AUTOpro
Generale Green car Industrie Stiri

Tesla susține că bateriile modelelor sale se degradează cu doar 12% după 322.000 km

Potrivit celor mai noi date publicate de Tesla, bateriile de pe modelele sale electrice își pierd doar 12% din capacitatea inițială după 322.000 de kilometri.

Cu alte cuvinte, reprezentanții companiei americane susțin că acumulatorii au o durată de viață mai mare decât mașina în sine.

Raportul Tesla vizează doar Model S și Model X

Tesla

Cei mai mulți producători au făcut deja pași importanți în procesul de tranziție către o gamă alcătuită integral din modele electrice. Numărul acestora este pe un trend crescător pe fondul unei îmbunătățirii a performanțelor acestor mașini, a timpilor de încărcare și mai ales a autonomiei.

Degradarea bateriei înseamnă pierderea capacității și, implicit, afectează autonomia automobilului în timp. De aceea, acesta reprezintă una dintre principalele preocupări ale cumpărătorilor de vehicule electrice. Acestora le este încă teamă că vor fi nevoiți să înlocuiască această componentă foarte costisitoare mult mai devreme.

Lider de piață la nivel global, Tesla a întocmit un raport – „Tesla Impact Report 2022”. Acesta conține între altele și cele mai noi informații referitoare la durata de viață a bateriilor de pe modelele americane. Iar cifrele sunt îmbucurătoare pentru deținătorii de mașini cu zero emisii.

Conform datelor prezentate de compania lui Elon Musk, în SUA, bateria folosită de actualele modele Tesla își pierde doar 12% din capacitatea inițială abia după 322.000 de kilometri parcurși. Americanii se referă doar la Model S și Model X. Asta pentru că dispune de mai multe date pe termen lung despre cele două modele.

În schimb, potrivit mărcii de peste Ocean, în medie, o mașină obișnuită este casată în Europa după 241.000 de kilometri. Asta înseamnă că acumulatorul va rezista mai mult decât mașina în sine în majoritatea cazurilor, fără a prezenta o scădere semnificativă a cifrelor de autonomie în ciclul său de viață.

Americanii de la Electrek scriu că bateria de pe mașinile Tesla de 90 kWh ar pierde din capacitatea inițială mult mai devreme comparativ cu cea de 85 kWh.

În cazul lui Model 3 și Model Y, bateria se degradează cu mai puțin de 10% după circa 161.000 de kilometri și cu mai puțin de 15% după 322.000 de kilometri. Însă, nu multe mașini au atins acest număr de kilometri.

Sursa: Electrek

Articole similare

Sisteme multimedia moderne pentru modele clasice Porsche

administrator_autopromag

MINI Aceman: primul model exclusiv electric al mărcii vine cu până la 218 CP și 400 km autonomie

Mihai Morcovescu

Facelift și motorizări noi pentru Mercedes-Benz GLA

Filip Sîrbu