AUTOpro
Stiri Green car

China a testat în premieră 8 mașini plutitoare care folosesc levitaţia electromagnetică

Un grup de cercetători de la Universitatea Southwest Jiaotong din Chengdu (China) a efectuat o serie de teste cu automobile care folosesc tehnologia Maglev (n.n. – levitație electromagnetică). Testele au avut loc pe o autostradă din provincia Jiangsu din estul Chinei, informează agenţia Xinhua. Vehiculul de 2,8 tone poate rula plutind la 35 de milimetri deasupra carosabilului.

Automobilul viitorului din China a fost realizat prin modificarea unui autovehicul tradiţional. Acesta este dotat cu o reţea de magneţi permanenţi care ajută să leviteze, iar pe șosea a fost montată o şină conductoare care i-a permis să plutească.

„Dezvoltarea vehiculelor dotate cu tehnologie Maglev va reprezenta o prioritate pentru noi”, a declarat Deng Zigang, profesor în cadrul universităţii din Chengdu. Acesta şi-a exprimat speranţa că tehnologia Maglev va contribui la reducerea consumului de energie, precum şi la creşterea autonomiei maşinilor în viitor.

În China există trenuri cu tehnologie Maglev

Pentru testele respective, cercetătorii de la universitatea din China au echipat automobilul cu magneţi puternici, care au fost fixaţi pe podeaua vehiculului. În acest fel, să leviteze peste o şină conductoare cu o lungim de aproape opt kilometri.

În total au fost testate opt maşini, iar la unul dintre teste s-au atins viteze de aproximativ 230 km/h, potrivit raportului, citat de agenția Xinhua. Cinci dintre aceste vehicule funcționează pe bază de energie regenerabilă. Testele au fost efectuate de autorităţile guvernamentale de transport pentru a studia măsurile de siguranţă pentru conducerea la viteză mare.

Deng Zigang a mai precizat că utilizarea levitaţiei magnetice pentru vehiculele de pasageri are potenţialul de a reduce consumul de energie şi de a creşte autonomia lor. Acest lucru ar putea fi util în rezolvarea problemelor industriei de mașini electrice legate de „anxietatea de autonomie” sau, altfel spus, a temerii consumatorilor de a nu reuși să finalizeze o călătorie cu un automobil cu emisii zero fără să rămână fără energie.

Tehnologia Maglev implică electrificarea unui câmp magnetic pentru a împinge sau pentru a trage vehiculele la viteze foarte mari. Aceasta a fost folosită pentru prima dată de unele trenuri comerciale încă din anii 1980. În prezent, China, Japonia şi Coreea de Sud folosesc astfel de trenuri. Anul trecut, China a inaugurat un tren Maglev în Qingdao, provincia Shandong, care poate atinge o viteză de vârf de 600 km/h.

Ce este tehnologia Maglev?

Teoretic, tehnologia Maglev permite deplasarea cu viteze foarte mari fără a utiliza atâta energie ca puterea tradiţională a motorului din cauza lipsei de frecare. Tehnologia a fost propusă pentru proiectele „hyperloop” ale companiilor The Boring, deținută de miliardarul Elon Musk, şi Virgin Hyperloop One, deținută de Richard Branson.

Cercetătorii au explorat potenţialul maşinilor Maglev de mai bine de un deceniu, Volkswagen proiectând un concept de maşină flotantă în 2012.

Însă, trebuie rezolvate potenţialele probleme legate de siguranţa rutieră. Spre exemplu, ce se întâmplă dacă o maşină care rulează cu viteză mare deviază de la calea magnetică sau este lovită de un automobil convențional? În același timp, intervine şi problema legată de infrastructură deoarece construirea unei reţele naţionale de autostrăzi electromagnetice ar dura probabil ani şi ar avea nevoie de o investiţie publică masivă în orice ţară.

„O epocă a magnetismului” ar putea revoluţiona industria energetică şi ar putea ajuta la lupta împotriva schimbărilor climatice, potrivit unei postări pe LinkedIn din 2018 a lui George Sassine, vicepreşedinte la Autoritatea de Cercetare şi Dezvoltare în Energetică din New York. „Deşi sună a ficţiune ştiinţifico-fantastică s-ar putea ca aceasta să fie viaţa noastră de zi cu zi peste 50 de ani”, se mai menționa în respectiva postare.

Sursa: Xinhua

Articole similare

General Motors primește fonduri de 489 mil. USD pentru a produce ventilatoare mecanice

Robert Stan

Honda e va folosi camere video în loc de oglinzi retrovizoare laterale

Dragos Baltateanu

Peugeot a lansat noul 2008 facelift: design actualizat și autonomie de până la 406 km

Mihai Morcovescu