AUTOpro
Stiri Industrie

Dacia rămâne parte a Grupului Renault în urma semnării Acordului Cadru Renault-Geely ce creează Proiectul Horse

Dacia Renault - Geely

Industria auto din țara noastră stă ca pe ace de mai bine de două luni, de când au apărut primele zvonuri ale unui parteneriat Renault-Geely, care includea brandul Dacia ca parte a înțelegerii. Azi a fost semnat Acordul Cadru ce prevede înființarea unei noi companii care să rămână axată strict pe dezvoltarea, producția și furnizarea de grupuri motopropulsoare convenționale, dar și a unora hibride avansate și cu emisii scăzute.

Cea mai importantă informație pentru noi pe care trebuie să o reținem din comunicarea de astăzi venită din partea Dacia este cea referitoare la faptul că entitatea specializată pe grupuri motopropulsoare din țara noastră va rămâne în continuare sub umbrela Renault Mécanique Roumanie (RMR). Secția Șasiuri din cadrul Uzinei Dacia Mioveni nu va cunoaște nici o modificare administrativă, în timp ce tot ce va însemna parte electrică pentru EV-urile viitoare Dacia va veni de la nou-înființata companie Ampere.

La Dacia nu se vor schimba foarte multe

Asta ar însemna că nu multe se vor schimba la Dacia odată cu înființarea noii companii ce va lua naștere din joint-venture-ul Renault-Geely, ce deocamdată este cunoscută sub denumirea de Horse și care va face parte din Divizia Power a Grupului Renault, acolo unde va rămâne și Dacia.

Geely

Renault Mécanique Roumanie este, cităm din comunicatul Dacia, „o entitate funcțională, are istoric, reputație, active, competențe, și un număr semnificativ de angajați, reprezentând astfel cea mai bună soluție în vederea atingerii obiectivului de a deveni lider în domeniul motoarelor cu combustie internă ICE și hibride”.

Înțelegem deci că viitoarea companie Horse se va baza în continuare pe capacitățile Dacia din țara noastră și că nu este pusă în discuție la ora actuală o reorganizare de proporții. Nu au fost însă oferite detalii despre ce se va întâmpla exact pe termen lung la Uzina Dacia Mioveni.

Noua companie operată de Renault-Geely, fiecare cu participație egală de 50 de procente, își va desfășura activitatea pe 3 continente, în 17 uzine producătoare, 5 centre R&D, cu circa 19.000 de angajați. Capacitatea totală de producție combinată se va ridica la peste 5 milioane de subansable, reprezentate de motoare cu ardere internă, hibride, PHEV și cutii de viteze. Clienții acestor produse vor fi atât Renault, Dacia și Geely Auto, cât și Volvo Cards, Lynk & Co, Proton, Nissan și Mitsubishi Motors Company.

Noua companie Horse Renault-Geely va ajunge astfel să vândă motoare termice și hibride în peste 130 de țări și teritorii și își dorește să acopere 80% din cererea de motoare termice de la nivel global, față de 40% cât deservește în prezent.

Dacia

Nu este un procent de neatins având în vedere că cererea pentru astfel de soluții de propulsie va scădea considerabil în anii ce urmează, pe măsură ce mașinile electrice vor deveni majoritare în preferințele clienților din cele mai mari piețe auto ale lumii.

Inițial, noua societate va fi împărțită în mod egal între Renault – Geely, dar ulterior sunt  așteptați noi acționari care să investească în companie. Oricum ar fi, Acordul Cadru ar urma să conducă la finalizarea proiectului în 2023, iar până atunci vom veni constant cu cele mai relevante informații.

Anunțul semnării Acordului Cadrul Renault – Geely a venit în aceeași zi în care Grupul Renault a organizat Capital Market Day, eveniment despre care vom vorbi pe larg într-o serie de articole dedicate acestei conferințe.

Articole similare

Noul Praga R1, un proiect marca Frank Stephenson și Praga Cars

Florin Amariei

Suzuki Ignis a intrat în finala competiției World Urban Car 2017

Filip Sîrbu

Confirmat! Romania, uzina pentru reciclarea bateriilor electrice

Florin Amariei