AUTOpro
Stiri Green car

Mercedes-AMG EQE – Clasa de mijloc

Mercedes-AMG EQE

Mercedes-AMG EQE reprezintă cel de-al doilea pas din disruptivul marș către electrificare completă al divizei Mercedes-AMG. Se asortează oare propulsia electrică cu spiritul și identitatea legendarei divizii Mercedes-AMG? AUTO pro are răspunsul!

Mercedes-AMG EQE

Mercedes-AMG EQE folosește drept fundație noua platformă electrică dedicată EVA (Electric Vehicle Architecture), dezvoltată de la zero de teutoni pentru EV-urile din segmentele superioare. În spatele unei caroserii care străpunge aerul cu o grație de invidiat, se ascunde un sedan cu proporții mai degrabă similare cu cele ale coupe-ului cu 4 uși CLS, de la care Mercedes-Benz EQE AMG împrumută și portbagajul cu deschidere clasică (față de EQS AMG, care vine cu hayon).

Iată că Mercedes-Benz face în sfârșit pe plac clienților cărora nu le era neapărat pe plac lipsa de diversitate a gamei EQE. Astfel că divizia Mercedes-AMG și-a făcut extrem de bine temele și a dezvăluit oficial cel de-al doilea AMG 100% electric din istoria sa plină de poveste, ce își continuă marșul triumfal către electrificare la 55 ani de la atestarea sa oficială. Fondată în 1967 de străluciții ingineri Hans Werner Aufrech și Erhard Melcher, divizia AMG s-a metamorfozat dintr-o entitate complet separată de compania Mercedes-Benz într-o parte integrantă a numelui, strategiei și planurilor de viitor ale companiei care a inventat automobilul așa cum îl știm noi în ziua de azi.

Mercedes-AMG EQE

Iată că, după ani și ani de magie inginerească, a venit vremea ca divizia Mercedes-AMG să își mute atenția (și) către propulsia electrică. Astfel au luat naștere cele două versiuni cu specificații absolut monstruoase ale sedanului desenat sub forma unei picături de apă cunoscut sub numele de EQE. Ambele versiuni vin cu câte două motoare electrice sincron cu excitație permanentă, care antrenează în sincron punțile față și spate.

La baza lanțului trofic regăsim EQE-ul 43 4MATIC, care dezvoltă o putere maximă de 476 CP și un cuplu maxim de 858 Nm. Sprintul până la 100 km/h se consumă în 4,2 secunde, viteza maximă fiind limitată la 210 km/h. Autonomia estimată este cuprinsă între 462 și 533 km, iar consumul mediu oficial de energie electrică aparține intervalului deschis 19,7-22,5 kWh/100 km. Un consum mai mult decât strălucit pentru o mașină care cântărește la gol 2525 kg…

Pentru cei mai grăbiți din fire, Mercedes-AMG mai pune la dispoziție o versiune pe steroizi, supranumită EQE 53 4MATIC+, care urcă, prin intermediul unor artificii inginerești de excepție, puterea motoarelor până la 626 CP (687 cu Pachetul AMG DYNAMIC PLUS) și cuplul maxim până la 950 Nm (1000 Nm cu Pachetul AMG DYNAMIC PLUS).

Herghelia de cabaline electrice este astfel capabilă să propulseze aerodinamicul EQE 53 4MATIC+ până la 100 km/h în doar 3,5 secunde, sau 3,3 secunde dacă se optează pentru Pachetul mai sus menționat, care permite de asemenea și ridicarea limitării electronice a vitezei maxime până la valoarea de 240 km/h (față de cei 220 km/h atinși de modelul standard, fără Pachet AMG DYNAMIC PLUS). Autonomia acestei versiuni gravitează în intervalul 444-518 km, cifre corespunzătoare unui consum mediu de energie electrică cuprins între 20,3-23,2 kWh/100 km.

În habitaclu regăsim bineînțeles noul sistem de infotainment MBUX Hyperscreen cu ecran curbat de 141 inch(disponibil opțional).

Ambele versiuni Mercedes-AMG EQE vin, la fel ca flagship-ul EQS AMG, cu o arhitectură electrică pe numai 400 V, ceea ce înseamnă că puterile maxime de încărcare în curent continuu nu vor putea atinge valori astronomice. Chiar și așa însă, bateria cu capacitate utilă de 90,6 kWh (un downgrade față de cei 107.8 kWh ai modelului EQS 53 AMG) și 360 de celule se poate încărca la maximum 170 kW la stațiile de încărcare rapide în curent continuu (DC), sau la 22 kW la stațiile de încărcare în curent alternativ AC (dotare opțională). Cuplate la o stație DC de 170 kW, cele două modele EQE AMG sunt capabile să câștige nu mai puțin de 250 de km de autonomie WLTP după o escapadă de 15 minute la priză.

Arhitectura electrică pe 400V permite atingerea unei puteri maxime de doar 170 kW la stațiile DC

Știre în curs de actualizare… în cursul zilei de mâine vă vom spune când și mai ales la ce preț își va face apariția Mercedes-AMG EQE pe piața din România.

Update: din păcate, deși ni s-a promis că vom primi răspuns la întrebările noastre în cursul zilei de vineri, 18 februarie 2022, ei bine, se pare că nu a fost să fie. Ceea ce înseamnă că nu vă putem spune când și dacă Mercedes-AMG EQE va veni pe piața din România…

Articole similare

Stațiile de încărcare BP Pulse pentru EV-uri, mai profitabile decât pompele de combustibil

Florin Amariei

CEO-ul grupului Stellantis spune că bateriile mașinilor electrice sunt prea grele

Mihai Morcovescu

Ford spune că Departamentul de Justiție al SUA pune capăt anchetei în privința emisiilor

Gabi Gogiu

Leave a Comment