AUTOpro
AUTO pro Exclusiv Interviuri Stiri

Interviu în exclusivitate Olivier Francois, Episodul 2 – „Vreau să fiu pionierul hibridului democratic!”

Olivier Francois

După ce am prezentat pe scurt ceea ce ne-a mărturisit Olivier Francois cu ocazia mesei rotunde organizată de AUTOBEST, cu moderator Dan Vardie, Fondator și Președinte al Juriului AUTOBEST, vedem azi cum arăta Fiat pe vremea FCA și cum se prezintă compania de la intrarea în marea familie Stellantis. Plus alte detalii extrem de interesante, oferite aici în premieră națională.

După perioada de economie din era FCA, în care resursele au fost direcționate către salvarea altor mărci din cadrul grupului, acum Fiat se pregătește pentru o nouă etapă stimulantă, spune Olivier Francois.

Olivier Francois

Am fost liderul Fiat, am fost CEO timp de 12 ani până acum, dacă nu mă înșel, așa că este o perioadă lungă și am cunoscut cu adevărat două ere: una FCA, unde Fiat era brandul principal și cea care a venit să salveze elementele principale ale grupului, să salveze Chrysler. Desigur, a trebuit să fim foarte economi cu produsele noi, ceea ce este aproape un subiect secundar, pentru a păstra toate resursele necesare pentru a relansa activitățile americane. Acum, intrăm într-o fază mai stimulantă, aș spune. Știi, Alianța Stellantis sau Grupul Stellantis, îmi permite acum să fiu din nou cu voi și să avem un plan nou, acum vom investi din nou în Fiat, avem planul de produse pe termen lung al Fiat.”, spune Olivier Francois. Acesta continuă „Datorită Stellantis avem acces la mai multe resurse, investiții și sinergii, așa că Topolino și noul 600 sunt doar primele două roade ale acestei noi ere, (…) dar de fapt ne gândim la mult mai mult. Deci va fi o invitație pentru voi în luna iulie – va fi pe 11 iulie, pentru că vom sărbători cei 125 de ani de la înființarea Fiat cu produse noi. Aș vrea destul de mult să vă ofer atunci un sentiment despre ceea ce urmează pentru următorii trei patru ani, pentru că este cu adevărat o renaștere.”

Fiat Topolino

Așadar, Olivier Francois anunță o ofensivă majoră în domeniul vehiculelor electrice, cu noi produse Fiat, precum sunt 600 și Topolino și o reînnoire a gamei 600. De la Olivier mai aflăm că Fiat este lider în volum în cadrul Stellantis, având o prezență puternică în Brazilia, Italia și Turcia, și se pregătește pentru lansări în Algeria. Într-un context global, Fiat își propune să devină mai profitabil și mai atractiv pentru Stellantis prin ofensiva sa de produse.

Olivier Francois subliniază relevanța și simplitatea ca elemente cheie ale brandului și vorbește despre noul model 600, construit pe platforma Stellantis, cu opțiuni hibride și electrice.

Cred că 600 este o poveste a relevanței și simplității. În primul rând, este primul Fiat construit pe platforma Stellantis ECMP și este o platformă bună. Adică, știi, este o platformă care a câștigat deja titlul de mașina anului de două ori cu Avenger și cu un 208 și am utilizat evoluția. Suntem primii care folosesc platforma evoluată ECMP, dar pentru mine este în principal doar ultima generație și cea mai eficientă evoluție a CMP. Deci, CMP înseamnă că este multienergetic și acesta este elementul meu de relevanță, pentru că în unele piețe tranziția, știi, poziția electrică se mișcă mai lent decât în altele. În unele țări este totul despre electric, electric, electric și în altele – nu prea.”, recunoaște CEO-ul Fiat.

Olivier Francois evidențiază angajamentul pentru tranziția electrică în Europa și strategia de a oferi opțiuni atât pentru vehiculele electrice, cât și pentru cele hibride. Francois subliniază importanța de a oferi oamenilor experiența electrică și spune că noul 600 reprezintă un pas important în această direcție.

Cred în electric, cred că nu există altă cale. Să începem cu orașele, aici este cel mai necesar și cel mai util și anxietatea cu privire la benzină este mai mică. Într-un oraș, evident, problema este rețeaua, infrastructura, capacitatea tuturor de a se conecta. Dar până acum, trebuie să recunoaștem că mașinile sunt scumpe, bateriile sunt scumpe, deci îmi dau seama total că hibridul este o soluție foarte, foarte bună și vreau să fiu, știți, genul de pionier. Nu voi fi niciodată pionierul hibridului, a fost inventat acum ceva timp, dar vreau să fiu pionierul hibridului democratic și către asta ne îndreptăm. Chiar și Panda în Italia este un succes imens tocmai pentru că este un hibrid democratic și asta trebuie să facem, să emulăm acel exemplu și să reproducem asta pe alte mașini.”, anunță Olivier Francois.

În ultimul episod ce urmează a fi publicat în scurt timp, vom avea parte de o noutate absolută, așa că vă așteptăm cu o încheiere de senzație a serialului dedicat lui Olivier Francois. Întreg interviul va fi publicat în următorul număr al revistei AUTO pro, mai precis numărul 96.

Articole similare

Bateriile SSB vor schimba mașinile electrice

Florin Amariei

BYD este primul constructor care a produs 6.000.000 de modele EV și PHEV

Mihai Morcovescu

Ford are planuri mari pentru AI

Filip Sîrbu