AUTOpro
Stiri

Waymo prezintă un robotaxi fără volan realizat în colaborare cu chinezii de la Zeekr

Robotaxi fara sofer de la Waymo - Zeekr

Divizia Autonomous de la Alphabet, gigantul american ce deține, printre altele, Google, a prezentat recent un robotaxi fără volan. Acest vehicul este realizat împreună cu Zeekr, producătorul de mașini premium ce a reușit să doboare două recorduri mondiale cu un singur model din gamă.

Geely nu mai este deloc o companie din China care se străduiește să se facă cunoscută pe piețele internaționale. Dacia va intra cu anumite divizii sub umbrela lor, alături de Grupul Renault, iar la Salonul Auto de la Paris Geely a fost una dintre cele mai importante prezențe din Asia.

Zeekr este marca premium a Grupului Geely, una ce produce strict mașini electrice de înaltă performanță. Au de gând să vină și pe Bătrânnul Continent din 2023 și astfel pentru constructorii europeni concurența devine din ce în ce mai acerbă.

ZEEKR 001 drift

Doar că Geely are planuri și mai mari de atât, după cum ni se arată azi. Waymo tocmai ce a prezentat în SUA un robotaxi fără volan pe care l-a dezvoltat pe baza unui vehicul de la Zeekr. Până acum Waymo a avut ca bază pentru flota de taxiuri autonome modele precum Chrysler Pacifica și Jaguar i-Pace.

Deși parteneriatul dintre Waymo și Geely a fost anunțat de la sfârșitul lui 2021, nu mulți se așteptau ca Zeekr să fie ales ca bază pentru un robotaxi fără șofer ce este așteptat să debuteze pe străzile din Los Angeles din 2024.

Principalele detalii ale acestui robotaxi fără volan de la Waymo – Zeekr

  • Dimensiuni de aproximativ 4,7 m lungime și 1,8 m lățime, cu ampatament de aproape 3 metri;
Robotaxi fara sofer de la Waymo - Zeekr
  • Suita de senzori necesari deplasării complet autonome sunt integrați la exterior pe toate laturile mașinii. Lipsesc oglinzi exterioare, fiind înlocuite de camere, iar pe plafon este un modul ce găzduiește cea mai nouă generație de senzori Lidar.
  • Ușile glisante au o deschidere largă, fără montant central, iar podeaua este joasă și perfect plană, toate pentru acces cât mai facil;
  • Sunt două scaune frontale, ce se pare că se pot roti la 180  de grade, și o banchetă în spate;
Robotaxi fara sofer de la Waymo - Zeekr
  • Fiind un robotaxi fără volan, evident că acest element a dispărut din peisaj, la fe și panoul de bord. Este prezentă o tabletă mare pe centrul bordului, unde utilizaotorii pot interacționa cu mașina. Două tablete supintroducerea comercială, acest model de robotaxi fără volan va putea rula continuu în mod electric pentru 16 ore.

Din tot ce am văzut în ultima vreme, Waymo și Cruise ar fi în cele mai avansate stadii de dezvoltare a mașinilor autonome. Lansarea comercială a unor vehicule tip robotaxi fără volan pare așadar din ce în ce mai aproape.

Sursa: TheVerge.com

Articole similare

IAA 2021 – viitorul este plictisitor

Florin Amariei

Tesla taie prețurile pentru Model 3 și Model Y, dar scumpește variantele performante

Florin Amariei

Dacia lansează versiunea Duster pick-up