AUTOpro
Test drive

Test drive Rolls Royce Ghost EWB 2021 – magistral

Rolls Royce Ghost EWB 2021

O bijuterie pe 4 roți, cu un spirit aristocratic care duce atenția pentru detalii la rang de artă, noul Rolls Royce Ghost EWB 2021 ni se înfățișează în fața ochilor ca un monument de spirit artizanal, tradiție și respect pentru valorile după care oamenii se ghidau odinioară.

Rolls Royce Ghost EWB 2021 este o apariție de-a dreptul splendidă într-un prezent din ce în ce mai tulburat. Într-o eră dominată de neprevăzut și incertitudine, iată că încă mai există mici insule de serenitate, de tradiție, care ne fac să ne reîndrăgostim la infinit de minunata invenție umană cunoscută sub numele de automobil. Însuși numele de Ghost are o istorie mai mult decât interesantă. În 1907, Claude Johnson, directorul executiv RR, a cerut subalternilor săi să creeze un exemplar 40/50 special, cu scopul de a fi expus la diversele evenimente auto ale vremii.

Rolls Royce Ghost EWB 2021

Artizanii RR s-au pus pe treabă și au construit un exemplar 40/50 unicat, vopsit într-o superbă nuanță de culoare argintie, decorat cu o placă pe care era regăsită denumirea ”Silver Ghost”. Silver de la nuanța de culoare și elementele din argint care decorau caroseria realizată în întregime manual, și Ghost de la silențiozitatea și grația manifestată de cel de-al 12-lea exemplar 40/50 realizat vreodată. Numele Silver Ghost a fost mai apoi folosit pe toate modelele din seria respectivă, Ghost fiind, iată, un nume care se folosește chiar și în vremurile noastre!

Mochetă de o grosime considerabilă pentru o legendă vie a industriei auto

O altă mărturie a respectului pentru tradiție este reprezentat și de celebra statuetă Spirit of Ecstasy, care continuă să troneze mândră pe capota fiecărui automobil Rolls Royce, inclusiv pe cel al superbului Ghost cu autonomie extinsă pe care am avut onoarea să îl gustăm, în tihnă, timp de o zi întreagă. Spirit of Ecstasy, laitmotivul mărcii Rolls Royce, a avut drept muză iubirea interzisă dintre baronul Montagu din Beaulieu al II-lea, editorul unei reviste auto, și Eleanor Velasco Thornton, amanta sa.

În 1909, baronul a cerut expres prietenului său, sculptorul Charles Robinson Sykes, să creeze o sculptură pentru mașina sa, un Rolls-Royce Silver Ghost, care să-i amintească de domnița care i-a furat inima. Astfel a luat naștere The Whisper, sculptura care o portretiza pe Eleanor într-o ipostază inedită, într-o rochie de seară și cu un deget deasupra buzelor, simbolizând astfel povestea de dragoste pe care cei doi o trăiau, ascunși de văzul lumii.

Toate cele 4 uși se pot chiar închide din buton, pentru o experiență cu totul și cu totul aristocratică

Doi ani mai târziu, motivat de avalanșa de proprietari de RR  care își decorau mașinile cu tot felul de statuete, unele în complet dezacord cu identitatea mărcii, Claude Johnson, director executiv Rolls Royce, a decis să apeleze tot la Charles Robinson Skyes, pentru a da naștere unei statuete universale, care să decoreze capota tuturor automobilelor Rolls Royce.

Folosind ca sursă de inspirație aceeași doamnă, amanta baronului Montagu, sculptorul Skyes a dat naștere iconicei statuete Spirit of Ecstasy, care sărbătorește anul acesta 110 ani de la atestarea oficială. Simbolizând-o pe amanta baronului într-o rochie de gală, cu brațele întinse spre spate, postură care amintește de aripile unei păsări aflate în zbor, statueta Spirit of Ecstasy încă tronează mândră pe capota fiecărui Rolls Royce al zilelor noastre.

Printr-o simplă comandă, statueta se poate retrage tiptil sub capota lungă cât o zi de post, care adăpostește o minunată uzină V12 de 6,75 litri, care dezvoltă nu mai puțin de 570 CP și 850 Nm, între 1600 și 4250 rpm. Pe ritmurile molcome ale celor 12 cilindri, Rolls Royce Ghost plutește peste orice obstacol, groapă sau denivelare, cu ajutorul suspensiei adaptive inteligente, care se folosește de o cameră specială pentru a scana imperfecțiunile din calea de rulare, lucru care se întâmplă însă doar până la viteze de 100 km/h!

În habitaclu, ocupanții sunt întâmpinați de o atmosferă dominată de lux, confort suprem și materiale sofisticate. Și mult spațiu, mai ales că vorbim de versiunea EWB, cu ampatament extins (Extended Wheelbase), care pune la bătaie o distanță între punți de 3465 mm, cu 170 mm mai generoasă decât cea a versiunii standard.

Cu o lungime de peste 5,8 m (cu aproape 15 cm mai lung decât generația anterioară), RR Ghost EWB este surprinzător de ușor de condus, mai ales că aristocratul automobil britanic vine standard cu punte spate directoare, care ne-a permis să ne aventurăm pe cele mai înguste străduțe din centrul capitalei fără niciun fel de stres, RR Ghost având o grație greu de exprimat în cuvinte.

Având în vedere evoluția la nivel dimensional, creșterea în greutate, până la o masă proprie de 2530 kg, este perfect justificată. Mai ales că noul Ghost vine cu nu mai puțin de 100 de kg de material fonoabsorbant, prezent inclusiv la nivelul pneurilor, pentru a izola complet pasagerii de zgomotul cotidian.

Fiecare pasager are la dispoziție o climatizare pe două zone, care permite reglarea separată a temperaturii pentru cap și pentru zona membrelor inferioare.

Față de un Ghost normal, Ghost EWB vine exclusiv în configurație cu două locuri. De fapt, două lounge-uri, în care cei doi (foarte norocoși) pasageri de pe locurile din spate au parte de un răsfăț suprem, luxul pândindu-i pe aceștia la fiecare pas. Detalii precum ușile care se închid la o simplă apăsare de buton, scaunele spate cu masaj, ventilație și încălzire, care se pot înclina și pot deveni un adevărat fotoliu regal, frigiderul pentru șampanie, sticla de cristal și setul de pahare Rolls Royce separă, definitiv și irevocabil, un Rolls Royce de restul universului auto, și pe pasageri de lumea exterioară, rece, zgomotoasă și lipsită de substanță.

Pasagerii din spate au la dispoziție chiar și propriul sistem de infotainment

O izolare asumată, demnă și plină de spirit artizanal, care însă vine cu un preț pe măsură. Pentru că perfecțiunea e greu de atins, chiar și în universul intangibil al limuzinelor Rolls Royce, am constatat cu stupoare că serenitatea de la interior este ușor perturbată de sistemul de ventilație al scaunelor, ușor cam prea zgomotos pentru o mașină care sfidează perfecțiunea.

Mașina testată de noi era finisată în fantastica nuanță de culoare Boehmian Red, încununată de două linii paralele de culoare albă, care se întind pe toată lungimea mașinii. Care, apropo, sunt realizate complet manual, de aceeași persoană, Mark Court, de peste 18 ani! Ca să vă faceți o idee, cele două linii paralele sunt aplicate fix după vopsirea mașinii, printr-un procedeu care nu lasă loc de greșeală, având în vedere că cea mai mică eroare ar presupune revopsirea integrală a caroseriei.

Având în vedere munca artizanilor Rolls Royce, prețul de 390.000 de euro, fără TVA, al mașinii testate de noi, nu mai pare deloc mare, ci chiar complet justificat. Jumătate de milion de euro pentru o bijuterie pe roți, în care trecutul, prezentul și viitor se îmbină armonios pe ritmuri de V12. Preț care însă poate atinge sume astronomice, având în vedere programul extins de personalizare pus la dispoziție de Rolls Royce, care permite clienților să își personalizeze mașina până la cel mai mic detaliu.

O unitate de propulsie splendidă, plină de poveste, aflată din păcate pe cale de dispariție…

De la nuanța de culoare a caroseriei – care, apropo, necesită circa un an de cercetare până la procesul final de vopsire, pentru că senzorii și electronica de pe mașină trebuie corelați cu nuanța de culoare – materialul din care e realizat Spirit of Ecstasy, și până la constelația de pe plafon, limita este dată doar de imaginația clientului. Sau de buget, deși nu credem că e cazul…

Articole similare

TEST Volkswagen Passat – Ucigașul de piețe

Stan Robert

TEST Opel Corsa – Cum mulţumeşti pe toată lumea

administrator_autopromag

Drive test Dacia Duster 2 facelift – pe calea digitalizării

Florin Amariei

Leave a Comment