemul inteligent de tracțiune integrală poate trimite până la 100% din cuplu către puntea din spate, în caz de nevoie, prin intermediul emisarului său, motorul electric de 54 CP care este capabil oricând să te scoată din belele. Însă avantajele sofisticatului sistem de propulsie plug-in hybrid se dezvăluie cu adevărat când Suzuki Across este conectat la o priză, fie ea casnică fie ea Type 2.

Pentru că, odată pusă la încercare, uriașa baterie de 18,1 kWh este capabilă să ofere o autonomie teoretică de nu mai puțin de 75 km conform ciclului WLTP. Din păcate, aceasta se poate încărca la maximum 3,3 kW, un lucru ușor straniu, având în vedere că Toyota RAV4 PHEV, fix aceeași mașină, se poate încărca la maximum 6,6 kW.

În fine, având în vedere că vorbim de un PHEV, puterea maximă de încărcare a bateriei nu este neapărat un detaliu relevant, având în vedere că PHEV-urile sunt gândite pentru a fi lăsate la încărcat peste noapte, fie la o priză casnică, fie la o stație de încărcare în curent alternativ. La o priză de încărcare Type 2, cu putere maximă de 22 kW, Suzuki-ul nostru a înmagazinat 1,40 kWh după o sesiune de încărcare de 25 de minute. Lucru care se traduce printr-o putere de încărcare de 3,35 kW, identică cu cea din fișa tehnică. Cele 25 de minute ne-au permis să câștigăm o autonomie electrică de 8 km, care culmea, ne-a ajuns 10 km!

După ce am alimentat Suzuki-ul peste noapte, la o priză de 230 V, computerul de bord ne afișa, de dimineață, o autonomie electrică de 83 km. Peste cei 75 km corespunzători ciclului WLTP, dacă vă vine să credeți. Nu mare ne-a fost surpriza, la finalul zilei, când am constatat că am reușit să parcurgem nu mai puțin de 88 km în regim complet electric! Un rezultat fantastic, având în vedere că am rulat exclusiv în mediul extra-urban, pe drumul național dintre stațiunile de pe litoral, la viteze de 80-90 km/h. În regim urban, probabil această autonomie poate trece de 90 de km, dacă sunteți blânzi cu pedala de accelerație.

Am mai încărcat încă o dată peste noapte mașina. De data aceasta, computerul de bord ne-a afișat, de dimineață, o autonomie de 84 km. În cea de-a doua zi de teste, am decis să abordăm un stil de condus mai alert, fără prea mari menajamente, la viteze de 100 km/h. Chiar și în aceste condiții, am reușit să batem cifrele oficiale de consum WLTP, Across-ul reușind să parcurgă 79 km până la epuizarea completă a bateriei. Cea de-a treia, și ultima zi, cea în care am condus Across-ul într-un stil cu accente sportive, ne-a răsplătit cu o autonomie de 72 km, surprinzător de apropiată de cifrele oficiale WLTP.

În ceea ce privește consumul de combustibil, acesta s-a stabilizat la 4,4 l/100 km, după circa 500 km parcurși din București și până pe litoralul Mării Negre, timp în care am făcut și două încărcări la priză peste noapte. Cu bateria descărcată însă, în regim de autostradă, Suzuki Across ne-a consumat 7,2 l/100 km, o cifră respectabilă, având în vedere proporțiile SUV-ului japonez.

Tot acest pachet deosebit de atractiv vine cu un preț care se apropie vertiginos de bariera psihologică de 50.000 de euro, 49.990 de euro ca să fim mai exacți. Across vine într-un singur nivel de echipare, care oferă cam tot ce v-ați putea dori de la un automobil de familie, jante de aliaj de 19 inch, faruri și stopuri LED, priză 230 V în portbagaj, sistem multimedia cu ecran de 9 inch și multe alte echipamente incredibil de utile. Având în vedere spațiul, dar și performanțele de invidiat, cu o autonomie care atinge aproape 100 km, Suzuki Across este un PHEV demn de luat în calcul, mai ales dacă sunteți în căutarea unui automobil pragmatic, capabil să bifeze (aproape) toate căsuțele. Pe piața din România, este disponibil chiar și fratele geamăn, Toyota RAV4 PHEV, care vine însă cu o etichetă de preț cu 2000 de euro mai mică, de 47.790 de euro cu TVA.

Articole similare

Porsche ar putea lansa o versiune cu două portiere a modelului Panamera

Dragos Baltateanu

Hyundai sarbatoreste inovatia in cadrul evenimentului “Saptamana Designului de la Milano”

Test Drive în Premieră cu noul Peugeot E-3008 – Prima mașină electrică echipată cu o baterie europeană!

Dan Vardie

Leave a Comment